Gå til innhold

Ikke kjøp spill fra Electronic Arts og andre som har SecuROM, det kan koste deg DYRT!


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Ok, det fikk litt fort i svingene. Dagens antivirusprogrammer har veldig god selvbeskyttelse, og klarer som oftest å blokke de som prøver å skru av sikekrhetsprogrammet før de klarer det. Hvis de klarer å skru av sikkerhetsprogrammet, så er det ikke uten at brukeren merker det i alle fall. Glemte å ta det med.

 

Og hvis du har en brannmur og et antivirus, så skal det mye til for at du ikke skal få beskjed om at noen prøver å skru av dine sikkerhetsprogrammer. Hvis noen prøver å slå av brannmuren f.eks., så vil antiviruset si ifra om det. Antiviruset vil også si ifra om det prøver å avsluttes.

 

Ordet vanskelig skulle jeg kanskje tatt med, men det er nå som så. :)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel nå har jeg ikke peiling på dette men poenget så vidt jeg har forstått her angående firewall og antivirus osv. er jo ikke at det skrur det av.

Hele greia er at det bruker bakdører i sikkerheten, som det dermed åpner for andre virus osv.

 

Den slår ikke av noe eller gjør seg bemerket på noen som helst måte, og er muligens ikke farlig i seg selv (men personlig finner jeg bare tanken på at et "avlyttnings"-program som ligger og suser bak i maskinen min veldig ekkel).

Disse bakdørene som blir åpnet, uten at noe er skrudd av så du merker det, kan så igjen blir brukt av andre programmer og virus, evt. hackere som vet å utnytte svakhetene.

Endret av tmg
Lenke til kommentar

vet ikke om denne er postet før, men jeg sendte en mail til ea-support norge, hvor jeg klagde på at Mass Effect inneholdt SecuROM.

 

Fikk dette svaret tilbake i løpet av 30 min.

 

 

 

Hello.

 

SecuROM does not install any malware, including any viruses, spyware or Trojans, nor does it enable any third-party to gain access to your computer.

 

SecuROM simply downloads and stores SecuROM license data and information to assist with disc authentication and activation. This data and information does not affect your computer system in any way.

 

The link below contains a tool which removes SecuROM except it’s digital rights management data:

 

http://www.securom.com/support/SecuROM_Uninstaller.zip

 

Please download it, extract the application file and follow the instructions below:

 

To use this tool correctly, please follow these instructions:

 

- The easiest way is to copy the SecuROM_Uninstaller.exe file into your C\: directory.

 

- Open the Windows command box by pressing <Start>

and selecting the <Run…> option. Now type “cmd” <without “s>

and press <Enter> on the keyboard.

 

- Please type now: SecuROM_Uninstaller.exe /fulluninstall

 

- A dialog box will appear. To start the SecuROM uninstallation, press

the <OK> button.

 

Press any key to exit.

 

Please understand that any application that uses SecuROM will rebuild these files and folders with future launches.

 

Best regards,

 

SecuROM Support Team

SecuROM on the web: http://www.securom.com

or via e-mail: [email protected]

 

*** Please include the subject line exactly as written above including your ticket number in all communications to ensure proper handling ***

 

I ran the above program, and sure enough, it removed all of the SecuROM files off of my computer - even the ones in the registries that are a pain to remove.

 

One thing I have to mention - I didn’t have the latest FreeTime patch installed, but I did have FreeTime. If someone can try it with the FreeTime patch then use RegEdit to confirm if the registries are still there or not, I would appreciate it. Also check to see if all of the files are gone (I don’t have any signs of SecuROM anymore, but I could be overlooking it).

 

If you don’t trust downloading from the SecuROM website (and to be honest, I don’t blame you) I uploaded the file along with the instructions to the Sims 2 - Misc. Programs section of the site.

 

Hopefully this tool is the answer to our problems for an easier approach of removing SecuROM on our machines.

Tutorial for using the SecuROM Removal Tool

 

Here is a very simple tutorial to wipe all the SecuROM files off of your machine.

 

Before you begin, I have to make note that you *might* need to disable your Anti-Virus program before you run it. I use AVG 8 for my scanner and had no issues, but Aphrodita over at Simmers Against Securom had to disable hers due to the program being detect as a virus (false detection with AVG) and not wanting to run proper. (It ISN’T a virus or trojan, even if AVG says it is - I wouldn’t support it if it was).

 

STEPS:

 

1. Download & Install the SecuROM removal Tool

2. Extract the files to your C:\ Drive

3. For Vista, See Step #4; For XP check out Step #5

4. On Vista, go to your Start Menu and select All Programs > Accessories > Run.

5. On XP, go to your Start Menu and select RUN.

6. Type in cmd once the Run dialog box appears

7. Command Prompt program will now run. Type in cd c:\ in the window. This will change the directory to the C:\ drive, as that is where you need to be to run the program.

8. Now type in the following SecuROM_Uninstaller.exe /fulluninstall and press the Enter key

9. It will run the SecuROM Removal Tool

10. SecuROM will now be wiped off of your machine!

11. Don’t run your games off of the CDs anymore or use your original .exe files as that will re-install SecuROM on your machine. You’ll need to find a No-CD/Fixed EXE which doesn’t have SecuROM embedded to it. You can find the site to get these on Google via searching for the term in bold above.

 

Du kan også gå in på den linken:

http://support.ea.com/cgi-bin/ea.cfg/php/e...;p_new_search=1

 

Med vennlig hilsen

Sherzad Nader CS Agent

 

EA-Support: 08 / 546 645 70

Oppentider: Mån - Fre 13 - 17

 

Electronic Arts Sweden AB Johanneslundsvägen 2, 19461 Upplands Väsby Sweden Reg. No. 556502-9062

 

Vær Vennlig svar på denne email – send ikke en ny, Beskriv gjerne problemet så nøye som mulig sånn att vi kan feilsøke mer effektivt, send med gjerne filen dxdiag.txt samt screenshot på ett eventuellt feilmelding. Instruktioner for hvordan man får fram dxdiag.txt-filen finns i spillmanualen.

 

Noen som har prøvd dette? Fjerner SecuROM men ikke digital rights managment data, javel...

Lenke til kommentar
Det der virker jo som en meningsløs guide, da alle spill/programmer som krever SR7, vil bygge opp samme hierarkiet av mapper på nytt igjen, neste gang man kjører det. Hvertfall om jeg leste det riktig.

 

Men, poenget er jo faktisk at produsenten linker til en guide, og tilogmed en uinstall-fil. Etter hva jeg mener så er ikke dette SecuROM hysteriet noe annet en ekrem overdrevent babbl.

Jeg sier ikke at man skal stole blindt på produsenten, men ettersom de faktisk viser deg hvordan du skal avinstallere SecuROM, så kan det umulig være så veldig farlig.

Dersom du ikke har et tonn med piratkopierte spill, er dette omtrent som noe annet antipiratprogram.

Man trenger ikke være rakettforsker akkurat for å skjønne at en spillprodusent ikke kjører seg selv i døden med å komme opp med noe så dumt som dette.

Det er nå min mening ihvertfall.

Endret av Joney
Lenke til kommentar
Men, poenget er jo faktisk at produsenten linker til en guide, og tilogmed en uinstall-fil. Etter hva jeg mener så er ikke dette SecuROM hysteriet noe annet en ekrem overdrevent babbl.

Jeg sier ikke at man skal stole blindt på produsenten, men ettersom de faktisk viser deg hvordan du skal avinstallere SecuROM, så kan det umulig være så veldig farlig.

Dersom du ikke har et tonn med piratkopierte spill, er dette omtrent som noe annet antipiratprogram.

*snip*

Bare sier meg at noen ikke tar så hardt på rootkit (og kanskje ikke skjønner begrepet ordentlig), mens andre ser på det heller overdrevent.

 

Det man uansett må få med seg er at slikt er vel mest sannsynlig ulovlig, da man ikke opplyser om div til sluttbrukeren, hvertfall slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle om produsenten viser til guide og uinstallasjons-fil om man må ta kontakt med dem for å få denne informasjonen. For ikke å snakke om at de fleste ikke er klar over at dette programmet finnes i første omgang. Hadde vært noe annet om det kom en tydelig advarsel om det (Slik det selv gjorde med StarForce), og at uinstallasjonsfil/link fulgte med som standard. For ikke å snakke om at flere sliter med å få den uinstallasjons-filen til å virke.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Hvis EA og alle de andre som bruker det kan være helt åpne om hva som kjører Securom og hva som ikke gjør det, og tilby en uninstall-løsning som, hvis avinstalleringen går ut over flere programmer, gir en liste over disse og muligheten til å kvitte seg med alle, da hadde jeg sett mye lysere på det. Det er forøvrig meget tvilsomt hvor juridisk bindende det som står i eviglange EULA-er er.

Lenke til kommentar

Et spørsmål: Siden dette følger med Spore Creature Creator™, er det farlig? Jeg mener.. Jeg finner ikke SecuROM i registeret mitt, og jeg vil ikke at pc'en skal bli ødelagt fordi jeg prøver å fjerne dette.

Så er det farlig? Jævlig irriterende hvis dette er farlig -.-

 

åååh! Jeg som akkurat har kjøpt Spore Creature Creator og innstalert det på pc'en. Helvetes Electronic Arts! De burde ikke fått lov til å gjøre dette i det hele tatt. Det er motbydelig.

Lenke til kommentar

Sendte en mail til forbrukertilsynet, fikk dette svaret tilbake.

 

Vi gjør oppmerksom på at vår e-post svartjeneste er ment å være en kortfattet

rådgivningstjeneste, slik at vi av den grunn ikke kan konkludere i din sak,

men gi deg innledende råd og veiledning. Vårt syn er basert på din

fremstilling av saksforholdet, andre opplysninger vi eventuelt ikke kjenner

til og som kan være relevante, vil kunne medføre et annet resultat.

----

 

Dine spørsmål ligger utenfor Forbrukerrådets lovpålagte arbeidsområde.

Vi vil derfor råde deg til å ta kontakt med Medietilsynet og Datatilsynet for

ytterligere råd og veiledning:

http://www.medietilsynet.no/

http://forbrukerportalen.no/Organisasjoner/datatilsynet

 

Med hilsen

Christine Otterstad

 

Hvis du ønsker ytterligere opplysninger om saksfeltet, henviser vi til

forbrukerportalen.no

 

Det er vel bare å følge opp ved å kontakte medietilsynet, men i den sammenheng lurer jeg på om det finnes noen kilder som kan oppgis. Halvrabulistiske sider og wikipedia tror jeg ikke duger i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Har både Crysis, Mass Effect, Spore Creature Creator og Bioshock, og har heller aldri merket noe "problem" i form av blokkering av diverse Daemon Tools o.l. Det jeg derimot står fast ved er at jeg syns det er totalt uakseptabelt å ha malware/virus innført av en produsent på pcen min, for å overvåke om jeg gjør noe galt eller ikke (som jeg selvfølgelig gjør!).

 

Og selv om Mass Effect er siste spillet jeg har kjøpt frister det veldig nå å laste ned sheiten bare for å få kloa i cracken de bruker (Vitality's versjon), og få fjernet SR7 i etterkant uten at den re-installerer seg selv (får vi håpe).

Lenke til kommentar

Jeg tror at de hadde fAtt en ENORM bot for lenge siden hvis de hadde gjort det...sikkert bare noe piss noen fant pA for A lage en aktiv trAd eller no...

 

 

 

Har masse spill fra eagames, the sims, 1 og 2, Crysis, Bioshock, masse andre, og jeg kan brenne cd,er brannmurene er under min kontroll, alt er som det skall.

 

sorry kompis det der tror jeg ikke mye pA.

Endret av elvenbow123
Lenke til kommentar

Vel leste for foerste gang gjennom hele traaden i gaar og tenkte i mitt stille sin - jada faen og. Sleit som en jaevel for aa faa fjernet dritten tom etter en reinst og formaterting av Vista. Windows hadde laget en ny mappe "windows old" og her laa det to filer relatertr til securom med noen hydroglyfiske navn som jeg ikke faen fikk slette - til aa begynne med. Surfa vel rundt i ett par timer og fant en relativ enkel loesning og fikk fjernet de til slutt.Da skal sant sies at jeg ikke hadde merket noe problemer med maskin/optiske enheter. Bruker og mest virt cd og brenner relativt lite.

MEN problemer eller ikke - noen legger noe paa min maskin som jeg ikke har kontroll paa eller kan gjoere hva jeg vil med - DET bekymrer og irriterer noe saa for jaevelig...sorry litt roeff spraakbruk men kjenner det bobbler litt bare ved aa tenke paa det selv om det er mer enn 14 dager siden naa....

Opphavet til dritten anntar jeg aa vaere Bioshock.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...