Gå til innhold

Ikke kjøp spill fra Electronic Arts og andre som har SecuROM, det kan koste deg DYRT!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg for ingen del for å ha dette. Jeg vil ikke ha noen form for ting som gjør det vanskelig for den betalende kunde. Men jeg står også på siden til EA, de har brukt ressurser og tid på å enten publisere eller skape et produkt som noen bare stjeler, de vil jo såklart at folk ikke skal gjøre dette.

 

Jeg vil si at jeg er mer på siden til EA og Sony en den andre siden.

 

Greit med noe form for kopisperrer på spill. Men når de lager en som gjør at jeg ikke for brent lovlige DVD'r. Kansje i tillegg gjør pc'n sårbar for hackere. Så velger jeg å fjærne hele saken fra pc'n.

Vurderer sterkt å droppe alt som heter pc spill i framtiden. I allefall alle fra EA og K2K i første om gang.

Lenke til kommentar
Det man kan gjøre er å installere spill + oppdateringer (og samtidig infisere maskina med malware). Deretter installerer man en crack som gjør at man unngår kopibeskyttelsen slik at man kan fjerne dritten manuelt. Spill deretter spillet med god samvittighet uten SR7 på maskina. *snip*

Og der mener jeg noen folk her på forumet tar helt feil, når de påstår at man aldri installerer SR7 i utgangspunktet via pirat (som igjen er med å skape forvirring rundt emne).

 

Hehe, og takk for den korte oppsummeringen, men kan nok betrygge deg med at jeg vet nok dette med SR7 og SF og hvordan å cracke/evt "fjerne" dr*tten =)

 

Det som er artig er jo at få vet om man får fjernet alt til punkt og prikke, eller om det faktisk er slik at ymse slag av hardware i.e. brennerens FW også må oppd.? (les: firmware)

Lenke til kommentar
Jeg ha installert Bioshock, Spore Creature greia, Crysis og NFS:PS. Jeg søkte på SecuROM, fant ingenting. Er det random hvem som får det? ><

Har du søkt i registeret?

 

System filer vises ikke, vist du ikke har valgt å vise dem.

Søkte i registeret. Der fant jeg jævelen :/

Disclaimer 1: Only attempt these uninstallation instructions if you are reasonably computer literate and have backed-up your entire system.

Disclaimer 2: Only attempt these uninstallation instructions if you have no games installed which require Securom to be present.

Disclaimer 3: Only attempt these uninstallation instructions if you previously had to authorised your PC with Securom before you could play a game and that game is now uninstalled.

 

Likte ikke helt det her :/ Kan jeg ødelegge hele PCn? Og hvordan vet jeg hvilke spill som har SecuROM? Jeg har Mass Effect, Crysis, NFS:PS installert, og kanskje andre spill som har SecuROM!

 

edit: Fant denne linken: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=972901

Liste over spill, men den er ikke komplett. Jeg har 3 av disse spillene installert så jeg får vente.

Endret av Lange
Lenke til kommentar
Nå er det alltid slik at du hører sjelden om de som ikke har problemer. Jeg tror ikke at alle får de samme problemene, de fins sikkert mange som ikke får problemer. Jeg tror dette opplegget er bare en samling av stygge tilfeldigheter.

Jeg tror at det er ingen røyk uten ild, jeg tror rett og slett ikke på tilfeldigheter. Jeg tror også at mange som eventuelt får problemer aldri finner ut årsaken til det. Det holder i massevis for meg dersom noen rapporterer om trøbbel pga. SF7, da fjerner jeg dritten for sikkerhets skyld. Jeg stoler faktisk mer på et rykte på internettene enn et kynisk storselskap.

 

...

Det som er artig er jo at få vet om man får fjernet alt til punkt og prikke, eller om det faktisk er slik at ymse slag av hardware i.e. brennerens FW også må oppd.? (les: firmware)

Jeg savner også konkret informasjon om hva den skadelige versjonen av SR7 gjør/kan gjøre. Men dersom noen rapporterer at de får problemer fjerner jeg dritten for sikkerhets skyld hvertfall. Skade på optiske enheter var det vel gode gamle Starforce som gjorde?

Lenke til kommentar

Står i lisensavtalen du godtar at de installerer anti-piracy programs. Problemet her er bare at dette programmet går så "dypt" inn i pcn din og "kontrollerer" enkelte ting som skaper både små og store problemer.

Alle har anti-kopi programmer, noen er bare litt kraftigere enn andre!

Lenke til kommentar

EA anser kopibeskyttelsen som del av produktet du har kjøpt og ikke som noe eget. Derfor mener de å ha sitt på det tørre når de ikke nevner hva de bruker. :hrm:

(edit: Kilde)

 

Men selv om SecuROM er dritt som vi burde vært foruten (og jeg ikke betviler at det kan forårsake diverse problemer), er det også mye bullshitting og paranoia ute å går.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Er veldig mye paranoide folk her altså. Igjen, så vil jeg gjerne ha linker som viser til at SecuROM hacker maskinen din, og slår av sikkerhetsprogrammer. Hvorfor har jeg ikke fått det tidligere? Kanskje fordi det er rent oppsinn, og dere ikke har noe? Hvem vet. :)

Lenke til kommentar

Det er da ingen som har hevdet, som jeg har sett hvertfall, at SecuROM hacker maskinen sin og deaktiverer sikkerhetsprogrammer. Det som er et faktum er at SecuROM opererer på kernel-nivå. Dette vet vi fordi SecuROM overkjører OS-privilegier og gjør det umulig å fjerne programmet, selv med administrator-konto og alle privilegier aktivert. Videre vet vi at programmer som opererer slik på kernalnivå er sårbare for rootkits som gjemmer seg under og bruker dem som sikkerhetshull. Og ja, det er også et faktum at programmet har vært kjent for å deaktivere funksjoner som å lage images i brenneprogrammer.

 

Edit: @ lange: Det skal litt til å ødelegge hele maskinen. Det verste du kan gjøre ved å slette registernøkler er å gjøre hele operativsystemet ubrukelig. Men da formaterer du bare maskinen og innstallerer operativsystemet på nytt. Men så sant du ikke sletter feil registernøkkel skjer det ikke noe farlig. ;)

 

Edit 2: Kan også nevne at guiden min for å fjerne SecuROM nå også gjelder XP.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...