Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvor stor PSU trenger man for å kjøre 4870x2 + 48701gb tro? :hmm:

 

En god 850w til 1000w ++

 

dette er bare tøv!

 

Sindre Aleksander her på forumet kjørte en Q6600@3,8ghz og 2stk 4870x2 som var overklokket på en Corsair 620W

 

Så en god 750W psu burde holde i massevis :new_woot:

 

Bare tøv er det vel ikke? En PSU jobber som kjent optimalt gjennom en viss % av max ytelse.

Feks min 850 psu jobber optimalt watt/varmetap (effektiv) rundt 400-500W.

Om jeg da sitter på HD 4870x2 og en HD 4870 vil full load på hele systemet være rundt 400w?

 

Mulig jeg tar feil, men bare tøv er det ikke =)

 

 

<a href="http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34067...led#ProductTabs" target="_blank" rel="nofollow">http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34067...led#ProductTabs</a>

<a href="http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=357673" target="_blank" rel="nofollow">http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=357673</a>

 

så litt på disse to, men det må vel bli den første jeg linka til (Corsair 750) siden den har 4x pci-e og den andre har kun 2x pci-e og jeg planlegger jo å bruke 3... så vist den Corsair 750 holder til 3x4870 så kjøper jeg den ;)

 

Corsair er en av de beste leverandørene der ute. Du gjør garantert en trygg handel!

Hilsen "bare tøv" mannen ^^

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar

Noen som har noe peiling på hva jeg bør innstallere av drivere for ATI Radeon HD 4890? Innstallerte den som fulgte med skjermkortet, og det er versjon 2009.0303.2224.40202. Hva betyr egentlig dette? Har jeg den nyeste driveren?

 

PS: Som dere kanskje skjønner er jeg ganske blank. :wee:

 

Ser ut til at jeg kjører den siste versjonen av programmvaren. Windows ville ikke innstallere den oppdateringen jeg lastet ned.

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Jeg fikke noe driver 8.14xxxxxx opplegg med kortet mitt. Jeg leste ett annet sted at den driveren tilsvarte 9.4 beta. Og det har ihvertfall fungert helt fint for meg. Så sliter du med driverene dine kan jeg ihvertfall annbefale dem.

 

Uansett så tar det alltids litt tid før man har luket bort alle de vanligste feilene, men er vel litt kortere prosess siden rv790 er nesten lik rv770. Så er vel slik at man får oppdatere noen ganger de nærmeste månedene.

Lenke til kommentar
Sliter vel med å få ting til å virke her. Når jeg starter opp Battlefield 2, får jeg artifacts over hele menyen. Har ikke overklokket noe som helst. Da er begge skjermkortene koblet til. :(

 

Men bør jeg innstallere den Beta driveren da eller?

 

Ville ha prøvd det ja. Det var de som fulgte med på CDen med kortet mitt.

 

ATI Catalyst 8.592.1 Heter vist driveren, dvs den som er beta 9.4

Lenke til kommentar

Jepp jeg har og kjørt quadfire på en corsair 750 2x4870x2 føler folk blir lurt til og kjøpe overkill psu når de skal ha 2 way sli\crossfire etc . Min bror for eksempel kjører ett 4850 kort 3 disker og en dualcore på en 250watts psu mens jeg hører folk til stadigheter anbefaler minimum 450 watt for det opsettet..

 

Uansett gleder meg som et barn til i7 oppsettet mitt dukker opp

Endret av adonay
Lenke til kommentar

Det blir ikke akkurat feil med 4870x2+ 48701gb for å si det sånn ja :D, tror 750w burde holde i massevis siden har ikke akkurat overklokket noen andre komponenter noe særlig, eneste er at jeg har satt opp phenom 9850 fra 2,5ghz til 2,7ghz uten å øke volten. CPU blir vel flaskehalsen nåja btw, for håpe ikke den trekker for mye ned :p

Lenke til kommentar
Sliter vel med å få ting til å virke her. Når jeg starter opp Battlefield 2, får jeg artifacts over hele menyen. Har ikke overklokket noe som helst. Da er begge skjermkortene koblet til. :(

 

Men bør jeg innstallere den Beta driveren da eller?

 

Da var det i orden. Husk å plugg kontaktene skikkelig inn. :wee:

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Sliter vel med å få ting til å virke her. Når jeg starter opp Battlefield 2, får jeg artifacts over hele menyen. Har ikke overklokket noe som helst. Da er begge skjermkortene koblet til. :(

 

Men bør jeg innstallere den Beta driveren da eller?

 

Da var det i orden. Husk å plugg kontaktene skikkelig inn. :wee:

Hehe, jobber med feilsøking til daglig. Og det er akkurat slike ting som er gjenganger i de "vanskeligste" feilene, trodde man hadde sjekket, eller går rett på de vanskeligste problemene istedenfor å starte på de enkleste :)

Lenke til kommentar

Jeg lurer på noe med disse Catalyst driverene til ati kort. Er det på noe sett å vis mulig å få samme ytelse med CC som uten CC?? For det er veldig stor forskjel hos meg. Det kjekke med CC er jo det med instillingene du får for klokking, bilde ut osv..

 

Bare drivere uten CC i vista 64 får jeg rumdt 21500-22000 i 3dmark 06. Ikke sjekket med CC installert da,, Håper dere sjønner spørsmålet :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...