Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Det skal gå uten problemer, ja.
Hva hvis man setter et 4890 sammen med et 4870 512MB?

Får man da bare 512mb totalt minne?

Ja, bare 512 MB desverre.

 

Same shit, different wrapping :) Med andre ord, fint lite forskjell.
Ikke helt rett, ser du på infoen i innlegget til MistaPi så ser du at det er en god rework som gir en del bedre egenskaper.

Som Fluesopp sier var svaret mitt ment til han som spurte ang forskjellene mellom produsentene :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(...)

 

Hvordan yter ditt i Crysis når det er overklokket?

Ingen anelse. Har ikke crysis, eller far cry 2 for den saks skyld :)

 

Jeg har ikke sett så mye på fps, men merker ikke noe til dårlig framerates i Fallout 3 eller Total War Empires, med alt makset ut på 1920x1200 med 4xAA.

 

 

Mulig jeg har gått litt for overkill med dette kortet, men med de to spillene og GTA IV, Dawn of War II og Mass Effect så er det bare det siste som har vist litt uvilje til å virke uten problemer, virker egentlig litt snodig med det spillet, siden det alikevel ikke er så lekkert. Men er vel litt dårlig koding. De siste spillene har jeg bare startet for å se at de virker bra, så kan jo være det vil ha problemer i dem på noen spesielle områder jeg ikke har dultet borti enda.

 

 

 

Har ikke merket at kortet sliter i overklokket tillstand enda heller, men skulle gjerne sett at det klokket ned minnet når jeg ikke spilte. Tydelig ved å se på temperatur og vifte at de siste 200MHzene på minnet tydelig drar en del strøm. Og som sagt tidligere kjører alt fint til vanlig med minnet på 490MHz, så kan ikke se noen grunn til at det ikke kunne skje automatisk.

Endret av bOMS
Lenke til kommentar
Hvordan greier du det? Jeg kan ikke kjøre alt på fullt i 1680*1050 med 2 x 4850, som folk mener skal tilsammen yte mer enn et 4890. Jeg har ikke i7, men jeg har en ganske sterk prosessor i Q9450 og 4 GB RAM.

Spør ikke meg. Kjører med p6t deluxe HK, i7 920, 6gb ram og skjermkortet. Ingenting er overklokket. Kjører vel og merke ikke med full AA, da jeg ikke ser vitsen med å bruke så mye kraft på noe som gir meg relativt lite igjen når jeg kjører 1920x1200.

Lenke til kommentar
Snodig, men 8xAA gir gjevnt over bedre resultat enn 4xAA. Så er vel noe som ikke rimer helt der heller.

 

Dersom man leser resultatene som Bit-Tech.net og TechPowerUp får, så stemmer de overens med de resultatene som ble publisert der. :)

 

Men nå får man håpe på at både nVidia og ATI/AMD legger seg i selen og lager skikkelige skjermkort. 8800 GTX var et slikt kort. Dersom det hadde kommet flere slike kort, hadde vi forbrukere vært heldige. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Får vel nesten teste det ut da, hadde jo vært herlig om kortet klarte 8xAA bedre enn 4xAA.

 

 

 

Ellers må jeg si at 8800GTX ikke nødvendigvis var så fantastisk kort, men hva det førte med seg med tanke på G92 var ypperlig. Det at 8800GTX ble så dominerende har jo først å fremst med at ATI ikke klarte å levere varene i den runden. For ytelsesøkningen for G80 var vel omtrent som forventet slik det har vært mellom de forskjellige genereasjonene, og strømforbruket var ganske drøyt når det kom ut, pluss at det tok ganske lang tid før det var vellfungerende drivere for kortet.

 

 

 

Og når det gjelder å være heldig som forbruker må jeg si meg enig. Konkuransen mellom ATI- og nVIDIkort som ligger å konkurerer med pris og ytelse fører til at vi får veldige fine produkter til en god pris. Eneste som er skummel er om de kjemper med så dårlige marginer slik at neste gang en av dem gjør en feil (slik som fx serien til nVIDIA eller HD2xxx serien til ATI) så vil det være over og ut. For vi er veldig dårlig tjent med en som er mye sterkere enn den andre, slik som vi så nå en stund med nVIDIA kort som kostet godt over 5000,- for single kort.

Lenke til kommentar
Ellers må jeg si at 8800GTX ikke nødvendigvis var så fantastisk kort, men hva det førte med seg med tanke på G92 var ypperlig. Det at 8800GTX ble så dominerende har jo først å fremst med at ATI ikke klarte å levere varene i den runden. For ytelsesøkningen for G80 var vel omtrent som forventet slik det har vært mellom de forskjellige genereasjonene, og strømforbruket var ganske drøyt når det kom ut, pluss at det tok ganske lang tid før det var vellfungerende drivere for kortet.

Jeg vil heller si at 8800GTX la seg godt over forventingene. Avhengig av arbeidstype og mengde (texture-shader forhold) er 8800GTX lett godt over dobbelt så rask som forrige generasjon 7900GTX. Oblivion viste dette ganske godt den gangen. Texture filteringen hadde også fått seg en full overhaling og var en stor forbedring fra 7-serien. Også ROP endringene med CSAA og støtte for opptil 16xMSAA var en positiv overraskelse.

 

For meg er det 3 grafikkort som virkelig har imponert meg. Voodoo Graphics, Radeon 9700Pro og GeForce 8800GTX.

Lenke til kommentar

måtte titte litt på gamle omtaler for å friske opp hukommelsen.

 

 

Og husker nå mitt ankerpunkt med G80, og det var at den trakk ganske mye mer strøm enn x1950xtx som allerede lå ganske høyt. Tror jeg hadde forventinger til 7900SLI ytelse (som slo til, og litt til) med 7900 strømforbruk (noe den lå langt over). Har vel blitt mer imun i senere tid tydeligvis :)

 

 

Det skal også sies 8800GTX må antagelig ha vært en av de beste kjøpene man kan ha gjort, siden det tok så lang tid før noe som kunne overgå ytelsen dukket opp. 

Lenke til kommentar
måtte titte litt på gamle omtaler for å friske opp hukommelsen.

 

 

Og husker nå mitt ankerpunkt med G80, og det var at den trakk ganske mye mer strøm enn x1950xtx som allerede lå ganske høyt. Tror jeg hadde forventinger til 7900SLI ytelse (som slo til, og litt til) med 7900 strømforbruk (noe den lå langt over). Har vel blitt mer imun i senere tid tydeligvis :)

 

 

Det skal også sies 8800GTX må antagelig ha vært en av de beste kjøpene man kan ha gjort, siden det tok så lang tid før noe som kunne overgå ytelsen dukket opp. 

 

Voodoo er gode minner. 7900GTO er vel det kortet som jeg kan si er mitt aller beste kjøp. Kanskje det kuleste kortet jeg har hatt med tanke på pris og ytelse, veldig god klokker også..

 

Det er litt derfor jeg har lagt min elsk på ATI for dagen da de har sånne produkter og oppgraderer de jevnt, samt holde prisene noenlunde lave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...