Gå til innhold

Nvidia lanserer Geforce 280 GTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en som falt av "maskinvarelasset" for 2-3 år siden, er det fortsatt like mye problem med støy på slike skjermkort? Jeg skal ha meg noe skikkelig kraftig på maskinvarefronten om kort tid (ikke dette kortet, 4.5k svir jeg ikke av), men å sette inn en støvsuger gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Ytelsesmessig er Geforce 280 GTX kort fortalt temmelig identisk med to-prosessorkortet Geforce 9800 GX2, og kan dermed sies å være en slags sammensmelting av to G80-brikker til en.

 

øøøh ... Fordi det er like raskt som to G80-kort, så kan man ikke akkurat kalle det en sammensmelting? Det er jo ikke noen sammensmelting. Hvis kortet er like raskt som to G80, eller ett 9800GX2, så si bare det, isteden for å kludre det til ...

Lenke til kommentar

Jeg synes denne var litt interessant:

0,1425,sz=1&i=186818,00.gif

Radeon HD 3870, Radeon HD 3870 X2 og GTX 260 kjemper om mest ytelse per dollar i hver sin prisklasse.

 

Men det hadde vært bedre med en tabell med skjermkort vs oppløsninger langs aksene og spillbarhet målt etter en enkel skala i hver rute. F.eks

> 100 FPS = Glimrende

60-100 FPS = bra

40-60 FPS = middels

20-40 FPS = dårlig

< 20 FPS = uspillbart

 

Evt. Et diagram for hvert spill og oppløsning/innstilling med pris vs ytelse langs aksene og hvert skjermkort plottet inn på riktig plass i diagrammet.

Lenke til kommentar

Har hørt at de støyer overraskende mye, det kan vell ikke være mye positivt :dontgetit:

 

Jeg synes denne var litt interessant:

0,1425,sz=1&i=186818,00.gif

Radeon HD 3870 og GTX 260 kjemper om mest ytelse per krone i hver sin prisklasse.

 

Men det hadde vært bedre med en tabell med skjermkort vs oppløsninger langs aksene og spillbarhet målt etter en enkel skala i hver rute. F.eks

> 100 FPS = Glimrende

60-100 FPS = bra

40-60 FPS = middels

20-40 FPS = dårlig

< 20 FPS = uspillbart

 

Evt. Et diagram for hvert spill og oppløsning/innstilling med pris vs ytelse langs aksene og hvert skjermkort plottet inn på riktig plass i diagrammet.

 

forstår meg ikke helt på den?

 

 

Gir liksom GTX 280 mer for pengene enn 9800GX2? Det får hvert fall ikke jeg til å stemme?

Lenke til kommentar

"Strangely enough there is another product out there that can actually compete with the GeForce GTX 280 rather well. It's NVIDIA's own GeForce 9800 GX2. Yes you hear it right. Now don't go thinking, hey my GX2 will be faster in most circumstances. No ... it's really way more complicated than that. See the GX2 has 2x512MB cloned memory to function in SLI mode. While that works just fine, the GTX 280 has 1024MB dedicated memory. So in memory bound situations like applying a lot of extremely high-res textures or high AA levels in high resolutions, the GTX 280 will perform just much better based on the 512-bit memory bus and framebuffer size, especially for future games which will have much larger requirements."

 

Jeg synes denne teksten hos guru3d er litt interessant , for sammenligningen mellom 280 og 9800 gx2 .

Lenke til kommentar
Kortet er absolutt fristenede å kjøpe, men 4500kr var en del penger :hmm:

 

 

Helvete ! Man lever bare en gang - Dette tenkte jeg da jeg trykket på handlekassa hos komplett hehe .

Hehe, venta egentlig bare på dette kortet før jeg skulle kjøpe ny PC. må bare finne resten av komponenetene nå :)

Lenke til kommentar
forstår meg ikke helt på den?

 

Gir liksom GTX 280 mer for pengene enn 9800GX2? Det får hvert fall ikke jeg til å stemme?

Les hvilken skala som brukes så ser du det. ;)

 

Hint: 9800 GX2 vinner i 1920x1200 og 2560x1600 mens GTX 280 vinner i 1920x1200 med AA/AF og 2560x1600 med AA/AF.

 

Kortet er absolutt fristenede å kjøpe, men 4500kr var en del penger :hmm:

Det store spørsmålet er om du trenger all den ytelsen om du er villig til å betale prisen for det, både i form av penger, støy og strømforbruk.

 

Jeg venter på HD4870 for å se hva det gir pr krone.

Jepp, samme her. Jeg tror begge de to nye Radeon HD GPU-ene kan gi veldig mye for pengene.

Lenke til kommentar
Kortet er absolutt fristenede å kjøpe, men 4500kr var en del penger :hmm:

 

 

Helvete ! Man lever bare en gang - Dette tenkte jeg da jeg trykket på handlekassa hos komplett hehe .

 

 

Joda, men du kunne jo strengt tatt skaffe deg 1x 9800GX2 eller 2x 8800GT også og endt opp med samme / bedre ytelse for en billigere penge ;)

 

 

Eller ventet noen uker på at prisen faller drastisk, greit at du lever bare engang, men kan være smart å ikke kaste penger ut av vindu for det ;)

Lenke til kommentar

Herrejesus, det ser ut til at folk alt har glemt generasjonen før oppdaterte 8800gt og GTS? Nye skjermkort, ved lansering er DYRE. spesielllt om du skal ha toppmodellen. Da venter du litt og går for den nest beste som selges for halve prisen etter en mnd. eller to...

 

Forøvrig intresserer FPS per krone meg langt opp i ræva. Jeg er opptatt av at spill skal være spillbare i 1920x1200 med AA og AF på. Det hjelper fint lite om ett kort gir deg 5 dollar per FPS enn f.eks. 10, hvis de 5 $/FPS ikke resulterer i en spillbar framerate. :)

 

Og hva med strømbruket? Ja det er høyt, men det er jo lavere Idle og Load enn 9800 GX2...

Lenke til kommentar

Jeg kommer iallefall til å vente noen uker før jeg kjøper. Prisen synker ganske så kjapt. Og etterhvert så kommer butikkene til å konkurrere med hverandre også. "Ukens tilbud" og sånt bruker å rocke ganske bra. Jeg kjører ikke så ekstreme oppløsninger på 22" min så jeg tror nok jeg tar og kjøper meg en 260 og overklokker den så langt det bare er mulig ... :)

 

Noen som kan uttale seg om hvor mye prisen muligens kan ha gått ned om en måned eller to? Jeg tror iallefall ikke at det blir HALVE prisen som MrLee her ser ...

Lenke til kommentar

Ytelsen er jo ganske imponerende, men er veldig skuffet over varmeutviklingen og støyen. Min neste PC skal være minst like stille som den jeg har nå, å sette inn et bråkete skjermkort kommer ikke på tale.

 

Hadde gledet meg til å bygge ny PC i sommerferien, men hvis ikke AMD/ATI kommer med en positiv overraskelse før den tid, kommer jeg nok til å vente litt til. Synes det tar bort litt av gleden med byggingen hvis jeg ikke kan bygge en PC som jeg er 100% fornøyd med. :)

Lenke til kommentar
Jeg kommer iallefall til å vente noen uker før jeg kjøper. Prisen synker ganske så kjapt. Og etterhvert så kommer butikkene til å konkurrere med hverandre også. "Ukens tilbud" og sånt bruker å rocke ganske bra. Jeg kjører ikke så ekstreme oppløsninger på 22" min så jeg tror nok jeg tar og kjøper meg en 260 og overklokker den så langt det bare er mulig ... :)

 

Noen som kan uttale seg om hvor mye prisen muligens kan ha gått ned om en måned eller to? Jeg tror iallefall ikke at det blir HALVE prisen som MrLee her ser ...

 

Sier ikke at 280 kommer til å koste halve prisen, men det kommer med all sannsynlighet en "GF4400"/GF7800gt/8800gt" modell til mye hyggeligere pris da.. hvis 260 ikke er å regne som det da.. folk snakker jo allerede om en 240.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...