Gå til innhold

Nvidia lanserer Geforce 280 GTX


Anbefalte innlegg

Join folding@home med Nvidia kortet ditt!

 

Alle som kjøper GTX 260 og 280 MÅ joine! :D

Alle som har et av G80, G92 og GT200 kortene kan også joine vårt hardware.no folding@home lag, vi kan nå virkelig fremheve oss nordmenn på folding initiativet!

 

Nvidia klienten er akkurat klar og jeg folder nå med 8800GT, nvidia rokker på folding!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gidder ikke før Dual-GPU støtte. :)

Kan man kjøre CPU folding i tillegg?

 

Eller bruker "GPU-folding" såpass med CPU-kraft at det ikek er nok igjen uansett? (at den hjelper til alt den kan)

Switch? er snakk om en Receiver som ikke alltid står stillt inn til PC bruk da
Da så. :) Endret av andrull
Lenke til kommentar

GPU folding er opptil 163 ganger kraftigere enn CPU folding :) En GPU kjerne bruker 1 CPU kjerne for å "mate" foldingen, men den er "idle working" så det du gjør overstyrer ressursbruken.

 

Du kan fint bruke maskinen mens den folder osv.

 

EDIT:

Ja du kan kjøre CPU folding på de resterende kjernen om du ønsker. Har du 3 kjerner igjen kan du eks. kjøre SMP folding eller du kan kjøre single 5.04 klienter på en og en av kjernene.

 

EDIT2:

Husk å legge inn "team id" 37651 i konfig'en, som er hardware.no laget :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

3DMark har aldri vært noen spesielt god pekepinn etter min mening, og om det er sant det jeg hører om at 2x HD 4850 yter nærmest likt med GTX 280 og koster bare 1600kroner så er jo det et langt bedre kjøp?

 

 

Virkelig spent på HD 4870 nå om det skal bare koste så vidt over 2'000!

Lenke til kommentar

Noen som _veit_ når 4870 faktisk kommer ut på markedet? Jeg tror jeg skal vente på en sånn og heller kjøre crossfire enn å satse på ett 280. :)

4850 ser ut til å kjøre veldig veldig bra, og 2 stk 4850 i crossfire kryper visstnok akkurat forbi GTX 280 i ytelse.

Billig blir det jo pokker ta meg også :D

Lenke til kommentar

Mindre enn HD 4850? HD 4850 koster jo 1'600kroner?

 

 

Dessuten er det å overdrive å si at 8800GT er BEDRE enn GTX 280, de holder et jevnt nivå med GTX 280 har noen klare fordeler. Jeg kan være med på å si at både 2x 8800GTS / 2x 9800GTX i SLi og 1x 9800GX2 er like bra / bedre enn 1x GTX 280 om du ikke er på veldig høye oppløsninger med AA aktivert, men 8800GT i SLi er ikke bedre, men så godt som like bra.

 

 

Også er det en STOR negativ ting med SLi, det er jo det faktum at du må kjøre labre nForce brikkesett og om ikke nVIDIA skjerper seg med de brikkesettene sine så er ikke det på noen måte aktuelt for meg som nå har slitt meg igjennom 1x P5N32-E (nForce680i), 1x P5N-T Deluxe (nForce780i) og 1x ASUS Striker Extreme (nForce680i) å skaffe noe nytt nForce kort

 

Etter de kortene har jeg helt gitt opp nForce og mitt neste hovedkort blir helt klart et Intel X48, og et Intel X58 når Nehalem kommer, om ikke nVIDIA får til en fenomenal snu omvending.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Mente at 8800GT i SLI er endel billigere enn 4850 i CF :)

Her er noen resultater, men ta de med en klype salt, de virker ikke helt oppriktige.

Men andre plasser viser noenlunde det samme. 8800GT i SLI er like bra, om ikke bedre enn GTX 280. Og da må 4850 prises rundt tusenlappen, ellers må ytelsen være bedre i CF enn GTX 280.

 

Og ja, nVidia chipsett er som regel noe hark og for min del gjør jeg alt for å unngå det. Selv om 790i ikke er så gale da, om du ikke liker fungerende harddisker.

Lenke til kommentar

Priskrigen er sant!

 

HD 4850 har blitt ofesielt lanser idag! Radeon 4850 launch pulled in for today, med en gunstig pris som: French retailer sells 4850 for €147. ATI har også annosert veiledende pris for HD4870: Radeon 4870 to launch at $299.

 

Disse prisene kombinert med denne forløpige imponernde ytelsen: Radeon 4870 runs Crysis well, betyr at vi kan forvenet kaos og storstilt priskrig i GPU markedet.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...