Gå til innhold

Nvidia lanserer Geforce 280 GTX


Anbefalte innlegg

Les hvilken skala som brukes så ser du det.

 

Hint: 9800 GX2 vinner i 1920x1200 og 2560x1600 mens GTX 280 vinner i 1920x1200 med AA/AF og 2560x1600 med AA/AF.

Intressangt, intressang. :)

Hvilke spill/applikasjoner er det de har testet for å få til dette?

 

Ivhertfall med tanke på at jeg personlig kjører alle spillene mine med 1920x1200 og 4xAA om jeg kan. (unntatt Crysis... naturligvis)

Og om GTX 280 gir mer per krone, så betyr jo det at det også gir en del bedre ytelse... (ettersom GTX 280 er en del dyrere) :dribble:

For er jo egentlig bare i slike oppløsninger jeg trenger mer ytelse, og da er det greit å ha noe som sparker godt fra her.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så, for meg som spiller i 1680x1050 vil et 9800 GX2 være en mye bedre investering kontra 280/260GTX?

 

Skuffende i grunn. Får håpe GX2'en faller litt i pris før det fases helt ut da.. begynner å bli på tide å pensjonere 7900GTO'en, som forøvrig var et fantastisk kjøp i sin tid.

Lenke til kommentar
Kortet er absolutt fristenede å kjøpe, men 4500kr var en del penger :hmm:

 

 

Helvete ! Man lever bare en gang - Dette tenkte jeg da jeg trykket på handlekassa hos komplett hehe .

 

 

Joda, men du kunne jo strengt tatt skaffe deg 1x 9800GX2 eller 2x 8800GT også og endt opp med samme / bedre ytelse for en billigere penge ;)

 

 

Eller ventet noen uker på at prisen faller drastisk, greit at du lever bare engang, men kan være smart å ikke kaste penger ut av vindu for det ;)

"Strangely enough there is another product out there that can actually compete with the GeForce GTX 280 rather well. It's NVIDIA's own GeForce 9800 GX2. Yes you hear it right. Now don't go thinking, hey my GX2 will be faster in most circumstances. No ... it's really way more complicated than that. See the GX2 has 2x512MB cloned memory to function in SLI mode. While that works just fine, the GTX 280 has 1024MB dedicated memory. So in memory bound situations like applying a lot of extremely high-res textures or high AA levels in high resolutions, the GTX 280 will perform just much better based on the 512-bit memory bus and framebuffer size, especially for future games which will have much larger requirements."

 

 

280 GTX gruser jo alt som er på Anti Aliansing , noe som betyr mye for meg . AA og høye oppløsninger , der er 280 kongen .

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Kortet er absolutt fristenede å kjøpe, men 4500kr var en del penger :hmm:

 

 

Helvete ! Man lever bare en gang - Dette tenkte jeg da jeg trykket på handlekassa hos komplett hehe .

 

haha, godt sagt :p samme tenkte jeg da jeg trykket på "kjøp" hos komplett for QX9650. hva i helvete tenkte jeg på??? øhm, hihi :innocent: lever bare en gang :p

Lenke til kommentar

Oi glemte visst å poste tester av 260. Skulle gjort dette for et par timer siden men skitt au, for dere som ikke har sett dem ennå:

 

http://www.driverheaven.net/reviews.php?re...79&pageid=1

http://www.hothardware.com/articles/NVIDIA..._260_Unleashed/

http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA==

 

Er disse jeg iallefall har lest.

Hvor langt ned i pris tror dere 260 går iløpet av en mnd eller to?

Lenke til kommentar
Hvor langt ned i pris tror dere 260 går iløpet av en mnd eller to?

Neppe særlig mye vil jeg tro, siden GPUen i bunn og grunn er den samme som på GFX280, som er den største GPUen noen sinne, med tilhørende høye produksjonskostnader og dårlig yield.

NVidia vil vel ha 9800GT, 9800GTX, GTX260 og GTX280 i hvert sitt prissegment en god stund framover.

Lenke til kommentar
Hvor langt ned i pris tror dere 260 går iløpet av en mnd eller to?

Neppe særlig mye vil jeg tro, siden GPUen i bunn og grunn er den samme som på GFX280, som er den største GPUen noen sinne, med tilhørende høye produksjonskostnader og dårlig yield.

NVidia vil vel ha 9800GT, 9800GTX, GTX260 og GTX280 i hvert sitt prissegment en god stund framover.

 

Hmmm var litt det jeg tenkte :hmm:

Noen som husker hvor lang tid det tok før prisen sank på 8800 GTX?

Mener å huske at det var flere mnd før det skjedde så altfor mye ...

Lenke til kommentar
Hvor langt ned i pris tror dere 260 går iløpet av en mnd eller to?

Neppe særlig mye vil jeg tro, siden GPUen i bunn og grunn er den samme som på GFX280, som er den største GPUen noen sinne, med tilhørende høye produksjonskostnader og dårlig yield.

NVidia vil vel ha 9800GT, 9800GTX, GTX260 og GTX280 i hvert sitt prissegment en god stund framover.

Hvis prisingen hadde vært opp til Nvidia, ville de gjerne solgt hele gjengen fra 9800GT, 9800GTX, GTX260 og GTX280 for dubletpris, men slikt er det ikke. Prisen bestemmes av konkuransen og alt tyder på at denne gangen kan de ikke bestemme prisene selv.

 

Vi har ingen håndfaste resultetr for HD4870 enda, men hvis ryktene stemmer, da kan vi kjøpe en GTX 980 for 3500 om par uker, mener jeg. Krysser fungurene for en bra HD4870 fordi det vil senke prisene kraftig.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Ikke vært problem i det hele tatt på mitt 3850, kjører som en drøm med 2 skjermer. Fakisk så synes jeg Nvidia sitt nye kontrollpanel er kronglete i forhold, krøllete å styre hvilken skjerm som er hva + hvor startlinja skal være + om man krysser skjerm ut til høyre eller venstre, i kombinasjon.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Sånn som det ligger an nå så vil vell 2x HD 4870 bli billigere enn 1x GTX 280?

 

Og når jeg ser på ytelsen til GTX 280 så må HD 4870 ha skuffende ytelse om 2x HD 4870 ikke skal være et bedre valg enn 1x GTX 280.

 

 

Men jeg tror ikke nVIDIA har planer om å holde denne stive prisen, tror den fort faller ned mot 3'800kroner når HD 4870 er her, for øyeblikket har jo nVIDIA nærmest monopol på high-end løsninger så de melker alt ut av folk nå som de kan, og folk ser jo ut til å skaffe GTX 280 i lange baner selv til den usaklige prisen? Så ikke rart at de gjøre det..

 

Om noen uker så kan de som har punget ut med godt over fire tusen kroner for sitt GTX 280 klø seg i hode når de ser at prisen har godt ned endel, og kanskje 2x HD 4870 hadde vært et bedre valg?

 

Who know's? Det som hvert fall er sikkert er at det rett og slett er dumt å punge ut så mye for et kort som yter såpass beskjedent til prisen når HD 4870 er rett rundt hjørne og kan yte godt og vil presse nVIDIA sin latterlig prisen nedover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...