Gå til innhold

Har Playstation 3 en flaskehals? (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan ikke fatte og begripe hvorfor dere krangler om så små forskjeller.. DET STORE spørsmålet er jo om forskjellene konsollene imellom vil bli mye større om 2-4år!! Dette er noe jeg ikke våger å spå..

 

Så lenge forskjellene er så vanvittig små som i dag er det for fader ingenting å diskutere!!

 

Det er en interessant diskusjon, fordi man gjerne har lyst til å finne ut hva forskjellene kommer av.

Lenke til kommentar
Dere tenker på denne ekstreme forskjellen på Cod4 som vi ser nedenfor?

Xbox 360 bildet er jo forvrengt mann... ansiktet på karen som ser på deg ser jo helt mongo ut.. finn en bedre sammenligning så skal jeg tro på deg

Jeg tok Screenshot av den gametrailers videoen for å vise forskjellen... Prøv å gjør det noe bedre selv. Det er faktisk ingen forskjell, bare Fanboys på hver side.

 

Ta et bilde av samme sted fra begge konsoller selv så skal jeg tro deg. Jeg husker at jeg ble sinnsykt skuffet over hvor dårlig teksturene var på PS3-versjonen. Unormalt stygge og noe var helt klart ikke riktig. Noe som du også selv kan se ved de to bildene jeg postet på forrige side. Forskjellen er jo der, virker jo mer som om at du er fanboy enn oss andre siden du tydeligvis ikke klarer å innrømme noe så simpelt som det her.

Bare av ren nysgjerighet, kan du bare linke til siden du hentet bildene fra?

 

Jeg gidder ikke å argumentere med dere lengere, dere klager først på at speedometeret på Ps3 er så dårlig, jeg drar fram to bilder, men neida, det var ca. 2 sek forskjell på dem, på den tiden kunne jo Ps3 fikse alt av teksturer osv.

 

Du husker at du ble skuffet? Er ikke dette veldig subjektivt? Fleste anmeldere som har spilt begge to side-om-side sier at det ikke er noen forskjell, men det er ikke godt nok...

 

Jeg har ikke noe imot å si at jeg er en hardcore Ps3 fanboy, men jeg tror da jeg klarer å føre en objektiv diskusjon hvor jeg bruker kilder osv. men det har jo ikke noe å si når tre forskjellige anmeldre ikke har noe så si, altså folk som spiller hele dagen og som har muligheten til å spille begge side-om-side...

 

Men jeg gir meg, Ps3 er dårligs i denne genrasjonen Xbox 360 FTW, la oss bare håpe at Microsoft tar over konsoll verden også sånn at de kan ha eksklusivt på alt, sånn at vi slipper sånn dritt som bytt ut harddisk og Linux

Lenke til kommentar

Slut å syt da folkens, det er 2 forksjellige GPU'er på disse maskinene, de er ikke identiske, derfor vil aldri bildene bli like heller.

 

I bil verden er det også slik, noe er bedre med et merke og noe med et annet merke ferdig med det, og slik kan man holde på å diskutere i det uendelige.

 

Dere som er ikke er fornøyd med PS3, kjøp en XBOX da, og motsatt så er ikke dette noe problem lenger. Det vil alltid være forskjell på ting, ville jo vært kjipt om alle konsoll'ene var like da, de er laget etter beste evne fra produsent på det tidspunktet de ble laget.

Lenke til kommentar
Men jeg gir meg, Ps3 er dårligs i denne genrasjonen Xbox 360 FTW, la oss bare håpe at Microsoft tar over konsoll verden også sånn at de kan ha eksklusivt på alt, sånn at vi slipper sånn dritt som bytt ut harddisk og Linux

 

Et monopol er noe du absolutt ikke vil ha, tro meg.

Tro meg, jeg vet, det var ironi :)

Lenke til kommentar
Dere tenker på denne ekstreme forskjellen på Cod4 som vi ser nedenfor?

 

cod4ps3rb9.png

 

cod4x360ts7.png

 

Nei, det var det ikke. Det var dette jeg mente:

Se på varmetrådene. de er betydelig tynnere på 360-verisjonen, som betyr høyere oppløste teksturer.

post-103104-1213217810_thumb.png

post-103104-1213217831_thumb.png

 

og litt bedre bilder av speedometeret:

post-103104-1213217894_thumb.png

post-103104-1213218005_thumb.png

 

Det ser faktisk ut som om du har bearbeidet bildene på noen måte? I hvertfall gjort dem mindre, og det har gjort at kvaliteten har falt. Se på mine bilder for å se hvordan realiteten er. Uansett, så falmer både mine og dine bilder mot de bildene av hvordan bakken ser ut. Der var forskjellen ekstrem! Og ikke kom med usaklige innspill som at du faktisk skyter på fiendene i steden for å legge merke til sånne markante forskjeller. Det er bare tåpelig.

 

Dette var mitt siste inspill i saken. Det er tross alt bare snakk om bagateller, men de er der i hvertfall. Det som er poenget, og det var du som nektet for at dem var der tidligere, og sa at dem som så en forskjell, måtte oppleve en slags placebo-effekt.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Hvor stor plass tar denne installasjonen, egentlig...? Snakker vi en fullstendig installasjon, eller kun en partiell installasjon som fortsatt krever at disken leses av under spilling?

 

Den tar rundt 4,8 GB så vidt jeg vet. Det er vel også kun en partiell installasjon som krever at disken leses av under spilling.

Lenke til kommentar

 

 

Dere tenker på denne ekstreme forskjellen på Cod4 som vi ser nedenfor?

 

cod4ps3rb9.png

 

cod4x360ts7.png

 

Nei, det var det ikke. Det var dette jeg mente:

Se på varmetrådene. de er betydelig tynnere på 360-verisjonen, som betyr høyere oppløste teksturer.

post-103104-1213217810_thumb.png

post-103104-1213217831_thumb.png

 

og litt bedre bilder av speedometeret:

post-103104-1213217894_thumb.png

post-103104-1213218005_thumb.png

 

Det ser faktisk ut som om du har bearbeidet bildene på noen måte? I hvertfall gjort dem mindre, og det har gjort at kvaliteten har falt. Se på mine bilder for å se hvordan realiteten er. Uansett, så falmer både mine og dine bilder mot de bildene av hvordan bakken ser ut. Der var forskjellen ekstrem! Og ikke kom med usaklige innspill som at du faktisk skyter på fiendene i steden for å legge merke til sånne markante forskjeller. Det er bare tåpelig.

 

Dette var mitt siste inspill i saken. Det er tross alt bare snakk om bagateller, men de er der i hvertfall. Det som er poenget, og det var du som nektet for at dem var der tidligere, og sa at dem som så en forskjell, måtte oppleve en slags placebo-effekt.

 

 

 

Vet ikke hva jeg skal tro, hvis du ser ut av bilen på fyren som står like over speedometeret ser han mye tydligere ut på Ps3 versjonen.

Lenke til kommentar

 

Dere tenker på denne ekstreme forskjellen på Cod4 som vi ser nedenfor?

 

cod4ps3rb9.png

 

cod4x360ts7.png

 

Nei, det var det ikke. Det var dette jeg mente:

Se på varmetrådene. de er betydelig tynnere på 360-verisjonen, som betyr høyere oppløste teksturer.

post-103104-1213217810_thumb.png

post-103104-1213217831_thumb.png

 

og litt bedre bilder av speedometeret:

post-103104-1213217894_thumb.png

post-103104-1213218005_thumb.png

 

Det ser faktisk ut som om du har bearbeidet bildene på noen måte? I hvertfall gjort dem mindre, og det har gjort at kvaliteten har falt. Se på mine bilder for å se hvordan realiteten er. Uansett, så falmer både mine og dine bilder mot de bildene av hvordan bakken ser ut. Der var forskjellen ekstrem! Og ikke kom med usaklige innspill som at du faktisk skyter på fiendene i steden for å legge merke til sånne markante forskjeller. Det er bare tåpelig.

 

Dette var mitt siste inspill i saken. Det er tross alt bare snakk om bagateller, men de er der i hvertfall. Det som er poenget, og det var du som nektet for at dem var der tidligere, og sa at dem som så en forskjell, måtte oppleve en slags placebo-effekt.

 

 

 

Vet ikke hva jeg skal tro, hvis du ser ut av bilen på fyren som står like over speedometeret ser han mye tydligere ut på Ps3 versjonen.

 

 

Haha, må si meg enig der..

Er verken en vinner eller taper her, det er snakk om to produsenter av console dermed to forskjellige utgangspunkter. Klart de har forskjeller :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest hele tråden ord for ord, men er det ikke slik at Xbox 360 har en utgave av 2900XT? For det første er 2900XT mye kraftigere enn 7800GTX, for det andre så er det små flaskehalser som stopper 2900XT som PCI-EX til PC "ekstreme" kraft, kansje MS har fått bort noen av disse flaskehalsene?

 

Bare funderer litt her, ikke skyt meg :)

 

*Og jeg må si at fanboy-greiene er mye sterkere i konsoll-delens verden kontra i PC (hovedsakelig merker på hardware tenker jeg på). Jeg anbefaler dere alle og se "Console Rundown" på Zero Punctuation i linken min :)

Lenke til kommentar
post-103104-1213217810_thumb.png

post-103104-1213217831_thumb.png

Hm. Jeg la vel mest merke til dybden, jeg da men.

 

Uansett, det som er, er vel at xboxen er laget for hurtig utvikling av spill. Det blir ikke veldig variert på grafikken, det er lagt inn optimiseringer for hvordan en skal redusere grafikk utover, osv i grafikkmaskinen. Mens på ps3 er det mere knot å sette seg inn i, nødvendig å spesifisere hvordan grafikkmaskinen skal virke, en må kjøre flertråding for å få god ytelse og flyt (lyden og kontroll, osv. er et godt eksempel). Så det er helt klart fordeler og ulemper med begge.

 

Å finne ut at det er en flaskehals i ps3 fordi det ikke er så lett å porte 360 spill, den er for drøy, da men. Det blir litt som å si at en 64 bits multiprosessor har en flaskehals, fordi den ikke yter så bra på windows xp som det sies at den skal.

 

Uansett - jeg tror flerprosessering og tråding kommer til å bli brukt mer og mer etterhvert, siden programmer blir mer komplekse, og maskinvaren på små maskiner kan gjøre det som distribuerte systemer har hatt monopol på en stund. Så om ikke så lenge vil det muligens være utenkelig å lage et program som ikke har godt oppsatte planleggingsalgoritmer for å utnytte flere prosessorer. Nå tar det kanskje mer tid en vanlig å tenke på den måten, og det må spesifiseres i forhold til platform og spesifikke oppgaver.. Men det er litt det samme situasjonen en ser igjen når en snakker med drevne kodere som er vant med å optimisere via direkte minneaksess for å spare skriving og lesing, osv.. når en prøver å selge god objekt- orientert programmering. Eller om en forsøker å innbille en overklokker om at i fremtiden vil software være der ytelsen kan økes mest. ..Litt på samme måten.

 

Skjønt.. å spille bomberman på 360 er fremdeles dritkult.

Lenke til kommentar

1. Joda, GPU bruke minne fra begge minnebankene. Dette er vel allmenviten?

 

2. Har pause fra MGS4 nå, spilt i 4 timer ca, og må nå presse meg i seng så jeg klarer å gå på jobb i morgen. Modellene, effektene, lydene, musikken, post processing filtrene alt er bare mega digg! Og vet ikke hvor mye AA som kjøres i spillet, men ser ikke noen jaggies noe sted. Men sitter da også 3 meter unna en 46" Fullhd tv. Spill som MGS4, GT5 Prologue, Uncharted er levende beviser på at flaskehalsen til ps3 er helt grei ;)

Lenke til kommentar

viser bare det de fleste har skjønt til nå med at ps3 og 360 yter ca akkurat det samme. Det som avgjør hvilken som er best(om man kan si det) er rett og slett det man har ekstra. 360 har en utrolig god kontroller mens ps3 har sixaxis som er en frisk forandring. 360 har live som fungerer utrolig bra og det ser ut til at ps3 skal prøve å oppnå et tilsvarende system den neste tiden.

er vel egentlig ikke noe å klage på at de er så like, fører bare til at flere spill støtter begge konsolene og der er vel win-win-win

Lenke til kommentar
Haha, må si meg enig der..

Er verken en vinner eller taper her, det er snakk om to produsenter av console dermed to forskjellige utgangspunkter. Klart de har forskjeller :)

 

Vel, det er to forskjellige models. Den ene har hjelm på seg, den andre et rødt sjal som mange muslimer har. Jeg vet ikke hvorfor, men det har ingenting å gjøre med skarphet.

Endret av Skagen
Overdreven quoting.
Lenke til kommentar
Må være svært begrensa hvor pen grafikk man kan lage på en konsoll med 7800GTX? PC-spill er langt forbi det nivået allerede.

 

 

når GPU'en er dedikert til å kjøre spill på en konsol slipper den mye av bakgrunnsoppgavene den må kjøre og driverne blir mye mer effektive og stabile ettersom de ikke skal kjenne igjen mer enn et system ;) det er seff begrensninger men du får mye mer eye-candy med en konsol enn en pc til samme prisne

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...