Gå til innhold

Har Playstation 3 en flaskehals? (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Jeg moderert meg til 6mnd ja i postene i etterkant hwbruker, det var derfor jeg ønsket at du skulle lese postene i etterkant av den posten du quoter. 6mnd bla. fordi jeg kjøpte mitt 8800GT(halvgenerasjon G92) for 6mnd siden til 1995,- når det var nytt. Jeg ser nå på oppgradering til HD4870 fordi jeg synes det ikke holder godt nok tritt med spillene.

 

6mnd gamle 8800GT blir pensjonert til et rent folding@home kort.

 

Og som nevnt, da stiller du høyere krav til PC enn til konsoll, da det kortet gir deg bedre grafikk enn en konsoll kan gi deg. Det er greit at du ønsker å ha veldig høyt kraftig grafikkytelse til enhver tid, men det er ikke akkurat et særlig godt argument imot PC at man har muligheten til å gjøre det, og kortene blir langt ifra utdaterte på 6 måneder.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spillene til PC har høyere krav til utstyret enn på konsoll.

 

Kanskje noe høyere krav, men på skjermkortfronten kan jeg ikke helt se det er så enormt mye høyere krav. Husk at konsoller kjører i lav oppløsning. Forskjellen er ihvertfall ikke så stor at det veier opp for at 8800 GT er godt og vel dobbelt så kraftig som GPUen i PS3. Finnes det et eneste spill som ikke kan kjøres 720p og lav antialiasing med greit av detlajer på PC på en 8800GT?

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg moderert meg til 6mnd ja i postene i etterkant hwbruker, det var derfor jeg ønsket at du skulle lese postene i etterkant av den posten du quoter. 6mnd bla. fordi jeg kjøpte mitt 8800GT(halvgenerasjon G92) for 6mnd siden til 1995,- når det var nytt. Jeg ser nå på oppgradering til HD4870 fordi jeg synes det ikke holder godt nok tritt med spillene.

 

6mnd gamle 8800GT blir pensjonert til et rent folding@home kort.

 

Joda, men det handler jo mer om tidspunktet du kjøpte kortet på. Kommer allidt noe nytt men iblant er det ekstra smart å vente litt ;)

Lenke til kommentar

8800GT 512MB var et godt kjøp når det kom, skjermkortmarkedet var elendig med kun 8800GTX og GTS640. De var begge altfor høyt priset i lang tid. 320MB kortet gjorde ting noe bedre men var ikke like aktuellt for oss med store PC skjermer. 8800GT 512MB var sterkt etterlengtet når det først kom. Men Nvidia drøyde altfor lenge.

 

Ting beveger seg fort i både PCspill og skjermkortmarkedet og vil man henge med på PC så er det ikke helt unormalt at man må bytte ut kort til 2000,- i løpet av en 6mnd periode. Noen beholder 2000,- skjermkortene i 1 år.

 

Konsoll har den fordelen at de alltid forsøker å få mer ut av eksisterende hardware fordi de forholder seg til konstanter på hardware, mens på PC fronten så løper de tildels løpsk på hardware krav til PC spill. Og jeg synes ikke alltid presentasjon blir penere på spill som har mye høyere hardware krav enn spill til konsoll.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Alle konsoller og pc hw har flaskehalser. En flaskehals er vel det området som slipper opp for kapasitet før de andre områdene. F.eks. kan lite hdd være en flaskehals, Cpu'en i 360 kan bli en flaskehals for en utvikler som lager ett spill som krever at cpu'en gjør enormt mange beregninger, mens at GPU fremdeles klarer brasene. I en PC med 2 4kjerners Cpu'er som kjører på 3,5 GHZ og kjører ett 9800GTX kort med 1024 mb ram så blir skjermkortet flaskehalsen i mange spill. Cpu'en er nemlig rask nok til å gi 2 9800GTX kort data.

Lenke til kommentar
8800GT 512MB var et godt kjøp når det kom, skjermkortmarkedet var elendig med kun 8800GTX og GTS640. De var begge altfor høyt priset i lang tid. 320MB kortet gjorde ting noe bedre men var ikke like aktuellt for oss med store PC skjermer. 8800GT 512MB var sterkt etterlengtet når det først kom. Men Nvidia drøyde altfor lenge.

 

Ting beveger seg fort i både PCspill og skjermkortmarkedet og vil man henge med på PC så er det ikke helt unormalt at man må bytte ut kort til 2000,- i løpet av en 6mnd periode. Noen beholder 2000,- skjermkortene i 1 år.

 

Konsoll har den fordelen at de alltid forsøker å få mer ut av eksisterende hardware fordi de forholder seg til konstanter på hardware, mens på PC fronten så løper de tildels løpsk på hardware krav til PC spill. Og jeg synes ikke alltid presentasjon blir penere på spill som har mye høyere hardware krav enn spill til konsoll.

 

Greit nok, man kommer til et punkt der spillene er lagd for kort som er så mye bedre enn det man har at de fort ser dårligere ut enn tidligere spill, men det er snakk om år før man kommer til det punktet, ikke måneder, jeg har hatt et kort som kostet 1400 nytt i snart 4(?) år, og jeg spiller endel (dog begynner man vel å merke at kortet er litt dårlig nå). En 8800 GT vil levere bedre grafikk på PC-spill en konsoller kan levere i flere år. Den store majoriteten av PC-eiere beholder skjermkortet lengre enn 6 måneder. Som sagt, om man har veldig høye krav til hva det vil si å "henge med" så "må" man bytte hver 6 mnd, men da er ikke PS3 bra nok heller, det eneste argumentet du har hatt imot det er en lettere diffus uttalelse om "presentasjon". Den kan såklart variere imellom spill, men det er langt i fra noen automatikk at den er bedre på PS3 enn PC.

 

AtW

Lenke til kommentar

Prøvde å si det samme for noen sider siden, men virker ikke som at folk vil høre.

 

Noen tror vist at å si en konsoll har en flaskehals er det samme som å si den er dårlig.

Det er det ikke! En flaskehals er rett og slett det svakeste ledd i en hardware-sammensetning!

 

Alle PC'er har det. Alle konsoller har det. Ja, tilogmed DVD spillere har det.

Lenke til kommentar
Alle konsoller og pc hw har flaskehalser. En flaskehals er vel det området som slipper opp for kapasitet før de andre områdene. F.eks. kan lite hdd være en flaskehals, Cpu'en i 360 kan bli en flaskehals for en utvikler som lager ett spill som krever at cpu'en gjør enormt mange beregninger, mens at GPU fremdeles klarer brasene. I en PC med 2 4kjerners Cpu'er som kjører på 3,5 GHZ og kjører ett 9800GTX kort med 1024 mb ram så blir skjermkortet flaskehalsen i mange spill. Cpu'en er nemlig rask nok til å gi 2 9800GTX kort data.

:yes: :yes: :yes:

 

Prøvde å si det samme for noen sider siden, men virker ikke som at folk vil høre.

 

Noen tror vist at å si en konsoll har en flaskehals er det samme som å si den er dårlig.

Det er det ikke! En flaskehals er rett og slett det svakeste ledd i en hardware-sammensetning!

 

Alle PC'er har det. Alle konsoller har det. Ja, tilogmed DVD spillere har det.

:yes: Endelig flere som klarer se lengre enn 2cm foran nesa si.

 

Personlig heller jeg mot at uttalelsene i artikkelen som vi diskuterer her har noe for seg, men so what? Hvis noen vil lage bra spill til PS3 så får de det da åpenbart til selv med denne flaskehalsen. Så får vi bare håpe at det er flere utviklere som tør satse på dedikert PS3-utvikling i tiden fremover for jeg vil meget gjerne ta frem PS3-kontrolleren litt oftere enn jeg har gjort til nå....

 

 

Jeg begynner og se på "multiplatform" som selve djevelen.... Gi meg heller en haug med ekslusive spill;)

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...