Gå til innhold

Har Playstation 3 en flaskehals? (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er meget enig i denne artikellen. Ps3 har vært en stor skuffelse for meg. Da grafikken ikke holder mål, de lovte også opp til 100 fps i spill. Noe de enda ikke har overbevist meg om. Ta Gta4 som et eksempel, det er elendig ytelse på ps3. Har ikke sett det på Xbox360 enda, men tviler på at det er noe dårligere framerate der.

Xbox 360 har heller ikke imponert meg når det gjelder ytelse, men ps3 skuffer mest.

Noen store titler har heller ikke kommet, det eneste de kan "skryte" av er Gta4, resten er bare Need for speed etterligninger og annet tullball.

 

Playstation-konsollene har stort sett vært ganske bra, men ta et tips fra en gammel kynisk mann, sony juger så det renner av seg før konsoll-launches, det er helt usaklig det pisset de lirer av seg om hvor fantastisk konsollene skal bli, det er rett og slett lattervekkende å se på i etterkant. Det er en ganske irriterende vane, med det resultat at jeg aldri hører på de.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis vi ser på de spillene som faktisk er verdt noe så vil du se at det er små forskjeller, Cod 4, Assassin's Creed, GTA4(flere anmeldere, IGN,1Up,Gamestop osv. har anbelaft spille på Ps3) og Burnout. Hvis utviklere faktisk prøver får de til, men de fleste lider av Nintendo syndrom, lag drit spill bassert på noe som selger.

 

Skrev du feil der? Disse spillene er jo spesielt dårligere versjoner enn 360-versjonene. Assassins lagger veldig, COD4 har så redusert oppløsning på teksturene at det er skummelt. GTAIV har jeg enda ikke sett på 360, men har det på ps3 og ja, det lagger. Faktisk ganske mye til tider. Heldigvis tåler jeg noe lagg før jeg klikker så det har ikke vært nevneverdig problem for meg.

Cod 4 sammenligning Hvis du ser noen forskjell her tror jeg du burde sjekke ordene placibo effekten.

 

Nei nå ble jeg forvirret her. Hvorfor linker du til en film som tydelig viser at Kenny Bones har rett? Se på teksturene, man ser tydelig forskjell på oppløsningen på 360 kontra PS3. PS3 sine er mye lavere oppløst. Se for eksempel på speedometeret inni bilen i begynnelsen av videoen. Det ser helt horribelt ut på PS3, men det ser veldig fint ut på 360. Det samme ser vi igjen i resten av filmen, for eksempel på barten til Cpt. Price.

 

Burnoute: Burnout*

While the PlayStation 3 edition sports a slight visual edge (a few superior textures, no screen tearing) and arguably superior controller triggers, the Xbox 360 offering plays identically, and both sport that amazingly intuitive online interface. And since the PS3 version fails to deliver a custom soundtrack option (blame Sony), the Xbox 360's ability to rescue you from a cavalcade of crappy Burnout 2 track remixes and Avril Lavigne nonsense can't be underestimated.
1Up kilde

 

 

GTA4:

Gamers will have to decide which is more important to them, a slightly more technically sound experience on the PlayStation 3 or downloadable content and Xbox Live integration on the Xbox 360.
Kilde

 

For meg, så er det viktigste her ekstramaterialet. Dette sier jeg fordi jeg ikke bryr meg så særlig mye om de små forskjellene i grafikk, selv om jeg mener 360 har bedre grafikk. Men dette er subjektivt. Jeg er en person som liker godt, etter å ha runnet spillet, å se på alt av ekstramateriell, både av det som følger med, og ting som ligger på nettet. For eksempel, så er nok det spillet jeg spiller mest på min lillebror til Xbox 360, Halo. Ikke Halo 3, men Halo.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Det der er uansett bare enkeltpersoners mening. Det er jo helt klart hva som faktisk stemmer. Har du spilt COD4 på PS3 selv? Kan ikke dømme utfra en sånn video. Selvfølgelig ser COD4 omtrent likt ut på PS3 som på 360, men teksturene har vesentlig lavere oppløsning på PS3.

 

939213_20071106_screen013.jpg

7yga990.jpg

 

Placebo? ;)

Så din mening er ikke en enkeltperson sin mening?

 

Ja jeg har spilt Cod4 på Ps3.

 

Hva har det da å si? Hvis spillene ser nesten helt like ut, mens Ps3 sine teksturer ser dårligere ut når du ser rett ned... Javel jeg prøver å skyte fiender, menmen hver sin smak.

 

Jeg skrev feil, la oss slå ned på det, vi fant feilen hans, han kan ikke alle språk i hele verden, ser ikke helt sammenhengen ;)

Lenke til kommentar
Er meget enig i denne artikellen. Ps3 har vært en stor skuffelse for meg. Da grafikken ikke holder mål, de lovte også opp til 100 fps i spill. Noe de enda ikke har overbevist meg om. Ta Gta4 som et eksempel, det er elendig ytelse på ps3. Har ikke sett det på Xbox360 enda, men tviler på at det er noe dårligere framerate der.

Xbox 360 har heller ikke imponert meg når det gjelder ytelse, men ps3 skuffer mest.

Noen store titler har heller ikke kommet, det eneste de kan "skryte" av er Gta4, resten er bare Need for speed etterligninger og annet tullball.

 

Playstation-konsollene har stort sett vært ganske bra, men ta et tips fra en gammel kynisk mann, sony juger så det renner av seg før konsoll-launches, det er helt usaklig det pisset de lirer av seg om hvor fantastisk konsollene skal bli, det er rett og slett lattervekkende å se på i etterkant. Det er en ganske irriterende vane, med det resultat at jeg aldri hører på de.

 

AtW

ja, aldri følgt med på hvordan de var før release av ps1/ps2 men, følgte mye med på alt de sa før ps3 kom. De skrøyt så det rant, å jeg var faktisk veldig positiv til det. Men, det meste av det de sa var bare bull.

Lenke til kommentar
Det der er uansett bare enkeltpersoners mening. Det er jo helt klart hva som faktisk stemmer. Har du spilt COD4 på PS3 selv? Kan ikke dømme utfra en sånn video. Selvfølgelig ser COD4 omtrent likt ut på PS3 som på 360, men teksturene har vesentlig lavere oppløsning på PS3.

Placebo? ;)

Så din mening er ikke en enkeltperson sin mening?

 

Ja jeg har spilt Cod4 på Ps3.

 

Hva har det da å si? Hvis spillene ser nesten helt like ut, mens Ps3 sine teksturer ser dårligere ut når du ser rett ned... Javel jeg prøver å skyte fiender, menmen hver sin smak.

 

Jeg skrev feil, la oss slå ned på det, vi fant feilen hans, han kan ikke alle språk i hele verden, ser ikke helt sammenhengen ;)

 

Selvfølgelig er min mening også en enkeltperson sin mening. Jeg mente reviewene du postet sitater fra. De består også av enkeltpersoners meninger.

Men vi ser denne trenden på mange multiplattformspill. Assassins ser sikkert like bra ut på begge konsoller, men hakker mer på PS3. COD4 ser verre ut på PS3, mange sier at man ikke legger merke til det fordi alt er så fast-paced. Men forskjellen ER der og må legges merke til i den store sammenhengen i henhold til poenget med artikkelen. GTAIV har faktisk lavere oppløsning på PS3, men RockStar har sansynligvis trikset seg til forskjellige innstillinger som gjør at man ser det minimalt.

 

Vi har da uansett enkelte fakta. PS3 har halvparten av VRAM som 360 har. Det betyr i første omgang halvparten oppløsning i forhold. I praksis blir det noe annet da utviklerne kan balansere diverse ting deretter. Når vi da også vet at PS3 har en ekkel arkitektur som ikke så veldig mange er bekjent med, KAN det hende at utviklerne ofte tar "snarveier" for å gjøre spillene ferdig. Som f. eks å skru ned oppløsning på teksturer da det er en svært effektiv løsning der og da. COD4 stråler av akkurat dette. Har de KUNNET klart å få det til likt? Sansynligvis, men om de har hatt tid og ressurser til det er noe annet. Alt handler om penger også i tillegg.

Se f. eks på Uncharted. Det har råhøy oppløsning og flyter herlig. Ingen problemer. Men har også blitt utviklet til PS3 fra grunnen av.

Alt dette er litt betenkningsverdig.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Tror faktisk alt dere har sagt til nå er gode faktorer.. men jeg synes iallefall det viktigste er de eksklusive spillene Xbox 360 har egnet seg.. som Halo 3 og Gears of War 1 og 2. disse to har solgt helt enormt. Det Sony sa før lanseringen trodde jeg faktisk på og når jeg så PS3 grafikken i motsetning til Xbox 360 fikk jeg meg en god latter i likhet med alle andre Xbox 360 eiere som har blitt nesten presset av venner til å kjøpe PS3. Vi får glede oss til Far Cry 2 og sukke litt når Metal Gear Solid 4 kommer ut

Lenke til kommentar

Sannheten er at vi fortsatt ikke har sett alle mulighetene til Ps3 , noe som tyder på at Sony må få fingeren ut og være litt mer behjelpelig med verktøy og lissenskravene.

 

Når MGS IV er ute så får vi endelig sett noe av det som er kapasiteten til Ps3, jeg tviler i alle fall ikke på at Ps3 har mer å gå på og at det hele dreier seg om at utviklerne må lære seg å kode riktig for denne platformen. Det er jo også en relativ stor forskjell mellom Xbox 360 og Ps3 da førstenevnte er ganske tilnærmet PC arkitektur.

Lenke til kommentar

Hallo, spillet er på flere områder enn inni bilen der da.. Det går an ha å flere 3dobjekter med teksturer andre steder i spill også.. Du ser jo tydelig på bildene jeg postet at det er forskjell! Det ser man jo selv om man spiller det. Kan vi ikke bare la det ligge med det da?

 

Dere tenker på denne ekstreme forskjellen på Cod4 som vi ser nedenfor?

Xbox 360 bildet er jo forvrengt mann... ansiktet på karen som ser på deg ser jo helt mongo ut.. finn en bedre sammenligning så skal jeg tro på deg

 

Som f. eks forrige side? :)

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Jeg stilte meg opprinnelig upartisk i forhold til PS3 og Xbox 360, og ga begge en sjanse til å vise hva de var god for før valget falt på en av dem (i mellomtiden spilte jeg Wii ;)). Sitter nå med en XBox som er er veldig fornøyd med så langt, selv om jeg antakelig kommer til å kjøpe en PS3 til neste år når Final Fantasy XIII kommer og prisen har falt enda mer.

 

Men jeg lurer på en ting... Metal Gear Solid 4 tar opp en hel Blu-ray-disk. Og så vidt jeg har forstått det, krever spillet installasjon på disk. Hvor stor plass tar denne installasjonen, egentlig...? Snakker vi en fullstendig installasjon, eller kun en partiell installasjon som fortsatt krever at disken leses av under spilling? I grunn synes jeg selv 60 GB virker litt knapt, med tanke på at de fleste spill faktisk må installeres på disken. Ser for meg at plassen fort blir fylt opp. På Xbox får man hele plassen til å legge inn ekstramateriale og hva man ellers måtte finne på å fylle den med.

Lenke til kommentar
Vi har da uansett enkelte fakta. PS3 har halvparten av VRAM som 360 har. Det betyr i første omgang halvparten oppløsning i forhold. I praksis blir det noe annet da utviklerne kan balansere diverse ting deretter. Når vi da også vet at PS3 har en ekkel arkitektur som ikke så veldig mange er bekjent med, KAN det hende at utviklerne ofte tar "snarveier" for å gjøre spillene ferdig. Som f. eks å skru ned oppløsning på teksturer da det er en svært effektiv løsning der og da. COD4 stråler av akkurat dette. Har de KUNNET klart å få det til likt? Sansynligvis, men om de har hatt tid og ressurser til det er noe annet. Alt handler om penger også i tillegg.

Se f. eks på Uncharted. Det har råhøy oppløsning og flyter herlig. Ingen problemer. Men har også blitt utviklet til PS3 fra grunnen av.

Alt dette er litt betenkningsverdig.

Ps3 har 256 Mb XDR Ram til Cpu og 256 GDDR3 ram til RSX 256*2=512

Xbox 360 har 512 delt på både Cpu og Xennos.

 

Cpu rammen til Ps3 er klokket mye høyere enn X360, men siden den ikke er lik som RSX bruker så snakker de ikke like godt sammen som X360 gjør, dette er hvor Ps3 tapper mest ovenfor X360.

Lenke til kommentar
Dere tenker på denne ekstreme forskjellen på Cod4 som vi ser nedenfor?

Xbox 360 bildet er jo forvrengt mann... ansiktet på karen som ser på deg ser jo helt mongo ut.. finn en bedre sammenligning så skal jeg tro på deg

Jeg tok Screenshot av den gametrailers videoen for å vise forskjellen... Prøv å gjør det noe bedre selv. Det er faktisk ingen forskjell, bare Fanboys på hver side.

Lenke til kommentar
Dere tenker på denne ekstreme forskjellen på Cod4 som vi ser nedenfor?

Xbox 360 bildet er jo forvrengt mann... ansiktet på karen som ser på deg ser jo helt mongo ut.. finn en bedre sammenligning så skal jeg tro på deg

Jeg tok Screenshot av den gametrailers videoen for å vise forskjellen... Prøv å gjør det noe bedre selv. Det er faktisk ingen forskjell, bare Fanboys på hver side.

 

Ta et bilde av samme sted fra begge konsoller selv så skal jeg tro deg. Jeg husker at jeg ble sinnsykt skuffet over hvor dårlig teksturene var på PS3-versjonen. Unormalt stygge og noe var helt klart ikke riktig. Noe som du også selv kan se ved de to bildene jeg postet på forrige side. Forskjellen er jo der, virker jo mer som om at du er fanboy enn oss andre siden du tydeligvis ikke klarer å innrømme noe så simpelt som det her.

 

Edit: Besides, Gametrailers-sammenligningen er jo den eneste du har kommet med her. Det er én kilde. Fra étt sted.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

kan ikke fatte og begripe hvorfor dere krangler om så små forskjeller.. DET STORE spørsmålet er jo om forskjellene konsollene imellom vil bli mye større om 2-4år!! Dette er noe jeg ikke våger å spå..

 

Så lenge forskjellene er så vanvittig små som i dag er det for fader ingenting å diskutere!!

 

 

Angående cod4 bildene til Kenny: Er jo ikke tvil om stor forskjell i kvalitet der da Spec-ops..

 

PS: Hadde både xbox360 og ps3 kobla på tven i påska med gta4 på begge konsollene.. Jævli med framedrops og mye lagg på 360versjonen. Grafikken var litt lysere og finere muligens.. Men herregud for en lagg til tider.. Håper og trur det var 360en som var noe gale med :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...