Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenker på og kanskje skaffe meg en iPhone. Jeg ser at Telenor har et relativt attraktivt abonnement, SurfPrat L. 699,- i mnd og 1000 MB, 250 sms og 3000 gratis ringeminutter.

Det eneste jeg lurer på er hvor mye 1000 MB med data egentlig er? Jeg har ikke snøring på hvor mange MB jeg bruker f.eks. på å laste ned epostene mine, eller sjekke nyheter på vg.no f.eks. Noen som kan gi meg en pekepinne?

 

Og hva slags abonnement har dere?

Lenke til kommentar
flaks for ham hvis han får en 3GS. Men det er vel apple som styrer om det skal byttes eller ei, og da regner jeg med at de har noen 3G'er på lager som kan sendes ut.

 

Vel jeg fikk valget av butikksjefen om jeg ville sende inn min 3G der og da for en ny servicerunde hos moobi eller om jeg ville vente til 3GS kommer og da bytte den jeg har mot en ny. Hvis jeg må betale noe da eller binde meg på nytt så ville jo ikke dette vært noe særlig til avtale. Da må jeg gi fra meg et produkt jeg har betalt 7-8000 kroner for får å få en rabatt på noen få kroner på den nye.

 

Nei jeg regner med at jeg bytter inn mitt nåværende produkt mot det nye, muligens med noen kroner i mellom for å få 32 GB.

 

Men jeg skal ned i butikken så snart prisene for 3GS er klare for å avklare denne saken så skal jeg gi en tilbakemelding her på hvordan det ender.

Lenke til kommentar
Har hørt at 3GS får teathering, er dette saken for 3G også?

Ja, i allefall slik jeg tolker teksten i nyhetsbrevet jeg fikk for noen dager siden (1. juli):

Internettdeling - bruk telefonen som modem

iPhone 3GS kommer med ny funksjonalitet , og leveres med 16 og 32 MB minne.

 

- iPhone 3G med 3.0 software og den nye 3GS-versjonen har en funksjonalitet som gjør at telefonen kan brukes som modem for mobilt internett, såkalt internettdeling eller Tethering. Tilbakemeldinger fra kundene våre forteller oss at dette er ønsket av flere, og NetCom vil derfor å åpne for internettdeling snarest mulig.

 

Hilsen NetCom

Lenke til kommentar

Har fått en iPhone 3GS som er låst opp med ultrasn0w. Har dog noen problemer ...

 

1) WI-FI faller ofte ut, må gjerne restarte et par ganger før det dukker opp igjen.

 

2) Dårlig signal, og faller ut av og til med One Call (rødt/hvit sim-kort hvis det har noe å si)

 

3) Dataforbindelse (edge) funker ikke, har dog en "E", men laster kun ned data via WI-FI når den er aktiv.

 

Tar gjerne i mot tips n' tricks :-)

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er noen grense på nedlasting på iConnect-abonnementet hos netcom? På noen abonnement står det at det går en grense på 5 GB og etter dette blir hastigheten nedsatt, gjelder dette også iConnect? Hvor stor hastighet kan man egentlig vente med HSDPA på netcom sitt "Turbo-3g" nett?

Lenke til kommentar
Har fått en iPhone 3GS som er låst opp med ultrasn0w. Har dog noen problemer ...

 

1) WI-FI faller ofte ut, må gjerne restarte et par ganger før det dukker opp igjen.

 

2) Dårlig signal, og faller ut av og til med One Call (rødt/hvit sim-kort hvis det har noe å si)

 

3) Dataforbindelse (edge) funker ikke, har dog en "E", men laster kun ned data via WI-FI når den er aktiv.

 

Tar gjerne i mot tips n' tricks :-)

 

Jeg opplevde kun nr 2 på listen din når jeg unlocka min telefon. Dette løser du fint ved å gå til instillinger -> operatør -> Velg en av nettverkene som dukker opp. Jeg har satt Telenor. Som standard står den på auto, og da driver den å søker hele tiden etter bedre alternativer, og du misster forbindelsen ofte.

 

Det med wifi har jeg ikke hatt problemer med. Fungert som bare det her. Har dog lest at det er mange som har problemer med dette. En kar mente at man kunne avinstallere ultrasn0w fra cydia, og installere på ny. Men om du velger å begi deg ut på dette bør du kanskje søke litt rundt først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...