Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt en iPhone 3GS i fra USA (ebay) som er låst til AT&T.

 

1) Er det mulig å kjøpe den fri fra AT&T, slik at jeg kan bruke mitt simkort på den?

 

2) Hvis man unlocker den via programvare, vil den alltid være opplåst da, eller må man gjøre det for hver oppdatering som kommer til iPhonen?

 

thanks!

Lenke til kommentar
Har ikke en shit med byggekvalitet å gjøre, det er bare en feil som apple sikkert fikser i neste oppdatering ;)

http://support.apple.com/kb/HT2101

 

Jeg vet ikke hvor du henter informasjonen din fra, men det står ingenting på Apple sine sider om at dette er en programvarefeil. Og jo, byggekvaliteten med plastbelegget er i mine øyne det største ankepunktet mot å kjøpe en iPhone 3G eller 3GS.

Lenke til kommentar

Min erfaring med uorginale komponenter er litt delt. Jeg kan f.eks nevne min uorginale mobillader til min SE K530i kjøpt på biltema. Joda, denm fungerer, men ikke alltid. Det virker som det er litt dårlig kontakt og den bør helst ligge i "spenn" på en måte om det skal bli bra forbindelse (dvs at den lader opp mobilen).

 

Mens min erfaring med min uorginale og utrolig billige komponent-kabel fra Initendo Wii boksen og til TV fungrer er svært svært god:)

 

Men det skal nå sies at en komponentkabel i utganspunktet er bygget på en mer "robust" måte..dvs mindre rom for at det kan oppstå dårlig kontakt...utenom ved direkte ledningsbrudd. Mens forbindelser alla mobilladere...dockingstasjoner etc i utganspunktet tilsynelatende består av flere ganske "skjøre" deler/komponenter, og det er muligens mye mer rom for at ting kan gå galt her om man ikke bruker optimale komponenter.

 

Ut fra dette er jeg skeptisk til uorginale f.eks dockingstasjoner...som avhenger av denne relativt "skjøre" koblingen.

 

Men det er godt mulig at selv Apple butikken selger uorginale komponenter til oss kunder, og om dem gjør det så regner jeg med at dem har testet dem grunndig. Dvs at finenr man et billigere alternativ hos en "autorisert" forhandler så går nok dette greit:)

Lenke til kommentar

Man må tenke på en ting når det kommer til dette med varme. Raskere CPU er omtrent lik mer varme, gitt bruk av relativt samme teknologi. Og når man skjønner dette så er det ikke så vanskelig å tenke seg at dagens "raske" både mobiler og pc'er i større grad er avhengig av å kunne opperere innenfor et temperatur-interval enn hva som var tilfelle "i gamle dager". I tillegg er vel dette temperaturintervallet mer snevert enn på "gamle" produkter.

 

Man må også tenke på at den relativt "smale" Iphonen, setter sine begrensninger til luftgjennomstrømning/veier for varm luft i komme seg ut.

 

Varmeutvikling er jo en sammenheng mellom kraft, design og teknologi. Om med OS3 og Iphone 3GS presser man kanskje grensene litt mer enn på f.eks Iphone 2G og 3G med OS2.

Lenke til kommentar
Har ikke en shit med byggekvalitet å gjøre, det er bare en feil som apple sikkert fikser i neste oppdatering ;)

http://support.apple.com/kb/HT2101

 

Jeg vet ikke hvor du henter informasjonen din fra, men det står ingenting på Apple sine sider om at dette er en programvarefeil. Og jo, byggekvaliteten med plastbelegget er i mine øyne det største ankepunktet mot å kjøpe en iPhone 3G eller 3GS.

 

Vel..ville du hatt metalldeksel i stedet? Dem byttet jo til plast fra metall pga bedre gsm styrke med å bruke plast. Hva vil du ha? Børstet og pent stål? Eller pen nok plast, men gode gps signal-forhold? Dette er jo hele tiden noe produsenten må vurdere. Dem fleste ville kanskje velge plast....bakdeksel er tross alt bare et bakdeksel.....men smaken er som baken da selvsagt:)

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Hvis NTF betyr ingen feil funnet blir jeg mektig irritert på Moobi.

 

"De skal ha testet den men de har ikke funnet noen feil. De testet med flere headsett"

 

Bull-fucking-shit. Hvis jeg får den tilbake og det fortsatt er feil med den nekter jeg å betale gebyret for service.

Endret av LanSi
Lenke til kommentar
Hvis NTF betyr ingen feil funnet blir jeg mektig irritert på Moobi.

 

"De skal ha testet den men de har ikke funnet noen feil. De testet med flere headsett"

 

Bull-fucking-shit. Hvis jeg får den tilbake og det fortsatt er feil med den nekter jeg å betale gebyret for service.

Jeg har delvis samme problem på min splitter nye 3G, forumbruker MSg sin som er en del eldre har samme problemet - men det skjer vesentlig oftere på hans.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...