Gå til innhold

Test: Firekjerneduell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

av frykt for å bli sett på som en amd-fanboy må jeg allikevel si at disse testene gir et i mine øyne forholdsvis feilaktig bilde.

 

AMD er ganske mye billigere enn intel hvis du tenker systemkostnad, og prismessig ligger amd quad tett opp mot intel duo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Mulig jeg har leseproblemer, men jeg klarte ikke finne ut om:

 

Bench-testene er tatt etter overklokkinga eller på stock speed ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Synd at AMD ikke klarer å lage CPUer som kan måle seg med Intel. Har selv en X2 6000+ og synes den er bra nok.

 

AMD samarbeider med IBM, right? hvorfor klarer de ikke å produsere noe som gruser Intel?

 

Så bare fordi de samarbeider med IBM så skal de klare det? Intel har sikkert noen samarbeidspartnere de og.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Sammenligne en prosessor til 1550 med en på 1850, dvs ~20% dyrere, blir vel litt skjevt.

De kunne vel brukt en Q6600 istedenfor. Omtrent samme pris.

Vet ikke hvordan det hadde slått ut for AMD sin del da.

 

Nvidia kjøper AMD, det tror jeg kunne blitt ganske digg :)

Lenke til kommentar
AMD er best på servere så man må skille her.

 

 

På de aller fleste servere er nok I/O en større flaskehals enn det prosessoren er.

 

 

 

OM denne prosessoren var beregnet for serversegmentet ville det dessuten vært uakseptabelt å sammenligne den med noe annet enn Intels Xeon prosessorer.

 

 

(At de er litt dyre får så være :p)

Lenke til kommentar
AMD er best på servere så man må skille her.
Du påstår det, har du noen kilde som bekrefter dette?

Yter den feteste Phenom bedre enn den feteste Xeon i servere?

Jeg påstår ikke, det er tilfelle :). I servere teller systemarkitekturen mye mer enn hva CPUen yter i isolerte tester. HTT har lenge vært overlegen her.

 

Nå er ikke jeg akkurat noen finansminister kandidat, men jeg hører hele tiden at "AMD er best på servermarkedet", "det er i servermarkedet pengene er", "desktopmarkedet betyr lite" osv. Hvis det stemmer - hvordan kan AMD ha så blodrøde resultat da?
Det er helt korrekt, problemet ligger i at mange kjøper Intel til servere selv om AMD er et bedre alternativ :)

 

Det kalles konservativ tankegang.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...