Gå til innhold

Test: Firekjerneduell


Anbefalte innlegg

Jeg har lest andre steder om at Phenom er server-optimalisert og ikke desktop-optimalisert.

Skulle gjerne sett noen tester som bekrefter eller avkrefter dette og sett hvordan Phenom hevder seg mot Intel Quad som web-server, SQL-server etc under belastning med mange brukere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Dere kunne ikke bruke litt lysere farge på baren i f.eks. "spill" og på de laveste instillingene? Man ser den jo nesten ikke.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Får håpe AMD kommer seg opp på ytelsestoppen igjen ja... :(

 

Får håpe de ikke går konkurs, men tror ikke det er noen stor fare for det enda.... :)

 

Man så tydelig forskjellen på de to prosessorene og jeg håper virkelig AMD har noen ess i ermet i det kommende året, ellers så ser det bekkmørkt ut for dem. :(

Lenke til kommentar
Får håpe AMD kommer seg opp på ytelsestoppen igjen ja... :(

 

Får håpe de ikke går konkurs, men tror ikke det er noen stor fare for det enda.... :)

 

Man så tydelig forskjellen på de to prosessorene og jeg håper virkelig AMD har noen ess i ermet i det kommende året, ellers så ser det bekkmørkt ut for dem. :(

Synd å si det, men AMD har aldri komt seg etter bruddet med NVIDIA (xbox-sammarbeidet de hadde, som førte til bra produkter for AMD).

 

Ja, ejg vet.. Det ble intel i xbox, men i utgangspunktet skulle det være AMD / Nvidia, men så trakk vel AMD seg, om jeg ikke husker feil (pga. de ikke kom til å tjene penger på salg av selve maskinen).

 

Det er jo synd, jeg er jo ingen fanboy som håper at intel er eneste selskap. Man trenger flere aktører, konkurranse, m.m., for å drive innovasjon og holde prisene på et akseptabelt nivå.

 

Derimot, er jeg veeeldig imponert over intel de siste årene.

Core2 er jo <3, kan jo clockes så sykt, utvikler lite varme og er effektgjerrige i forhold til forrige generasjon cpu'er :-)

 

Det kan jo være noen andre kan kjøpe opp AMD igjen, om de konker.. feks. har man jo VIA, ARM, m.m., som produserer cpuer. Evnt. hadde det jo vært litt ironisk om Nvidia kjøpte opp AMD ;) hehe...

 

Men i så tilfelle burde jo seff ATI skilles ut, hadde jo ikke vært heldig om Nvidia eide ATI også.

Lenke til kommentar

AMD gjør det bedre enn Intel på serverspesifike oppgaver, så en ren desktop sammenligning gir nok medaljen til Intel men omvendt på serverspesifikt.

 

Latterlig å se at noen tror AMD ryker pga desktopbruk ytelse. Desktopytelse er ikke like arkitekturavheningig som serverytelse er.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ja nå kan vi bælje ut om hvor dårlig AMD er, og hvor dårlig det alltid har vært/vil være ...

 

 

[/ironi]

 

Jeg kritserer da ikke AMD for at de har dårligere ytelse enn Intel. AMD lå jo på ytelsestoppen i flere år. :)

 

Og hvor dårlig det alltid har vært? Har aldri sagt AMD er dårlig jeg, i så fall har du misforstått meg.. :(

Lenke til kommentar
selv om de kan yte likt i servere så tror jeg man ikke vil ha varme og høyt effekt forbruk i server ;)

 

AMD ble eid :p

 

PS: det står i testoppsettet Intel Core 2 Quead Q93000

Hvem sa likt? AMD er et mye bedre valg og er bedre på servere sa jeg :)

 

Slik sett lager Intel gode CPU'er for gutterommet mens AMD lager gode CPU'er for servere og important bussiness.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ingen overraskelser i denne testen.

 

AMD er en "goner", ihvertfall mtp de som er opptatt av spillytelse og klokking på desktop.

("alle" her på forumet.. som har postcount >1) :)

 

Effektforbruket som tidligere var noe AMD (og "den-forsvunne-profeten") kunne hovere over ovenfor Intel har "boomeranget" tilbake med renter og renters rente.

Totalt latterligjøring av AMD dette.

Dessverre. :(

Lenke til kommentar

Det er egentlig veldig synd at AMD tilsynelatende har problemer med å "matche" Intel på ytelse per i dag. Likevel så sitter jeg litt igjen med den følelsen at de har litt seg selv å skylde. Atomkraftverket og dinosauren Prescott kan da ikke ha vært "store" utfordringen?

 

Likevel: De aller fleste blir fornøyde uansett om de kjøper prosessor fra AMD eller Intel, for ingen av dem er dårlige kjøp.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Sammenligne en prosessor til 1550 med en på 1850, dvs ~20% dyrere, blir vel litt skjevt.

Er enig i at AMD har å komme seg over på Shanghai så fort som mulig, og at den bør skalere langt bedre enn Barcelona. Men sammenligningen er og blir feil!

 

> AMD samarbeider med IBM, right? hvorfor klarer de ikke å produsere noe som gruser Intel?

 

Kun på prossessor produksjon (65nm / 45nm / kobber / SOI), ikke prossessor 'design'.

Endret av andre1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...