Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Prøvde Winden ute i sollyset i dag. Jeg syns faktisk surfing fungerer ganske bra.

 

Pcen er vendt mot solen, men MSI Wind ser ut til å takle det fint; )

post-86151-1218552779_thumb.jpg

 

Antar "ingen" sitter direkte vendt mot solen når man er ute med laptopen så lyset på skjermen er enda bedre enn vist på bildet ovenfor.

 

Edit: Lysstyrken er på maks!

Endret av mesha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ute en liten tur nå, kikka litt, men det er ikke så mye sol her som det er hos mesha...

 

P1060783.JPG

 

Men! Det var skarpt og fint vær, så her er det ute, med lysstyrke på 3/4 ca. Prøvde å ta bilde fra "sittevinkel" så det er mest riktig. Merka at på bildet så det skikkelig dårlig ut, mens det var bra i virkeligheten, bare så det er sagt. Bildet ble ganske nærme sannheten.

 

P1060785.JPG

 

Dette blei ikke så bra, men her har jeg sola bak meg i ryggen, åpne vinduer... Helt ålreit, nå på eco-modus og 40% lysstyrke ca..

 

En deilig ting, merka ikke engang at jeg gikk rundt å bærte på en laptop.. Haha, så deilig.

Lenke til kommentar

Heisann.

Har lenge tittet på de forskjellige ultraportable, og etter å ha bestemt meg for at Acer One har for mange minuser for mitt bruk, ser Wind ut til å være det beste alternativet for mitt bruk. Dette har sikkert blitt spurt om før, men når i ***** er xp-versjonen med 6-cellers tilgjengelig her til lands?

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Litt enig med at Dellen er en smule stor, så det bedre på det bildet der. Men må liksom vurdere hva jeg skal bruke den til. Hvis ikke kan jeg jo bare kjøpe en dyrere "liten bærbar" som du sier. Hadde den kommet med 6cellers batteri hadde jeg ikke nølt. Blir vel til at jeg kjøper et 6cellers senere. 2,5t mot 5,5t er mye.

Lenke til kommentar

Finnes det en måte å lage egne "strømprofiler" på? Vet jeg kan velge hvor lenge det skal gå før den skrur av skjerm/harddisk etc, men jeg tenker mer på ting som å raskt kunne sette lysstyrken på minimum, deaktivere wifi og underklokke prosessor. Og selvfølgelig motsatt - sette lysstyrke og CPU på fullt. Ser for meg et program som har et ikon i taskbaren som ved klikk viser liste over hvilket oppsett jeg ønsker.

 

Ellers må jeg som ventet si meg skuffet over batteriet. Tror ikke den holder mer enn 1,5 timer om jeg bruker Wifi litt aktivt.

Lenke til kommentar
Er det noen andre som har problemer med torrent nedlastninger?

 

Jeg har prøvd både bitComet og uTorrent. Problemet er at programmet henger seg og det er omtrent umulig å få stoppet/avsluttet applikasjonen, helst vil jeg at den skal gå som smurt slik at jeg får ned filene.

 

 

Jeg kjører uTorrent 1.8 Final uten problemer?

Dog kjører jeg min egenkonfigurerte WinXP SP3 installasjon

Lenke til kommentar
Finnes det en måte å lage egne "strømprofiler" på? Vet jeg kan velge hvor lenge det skal gå før den skrur av skjerm/harddisk etc, men jeg tenker mer på ting som å raskt kunne sette lysstyrken på minimum, deaktivere wifi og underklokke prosessor. Og selvfølgelig motsatt - sette lysstyrke og CPU på fullt. Ser for meg et program som har et ikon i taskbaren som ved klikk viser liste over hvilket oppsett jeg ønsker.

Hvis du trykker Fn-F10 ved batteridrift switcher du mellom sparebluss og vanlig prosessorhastighet. Powerlampa forandrer også farge etter modus. Wifi og BT skrur du raskt av og på med Fn-F11

Lenke til kommentar
Finnes det en måte å lage egne "strømprofiler" på? Vet jeg kan velge hvor lenge det skal gå før den skrur av skjerm/harddisk etc, men jeg tenker mer på ting som å raskt kunne sette lysstyrken på minimum, deaktivere wifi og underklokke prosessor. Og selvfølgelig motsatt - sette lysstyrke og CPU på fullt. Ser for meg et program som har et ikon i taskbaren som ved klikk viser liste over hvilket oppsett jeg ønsker.

Hvis du trykker Fn-F10 ved batteridrift switcher du mellom sparebluss og vanlig prosessorhastighet. Powerlampa forandrer også farge etter modus. Wifi og BT skrur du raskt av og på med Fn-F11

Er klar over de, men synes ikke de fungerte særlig bra. F.eks skrur den "spare-funksjonen" lysstyrken bare litt ned. Og wifi/bt-hurtigtasten var veldig knotete siden den skal justere både wifi og BT med samme knapp. Må som regel trykke 4 ganger for å få den til å gjøre det jeg vil.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Fikk en oppdateringsmail fra PS for en del timer siden. "Bekreftet (2008.08.18)" :!:

Ser ut til at jeg får den til skolestart da ihvertfall :)

Det er bra. Det er synd at disse småmaskinene er såpass mangelvare på sensommeren. Jeg fikk bestilt den dagen PS hadde noen få på lager og angrer ikke på at jeg kjøpte den. Men jeg ser at stadig flere produsenter kommer med tilsvarende maskiner, så det blir spennende for de som har utsatt kjøpet til høsten tror jeg. Når Dell og Lenovo kommer på banen kan det bli vanskeligere å velge, men den lille MSI maskinen min er jeg uansett godt fornøyd med. Den gjør akkurat det jeg forventet, bortsett fra skjermen som er bedre enn jeg hadde ventet meg.

Lenke til kommentar
Heisann.

Har lenge tittet på de forskjellige ultraportable, og etter å ha bestemt meg for at Acer One har for mange minuser for mitt bruk, ser Wind ut til å være det beste alternativet for mitt bruk. Dette har sikkert blitt spurt om før, men når i ***** er xp-versjonen med 6-cellers tilgjengelig her til lands?

 

Kikket litt rundt på forskjellige sider, og virker som det er en slags batterimangel av noe slag. MSI hadde opprinnelig planlagt å starte salget kun med 6-cellers, men ble tvunget til å kjøre 3-cellers istedet. Virket som 6-cellerne kom i september en gang. Her til lands sikkert litt senere, vanskelig å si.

Lenke til kommentar
Heisann.

Har lenge tittet på de forskjellige ultraportable, og etter å ha bestemt meg for at Acer One har for mange minuser for mitt bruk, ser Wind ut til å være det beste alternativet for mitt bruk. Dette har sikkert blitt spurt om før, men når i ***** er xp-versjonen med 6-cellers tilgjengelig her til lands?

 

Kikket litt rundt på forskjellige sider, og virker som det er en slags batterimangel av noe slag. MSI hadde opprinnelig planlagt å starte salget kun med 6-cellers, men ble tvunget til å kjøre 3-cellers istedet. Virket som 6-cellerne kom i september en gang. Her til lands sikkert litt senere, vanskelig å si.

 

Synd at det skal ta slik tid, for meg er dette et av de virkelige store argumentene for denne maskinen, at man nettopp kan få den bundlet med 6-cellers batteri og dermed oppnå det jeg vil kalle en minimum av batteritid for oss som er litt på farta...

Lenke til kommentar
Hvis du trykker Fn-F10 ved batteridrift switcher du mellom sparebluss og vanlig prosessorhastighet. Powerlampa forandrer også farge etter modus. Wifi og BT skrur du raskt av og på med Fn-F11

 

Fn-F10 knappen fungerer ikke hos meg. Skjer ikkeno når jeg trykker, hverken med eller uten batteri.

 

Noen som forresten vet hvorfor maskinen blir svakere når den står som max.batteri enn som bærbar i strømprofil? Får spilt av HD i bærbar, men med max.batteri lagger det, selv om cpu viser 1600 under begge alternativene..

Lenke til kommentar

Igår oppgraderte jeg Winden min med 320GB-harddisk og en ekstra minnebrikke på 1GB. Hardwareinstallasjonen var gjort unna på et kvarters tid, veldig uproblematisk layout på komponentene.

Etter dette smalt jeg inn en XP Pro-versjon som var kraftig slanket med nLite. Dette hjalp betraktelig på boot-tiden.

 

Mange har sikkert allerede sett det, men dette virker som gode nyheter:

 

http://msiwind.net/third-party-high-capaci...er-development/

Lenke til kommentar
Igår oppgraderte jeg Winden min med 320GB-harddisk og en ekstra minnebrikke på 1GB. Hardwareinstallasjonen var gjort unna på et kvarters tid, veldig uproblematisk layout på komponentene.

Etter dette smalt jeg inn en XP Pro-versjon som var kraftig slanket med nLite. Dette hjalp betraktelig på boot-tiden.

 

Mange har sikkert allerede sett det, men dette virker som gode nyheter:

 

http://msiwind.net/third-party-high-capaci...er-development/

 

Hva slags disk har du satt inn? Støyer denne noe mer enn den originale? Og går vifta oftere med ny disk? Opplevde at WD sin 250GB støyer mer enn den som sitter i. WD80GB

Lenke til kommentar
Igår oppgraderte jeg Winden min med 320GB-harddisk og en ekstra minnebrikke på 1GB. Hardwareinstallasjonen var gjort unna på et kvarters tid, veldig uproblematisk layout på komponentene.

Etter dette smalt jeg inn en XP Pro-versjon som var kraftig slanket med nLite. Dette hjalp betraktelig på boot-tiden.

 

Mange har sikkert allerede sett det, men dette virker som gode nyheter:

 

http://msiwind.net/third-party-high-capaci...er-development/

 

Hva slags disk har du satt inn? Støyer denne noe mer enn den originale? Og går vifta oftere med ny disk? Opplevde at WD sin 250GB støyer mer enn den som sitter i. WD80GB

 

Nei, jeg syns ikke den lager mer lyd eller fører til mer viftegang. Disken jeg satte inn er en WD Scorpio, altså av samme type som stod der fra før.

Etter å ha installert disken kom det en voldsom brumming fra maskinen, viste seg heldigvis å bare være underlaget maskinen stod på som vibrerte... :)

Endret av OmBot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...