Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt den siste timen på lese igjennom alle postene. Vurderte i starten aspire one, men etter å ha lest mye virker MSI wind hakket mer fristende. Så også at noen hadde testet begge og synes MSI var bedre. FN og ctrl tasten virker jo litt teit, men sikkert en tilvendningssak. Alt i alt så vinner de positive tinga over de få negative.

 

Mitt spørsmål er bare da, hvor kan jeg bestille og få den raskest mulig tilsendt? Svart elelr hvit har ingen ting å si.

Lenke til kommentar

Takk for svar, zyrex. :)

 

Mitt spørsmål er bare da, hvor kan jeg bestille og få den raskest mulig tilsendt? Svart elelr hvit har ingen ting å si.

 

Mitt inntrykk etter å også ha lest hele tråden er at ps.no er raske med å sende ut de svarte så snart de får dem, og det er også mitt inntrykk at det er fra ps.no de fleste har mottatt sin MSI fra. Nå står det ubekreftet 17/8 på ps.no, så jeg har bestilt her. På netshop.no står det ubekreftet 31/8.

Lenke til kommentar
Noen som har den i hvit enda?

 

De aller første som kom til PSData var hvite.

Jeg tror de hadde noen rosa også en dag. Jeg ville helst hatt hvit, men sitter her med en sort på fanget. Er i grunn godt fornøyd med den sorte. I grunn var det hipp som happ med hvit eller sort, men rosa ville jeg ikke ha kjøpt.

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å vente på den hvite, den sorte ser best ut (helt upartisk selvsagt :roll: ).

Uansett, har lest på flere forumer verden over og det ser ikke ut som om det kommer noen flere hvite med det første.

Det blir selvsagt opp til hver enkelt, men jeg hadde ihverftall ikke ventet 3-4 mnd bare for å få en hvit.

Syntes også at en skjerm med sort ramme rundt er mye mer behagelig å se på en en som har hvit.

Lenke til kommentar

For de av oss som fortsatt sitter på gjerdet og ikke har fått kjøpt en av mini-boksene enda, har jeg laget en oversikt over de aktuelle modellene, og forsøkt å innhente så mye spesifikajsoner som mulig om dem. Den er ikke fullstendig, og dessuten totalt uten ansvar for mulige feil, men basert på det jeg har snust opp på nett.

I fall den kan være interessant for andre i min situasjon, kan den hentes her.

 

Det er nemlig nå ikke mindre enn 6 modeller som enten er tilgjengelig eller sannsynligvis vil bli det utover høsten:

 

Acer Aspire One

Asus Eee 904 HD

Dell E

HP 2133

Lenovo S10

MSI Wind

 

For egen del er det noen vesentlige egenskaper jeg setter høyt (jeg ser bort fra størrelse og vekt, da dette er nokså i samme klasse):

 

- Skjermoppløsning

- OS (jeg vil ha XP grunnet programmer jeg vil kjøre)

- Harddisk (en 8/16GB flashdisk er for lite for meg)

- LED-baklys (jeg er drittlei absolutt alle normale bærebare som ikke kan brukes utendørs før kl. 21 om sommeren..)

 

Jeg er ute etter en snerten liten venn som kan brukes i hagen, på reise/ferie, hovedsakelig til nettsurf, epost, samt til å "fremkalle", redigere og se gjennom digitalfoto på reiser uten å drasse på mitt 17" monster. Den eneste jeg har sett fysisk er Aspire One, som nå er tilgjengelig i 2 sjapper i min by. Den var svært snerten, men ingen av dem var interessert i å ha den påkoblet i butikken, så det ble kun utseende. Men det virker som dere som har kjøpt er fornøyde. Allikevel heller jeg mer og mer mot MSI Wind, grunnet større skjerm og tastatur, samt 6-cellers batteri so mhøres meget lovende ut i de tester jeg har lest.

 

Har jeg forstått det riktig at Wind leveres i etui, mens One ikke gjør det, forresten? Synes også det er greit å få med på kjøpet selv om den selvsagt kan stappes i noe man har selv.

Men tilbake til skjermen: Dere som har fått dere Wind eller One allerede, har dere testet den ute i dagsly/sol? Er den lesbar da? Dagens IT hadde lånt en One og la ut foto av den ute i gresset i sollys med lesbar skjerm, men jeg vil gjerne høre det fra mer enn en kilde. Som nevnt ovenfor er nemlig elendige skjermer på bærebare utendørs noe som irriterer meg mest med bærbare.

Endret av Manskow
Lenke til kommentar
Uansett, har lest på flere forumer verden over og det ser ikke ut som om det kommer noen flere hvite med det første.

Det blir selvsagt opp til hver enkelt, men jeg hadde ihverftall ikke ventet 3-4 mnd bare for å få en hvit.

Oj, jeg er en av dem som har mest lyst på en hvit, men hvis det er snakk om flere måneder med venting for å få en hvit Wind, tar jeg selvsagt en sort. Kunne du lagt ved noen lenker til et (eller gjerne flere) forum der dette diskuteres?

Lenke til kommentar
For de av oss som fortsatt sitter på gjerdet og ikke har fått kjøpt en av mini-boksene enda, har jeg laget en oversikt over de aktuelle modellene, og forsøkt å innhente så mye spesifikajsoner som mulig om dem. Den er ikke fullstendig, og dessuten totalt uten ansvar for mulige feil, men basert på det jeg har snust opp på nett.

I fall den kan være interessant for andre i min situasjon, kan den hentes her.

Acer Aspire One er oppgitt med tastatur på 95 % av normalstørrelse, mens MSI Wind er oppgitt til 80 %. Hvordan er dette mulig når One faktisk er bittelitt mindre enn Wind? Skal vel ikke være fysisk mulig?

Lenke til kommentar
Uansett, har lest på flere forumer verden over og det ser ikke ut som om det kommer noen flere hvite med det første.

Det blir selvsagt opp til hver enkelt, men jeg hadde ihverftall ikke ventet 3-4 mnd bare for å få en hvit.

Oj, jeg er en av dem som har mest lyst på en hvit, men hvis det er snakk om flere måneder med venting for å få en hvit Wind, tar jeg selvsagt en sort. Kunne du lagt ved noen lenker til et (eller gjerne flere) forum der dette diskuteres?

Overdrev kanskje litt med 3-4 mnd, men det virker ikke som hverken norske eller internasjonale nettbutikker (amazon etc.) har noen bekreftet dato ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...