Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Det er med tristhet at jeg medeler at jeg alikevel ikke kjøper meg en wind. Veldig mye talte for å kjøpe den, men uten 6cellers batteri fristet det liksom ikke nok.

 

Gikk heller for en FSC Esprimo Mobile U9200 med 12 tommer skjerm, som komplett hadde et meget bra tilbud på. Vet at det er en helt annen klasse og ikke en mininote, men den veier alikevel bare 1,8kg. Fordelen er jo at denne kan brukes til å takle litt tyngre oppgaver, men blir jo ikke helt det samme. Blir spennende å se om jeg angrer når jeg ser at alle andre flyr rundt med sine mininotes ;)

Endret av Krabben123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den Fujitsu maskinen er sikkert bra den, men i følge testen av maskinen på Dinside kan du ikke forvente særlig mer enn 2,5 timer batteritid.

 

Hva så med batterilevetiden? I reklameannonsene har vi sett at det oppgis inntil 6 timer - men vi har aldri vært i nærheten. Det skyldes at maskinen kan utstyres med to batterier, dersom du kan klare deg uten det optiske drevet, og "noen" har falt for fristelsen å oppgi denne levetiden som standard. Som regel holder batteriet i rundt 2,5 timer med normal bruk med standardbatteriet (6 celler). Det er ikke noe å skrive hjem om, spesielt med tanke på at dette er en maskin som i hovedsak er myntet på mobile brukere.
Lenke til kommentar
Hvis du snakker om selve maskinen tar du nok feil, flere som fører xp-versjonen med 80gb hdd i Hvit, bl.a. netshop.

Åå?

 

Så greitt! Da må jeg bare vente på lønn!

 

Jeg tror man mottar sort raskere enn hvit. Det står forsatt 'ubekreftet' på ps.no på hvit, mens den sorte har blitt 'bekreftet'.

Lenke til kommentar
Gikk heller for en FSC Esprimo Mobile U9200 med 12 tommer skjerm, som komplett hadde et meget bra tilbud på. Vet at det er en helt annen klasse og ikke en mininote, men den veier alikevel bare 1,8kg. Fordelen er jo at denne kan brukes til å takle litt tyngre oppgaver, men blir jo ikke helt det samme.

 

Edit: Jeg så først prisen eksl. mva, 4999 kr er ikke like fristende som 3999 som jeg først trodde den kostet :-)

 

4999 kr for den PCen var jo veldig fristende http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=358234

 

Og da kommer den med 2 GB RAM og en langt bedre prosessor. Klart man får mye mer kraft for pengene enn med MSI Wind. Ble nesten litt fristet selv av tilbudet. Spørsmålet er hvor stor forskjellen på en 12” og en 10,2” er. Det er jo en mini-bærbar jeg har lyst på :-)

Endret av yngvewb
Lenke til kommentar

Yngve: Jeg har postet et bilde av Wind'en ved siden av en Dell D430 som er 12.1" litt tidligere i tråden.

 

Alt kommer jo an på hva du skal bruke laptoppen din, om du trenger den ekstra krafta en 12" maskin kan gi deg, eller om du heller vil ned på 1-kiloen og 10" størrelsen ved å ofre litt ytelse du ikke hadde bruk for til å begynne med.

Lenke til kommentar

Noen her som har peiling på hvordan man installerer Mandriva fra usb-pinne?

Har prøvd

guiden, men får ikke til/forsto ikke hvordan all.imgfilen skulle legges inn på minne-pinnen..(raw-write the .img file to...? )

 

Noen som har peil eller kan linke til en anen guide?

Takker for hjelp!

Endret av kau
Lenke til kommentar

Jeg bestiller minne og harddisk som skal inn i Winden

, hvordan funker deres garanti når det gjelder oppgra

deringer av maskin?

=> All modifikasjon vil gå ut over garanti, ikke noe vi kan styre, desverre. Mvh PS.no

 

Betyr dette at garantien forsvinner eller slik det kom frem tidligere, at hvis enheten som er satt inn er årsaken så gjelder ikke garantien?

Lenke til kommentar

Litt lengre opp i tråden var det en som postet et svar fra PS.no. Der ble det sagt at det ikke var noe problem å bytte disk og minne selv.

 

Av erfaring så vil jeg anbefale at man tar vare på orginalt minne og disk. Dette fordi garantien/reklamasjonen kan gå bedre dersom maskinen leveres inn til service med orginal oppsett. Har selv jobbet en del med service..

Lenke til kommentar

Kizzaz; Nå fikk jeg beskjed, som jeg posta i tråden, at vi fikk lov til å oppgradere RAM og HDD uten at det ødela garantien.

Om dog RAMen eller HDDen vi setter inn er grunnen til at maskina blir defekt på noen måte, så gjelder ikke garantien.

 

Merkelig du fikk det svaret, det var jo ps.no jeg spurte og.

Lenke til kommentar
Har installert min egen WinXP SP3, men hvordan kan jeg få en batteri indikator?

 

Akkurat nå har jeg ingenting, og maskinen blir plutselig død ut av det blå :p

Skal være en liten hake du må huke av inne på alternativer for strøm. Sitter foran en Vista-maskin nå, men jeg mener å huske at det var kontrollpanel --> strømalternativer --> avansert --> vis alltid ikon på oppgavelinjen.

 

 

Joda, men når jeg drar ut kablen så vises den forstatt som "ON AC Power" hos meg?

Lenke til kommentar

Noen som vet når jeg kan kjøpe Wind i en norsk netthandel med 6cellers batteri?

 

Svaret står sikkert en eller annen plass på en av disse 36sidene, men jeg var ikke veldig giret på å lese gjennom alt akkurat nå :p

 

 

Oops :p Fant det ut..

 

"Wind U100 kommer i 2 modeller, en Linux og en Windows modell. Windows modellen har i tillegg til XP bluetooth, 6-cell batteri (kommer i August) og 1GB ram."

 

Men er det noen som vet litt nærmere når det kommer?

Endret av Nuntun
Lenke til kommentar

Nuntun:

 

Det har stort sett ikke vært noen som har visst sikkert når nye maskiner/opsjoner kommer. Du får følge med på de få nettbutikkene som har MSI maskiner. Jeg kjøpte min da ps.no plutselig hadde noen på lager.

 

Jeg har 3-cellers versjonen, og har vel kommet fram til at den dekker mitt behov. Men hadde 6-cellers versjonen vært å få kjøpt hadde jeg tatt den. Regner med at 6-cellers batterier blir å få kjøpt på ebay til ikke alfor høy pris i løpet av høsten.

 

Ellers er jeg veldig godt fornøyd med den lille tassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...