Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt litt på dette selv, jeg tviler desverre på at Atom'en er up for it.

Mulig det er maskinvaren som er for dårlig ja, men i så fall er det litt surt, siden den er svært nær å klare det... Er såvidt mulig å se at den skipper frames. Tipper det er snakk om under 5 bilder i sekundet den mangler.

 

 

Testet med Media player classic og Combined Community Codec Pack. Skal gjøre et forsøk med VLC også.

Lenke til kommentar

Jeg fulgte denne guiden fra forums.msiwind.net

That Usual Suspects clip plays fine on my Wind using Media Player Classic/CCCP/CoreAVC, CPU usage doesn't get over 85% and was usually sat at ~70%.

 

My thread re testing 720p (anime) is here; windows/720p-h264-performance-t897.html

 

For CCCP + CoreAVC install like this;

 

Install CCCP, shouldn't need to change any defaults (apart from maybe; play format x, y, z in Media Player Classic).

 

Install CoreAVC but DON'T install Haali Media Splitter (you'll be using the copy that came with CCCP).

 

Go to the CCCP settings app and untick h264 on the first page (under ffdshow). Then click next and apply.

 

Now if you play a video in Media Player Classic ffdshow will handle all codecs apart from h264 which will be handed over to CoreAVC.

 

I've been playing various 720p anime videos on my Wind (on battery) and the only times I've been getting lag are;

 

1. Occasionally in OP/EDs where the scenes get very complex and change of scenes happen every few seconds.

 

2. When VSFilter is having to do a lot more work than usual. E.g. it started lagging when playing a fansubbed episode of Macross Frontier. There was a song during this particular part of the episode AND two characters talking over it. VSFilter was having to style subs not only for the conversation but THREE extra sets (in different fonts) for the song lyrics and that was karaoke style so they were updating (at least) on every syllable.

 

Funker fett for meg. Prøvde ett par samples i HD, deriblant Transformers og en random serie (ikke animert) og det virket bra.

Lenke til kommentar

Jeg har fyrt igang 720p på min idag, null problem! tilogmed på batteri (dog ikke i eco-modus) så flyter det så nydelig.

Bruker CCCP+CoreAVC+Media Player Classic :) Eneste brukbare...

 

Også når jeg kjørte den på ekstern skjerm @ 1920x1800 eller hva den oppløsninga er.

Endret av zyrex
Lenke til kommentar
Jeg har fyrt igang 720p på min idag, null problem! tilogmed på batteri (dog ikke i eco-modus) så flyter det så nydelig.

 

Også når jeg kjørte den på ekstern skjerm @ 1920x1800 eller hva den oppløsninga er.

 

1920 x 1080i

1920x1200 var det :) 22" med den widescreen-oppløsninga :) Wind'en dro ihvertfall det HD-materialet bra.

Lenke til kommentar
Funker fett for meg. Prøvde ett par samples i HD, deriblant Transformers og en random serie (ikke animert) og det virket bra.
Jeg har fyrt igang 720p på min idag, null problem! tilogmed på batteri (dog ikke i eco-modus) så flyter det så nydelig.

 

Er bra det, men tror nok en av grunnen til at Lurifaksen sliter med sin er at videoen benytter seg av høy kompresjon.

Tror ikke atomen klarer dekomprimering i realtime av hd materiale på alle kodek. Men hadde vært hyggelig å bli positivt overrasket ;)

 

Edit:

Er Winden for svak til å drive med bilderedigering?

 

Det tviler jeg på, om du ikke skal rendre 3d-effekter og sånt da.

Da tar det sikkert sin tid ;)

Endret av rhemal
Lenke til kommentar
Install CoreAVC but DON'T install Haali Media Splitter (you'll be using the copy that came with CCCP).

 

Go to the CCCP settings app and untick h264 on the first page (under ffdshow). Then click next and apply.

Takk! Det funket glimrende! 1GB's Matroska filer spiller nå uten noen framedrop, selv med subtitles! Selv streaming av disse filene via Wifi fungerer uten problemer.

 

Testet også å streame TV fra Dreamboxen i VLC og det fungerer perfekt, med unntak av at den ca hvert 2-4. minutt må bufre i ca 2 sekunder (antagelig pga wifi) - men det går fint an å leve med:

 

post-6000-1218216826_thumb.jpg

 

Det må for øvrig nevnes at Opera er helt suveren på denne type PC-er. Med litt tweaking tar nettleseren nesten ingen plass, og har glimrende funksjoner for å zoome, og "fit to width" slik at brede nettsider også vises perfekt.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Hmm..

 

Som jeg trodde så er typisk nok ikke driver listen på MSI sine sider fullstendig oppdatert.

Er jo svært sjeldent produsenter som ASUS, MSI osv faktisk har de siste driverne listen opp på sidene sine :thumbdown:

 

 

Begynte med at jeg skulle laste ned drivere til mitt nye ASUS P5Q-Deluxe hovedkort som jeg skal hente samtidig som MSI Wind i morgen, og derfor har jeg alt gjort klar en ny XP-disk med P5Q-Deluxe driverne.

 

Og ikke så overraskende så var verken Intel Matrix, brikkesett eller Marvell LAN driverne på ASUS sine egne sider oppdaterte.

Jeg fant nyere drivere på de respektive sidene enn det var mulig å oppdrive hos ASUS selv.

 

 

Sjekket ut det samme med MSI Wind nå, etter å ha lastet ned alle driverne fra MSI sin side så har jeg vært inne i dem og lest hvilke drivere dette er og deretter sjekket etter nyere versjoner og jeg fant nyere versjoner av disse:

 

- Bluetooth

- Brikkesett (ikke helt sikker på om denne er ny, eller om det bare er Intel sitt verktøy som er nyere)

- Skjermkort

- LAN

- Lydkort

- SATA

 

 

 

Lydkortet hadde det jo kommet opptil flere nyere driver versjoner til?

Så det er nok ikke så dumt å ta seg tid til å søke frem driverne fra produsentene sine egne sider :)

 

Du hadde ikke giddet å linke til disse, så sparer de fleste tid? -hadde vært veeeldig kjekt for mange her. :thumbup:

 

Ærlig talt, brug Google.... ser så mange som spør etter ting så har blitt linket til mange ganger her på forumet eller som ligger på obvious sider. /rantoff (ikke ta det personlig :p) www.msiwind.net - øverst ser du Wiki

 

For drivere og slikt http://global.msi.eu/index.php?func=downlo...mp;prod_no=1474

Skjerp deg, Nado. Slike innlegg er ikke bare unødvendige, men nærmest frekke. Hva skal vi med forumet, om det ikke er til for å hjelpe hverandre? Jeg satte også å tenkte på at det hadde vært praktisk om han hadde lagt ut lenker når han først har funnet det. Da slipper jeg (og 50 andre stykker) å bruke tiden vår på å google. Videre er lenken din til MSI direkte tøvete da hele diskusjonen gikk på å finne mer oppdaterte drivere enn det som er på MSI sin side.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Dette er mitt første innlegg skrevet på den nye Wind'en jeg hentet på posten i dag. Den er såpass liten at jeg er glad jeg ikke kjøpte en av dem som er enda mindre. Fin skjerm og alt virker som det skal. Tastaturet er akkurat stort nok til at det kan skrives på uten problemer. Har forløpig kun lagt inn Open Office og kjørt MS update. Kommer ikke til å bruke denne til særlig avanserte ting.

 

Jeg kan ikke helt se vitsen med å oppgradere minne på denne slik mange her i tråden gjør. 1GB er mer enn nok på en slik maskin som ikke er tiltenkt tunge oppgaver.

 

Jeg er godt fornøyd så langt med lilleputtPC'en.

Lenke til kommentar

Hei! Har lest en del om MSI Wind og sikler på denne. Synes denne virker best av de ultraportable som har kommet. Også lest gjennom hele den lange tråden her.

 

Men lurer på en ting. Det står ingenting om at MSI leveres med noe antivirusprogram, brannmur etc. Så dette må man vel få tak i selv, da? Men dere som har fått en MSI - hvilket program kjører dere som sikkerhet når dere er på nettet? Hva kan anbefales? Link? Gratis evt hvor mye spenn det er for det?

 

En annen ting jeg lurer på, er om MSI'en klarer å kjøre vanlig Office-pakke og er det noen som har prøvd dette?

 

Siste spm: sikkert dumt spm, men hvordan installerer man programvare (Office, spill etc) når det ikke er noen DVD-spiller i MSI'en? Tenker da på at jeg gjerne vil ha en detaljert og oversiktlig "oppskrift" på hvordan man kan gjøre det via en minnepenn. Har minnepenn på 8GB og det burde vel holde? Dersom man likevel skal installere via extern DVD-spiller, er det noen som vet om man kan bruke Nextbase sine DVD-spillere til å koble til MSI for å installere programvare? (ikke le, virker sikkert som veldig dumme spm, men lurer seriøst på om det går. Vi har Nextbase da, og da er det jo unødvendig å få tak i en ny ekstern DVD-spiller dersom Nextbase duger?)

 

Håper noen kan svare meg på disse spm. For har veldig lyst på en slik MSI, men venter til 6-cellers batteriet er standard på mini'pc'en.

Lenke til kommentar
En annen ting jeg lurer på, er om MSI'en klarer å kjøre vanlig Office-pakke og er det noen som har prøvd dette?

OpenOffice har jeg prøvd, og det er etter mine begreper en vanlig Office pakke. Den går bra, men med litt treg oppstart. Det lå med en 60 dagers prøveversjon av M$Office, men den slettet jeg uten å prøve den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...