Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Har et lite ikon nede i systemfeltet som det står "System Control Manager" på. Noen som vet hva det er? Hjelper ikke å klikke på den heller da det ikke kommer noe nyttig informasjon opp.

Dette er programmet som gir deg ikoner på skjermen når du feks skrur opp og ned lys-styrken. Det har ingen annen hensikt enn å styre ikonene ihenhold til hvilke funksjonsknapper du trykker på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et lite ikon nede i systemfeltet som det står "System Control Manager" på. Noen som vet hva det er? Hjelper ikke å klikke på den heller da det ikke kommer noe nyttig informasjon opp.

Dette er programmet som gir deg ikoner på skjermen når du feks skrur opp og ned lys-styrken. Det har ingen annen hensikt enn å styre ikonene ihenhold til hvilke funksjonsknapper du trykker på.

Takker for fin info. Da tror jeg den lar være ettersom at det er kjekt å få feedback. Eneste er at jeg syntes ikonet ser ganske stygt ut, men det får jeg leve med.

Lenke til kommentar

Hehe, det ligger guider ute på nettet for å forandre på ikonet, om det er for stygt for deg ;)

 

 

Ellers! Sendte en mail til PS, bare for å bekrefte det en gang til og fikk dette til svar ang. garantien:

 

Hei!

Vi har sjekket med msi og det er ikke noe problem med garantien.

Den selges jo med et løfte om at den er oppgrader bar.

Garantien ryker ikke ved bytte av ram elelr hd.

Men oppstår det skade pga dette ryker garantien.

dvs at vis skaden kan påvises er en direkte årsak av rma skifte etc.

 

Mvh

xxxxxx

Salgskonsulent

 

Så det er godt å få bekrefta.

Lenke til kommentar
Hehe, det ligger guider ute på nettet for å forandre på ikonet, om det er for stygt for deg ;)

 

 

Ellers! Sendte en mail til PS, bare for å bekrefte det en gang til og fikk dette til svar ang. garantien:

 

Hei!

Vi har sjekket med msi og det er ikke noe problem med garantien.

Den selges jo med et løfte om at den er oppgrader bar.

Garantien ryker ikke ved bytte av ram elelr hd.

Men oppstår det skade pga dette ryker garantien.

dvs at vis skaden kan påvises er en direkte årsak av rma skifte etc.

 

Mvh

xxxxxx

Salgskonsulent

 

Så det er godt å få bekrefta.

 

 

Veldig betryggende!

 

Takk for at du tok deg bryet med å finne ut av det!

Lenke til kommentar
Hehe, det ligger guider ute på nettet for å forandre på ikonet, om det er for stygt for deg ;)

 

 

Ellers! Sendte en mail til PS, bare for å bekrefte det en gang til og fikk dette til svar ang. garantien:

 

Hei!

Vi har sjekket med msi og det er ikke noe problem med garantien.

Den selges jo med et løfte om at den er oppgrader bar.

Garantien ryker ikke ved bytte av ram elelr hd.

Men oppstår det skade pga dette ryker garantien.

dvs at vis skaden kan påvises er en direkte årsak av rma skifte etc.

 

Mvh

xxxxxx

Salgskonsulent

 

Så det er godt å få bekrefta.

 

 

Veldig betryggende!

 

Takk for at du tok deg bryet med å finne ut av det!

 

Null problem

 

Jeg spurte også om når de forventa seg å få inn 6-cellers batterier:

 

Hei!

De er ventet inn til oss i begynnelsen av september.

prsi er litt uvist enda.

 

Mvh

xxxxx

Salgskonsulent

 

 

(Han hadde en del skrivefeil i svara sine, men når han svarte innen 15 minutter skjønner jeg han godt!)

 

 

Så da veit vi det også!

 

Vil man oppnå noen særlig økning i batterilevetid ved å låse prosessoren til 800 MHz?

Prosessoren er jo i seg selv ekstremt strømgjerrig, så det vil kanskje ikke være så mye å hente?

Enig, jeg synes ikke jeg merka stor forskjell på batterilevetida med og uten eco-modus på.

Lenke til kommentar

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har fått lest HELE denne tråden.. men jeg har etter mye annen lesning funnet ut at MSI Wind er mest interessant av de ultraportable maskinene.

 

Et stort pluss må jo være at denne har bluetooth i tillegg til 80GB harddisk.

 

Hvor kan jeg raskest få tak i en MSI Wind nå ? Har bestilt på PS, men det er ubekreftet levering i neste uke..

Lenke til kommentar
Selv står jeg mellom Hvit&Svart.

Men etter litt frem og tilbake (tror) lett jeg det blir en hvit! =)

Noen som vet hva prisen eller hvor lett det blir å få tak i 6Cellers batteri når det endelii kommer hit til lands?

Foreløpig selges bare svart i norske nettbutikker. Rundt 1000 kr blir vel løspris på 6-cellers batteri. Skal vel ikke være noe problem å få tak i på nett.

 

 

Zyrex: Quote LITT mindre?

Lenke til kommentar
Selv står jeg mellom Hvit&Svart.

Men etter litt frem og tilbake (tror) lett jeg det blir en hvit! =)

Noen som vet hva prisen eller hvor lett det blir å få tak i 6Cellers batteri når det endelii kommer hit til lands?

Foreløpig selges bare svart i norske nettbutikker. Rundt 1000 kr blir vel løspris på 6-cellers batteri. Skal vel ikke være noe problem å få tak i på nett.

 

 

Zyrex: Quote LITT mindre?

 

Hvis du snakker om selve maskinen tar du nok feil, flere som fører xp-versjonen med 80gb hdd i Hvit, bl.a. netshop.

Lenke til kommentar

Tror det skal gå om du får tak i en annen XP home CD og installer med den CDkey som følger med.

 

Er det ikke mulig å skru av hyper threading ?

Får en dårlig følelse på at den deler opp kjernen til 2 psykiske kjerner som hver kjører på 800mhz og 400mhz i eco mode, det er jo ikke akkurat alle applikasjoner som støtter og utnytter 2 kjerner like godt, eller har jeg tolka hyperthreading helt feil ?

Mener den orginalt ble designet for servere som bedre utnytter flere kjerner en høyere hastighet.

 

PS. Det går ikke i BIOS 1.05 iværtfall

Lenke til kommentar
Har installert min egen WinXP SP3, men hvordan kan jeg få en batteri indikator?

 

Akkurat nå har jeg ingenting, og maskinen blir plutselig død ut av det blå :p

Skal være en liten hake du må huke av inne på alternativer for strøm. Sitter foran en Vista-maskin nå, men jeg mener å huske at det var kontrollpanel --> strømalternativer --> avansert --> vis alltid ikon på oppgavelinjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...