Gå til innhold

Her beslaglegges snart Ipod-en din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns faktisk nettstedet som amobil siterer gir et enda mer grusomt innblikk i dette. Det at ACTA ikke er offentlig informasjon, de som valgte politikerene ikke får reagere eller kommentere og at en skal tvinge ISP'er til å utlevere informasjon uten rettslige ordre. Det at en kan ta ransakning av personer uten rettens godkjennelse, eller advokat tilstedet virket ikke bedre det heller.

 

http://www.nationalpost.com/story.html?id=541740

Lenke til kommentar
Synes egentlig dette er helt greit, MEN jeg lurer på hvordan dem skal klare å skille ekte og piratkopierte file fra hverandre :hmm:

For jeg vil bli meget sinna hvis jeg blir stoppet, og anklaget for at musikken min er piratkopiert :mad:

 

Vel, da risikerer du at noen tar utstyret ditt på pur faen, fordi forslaget gir personen du møter retten til å vurdere det.

Lenke til kommentar
Altså det finnes ikke (meg bekjent) en måte å bevise at filene dine er piratkopiert, det eneste du kan gjøre er å bevise det motsatte. Veldig lettvint ...

 

Man kunne vel se etter om en eventuell rippe-gruppe hadde putta taggen sin enten på selve filnavnet eller i ID3-taggen på MP3-filene... Uten at det heller er "safe".

 

Forøvrig tagger jeg alt jeg ripper selv, på begge måtene. (Mest fordi det er greit å vite hvor ting kommer fra, generelt sett.)

Lenke til kommentar

Det finnes allereie, det er dessutan ikkje ulovleg å legge kva informasjon du sjølv vil i ID3-taggen på dine filer. Om det står "Rippa av Zeph", "Ripzzz by Demonoid" eller "Hei og hopp" finnes det ikkje noko i den teksten som kan bevise at filene er piratkopiert. Du kan sjølv ha lagt til den informasjonen.

Lenke til kommentar
Overskriften er helt fin. Det er ikke noe i veien med å bruke et kjent merkevarenavn som representant for en varegruppe i sånne tilfeller. Det er ikke feil på samme måte som det er feil å si at den beste Ipod-en kommer fra Creative.

Jeg har ikke en iPod, så derfor er det feil når de skriver at "her beslaglegges snart Ipoden min".

Så tittelen sier at alle i hele verden har en Ipod?

Anyhoo: Hva hvis jeg kommer trekkende med en mp3-spiller full av sanger jeg selv har laget og spilt inn, og som ikke finnes noe annet sted i verden? Havner jeg da i et opphavsrettslig limbo? Blir sikkert sendt til Guantanamo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Kvittering på at du har kjøpt musikken? Og CD-er er ikke lov å legge inn på MP3-spillere, det blir vel regnet som piratkopiering.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...