Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

I et moderne land med demokrati og ytringsfrihet, kan ikke, eller hvertfall bør ikke staten gå ut og forby ting i hytt og pine.

 

Verken jeg eller V-by forstår her hva du vil legge ned forbud mot. Hvordan skal det være opp til hvær politimann/dame om h*n vil arrestere en som går med blå klær? Hvordan skal man definere russeklær.

 

Det går ikke an å bare "legge ned et forbud", "arrestere de" eller "stoppe all russefeiring". Så lett er det ikke.

 

Når du nå for utallige gang spør hva jeg mener bør forbys og hvordan man definerer russeklær så er det tydelig at du ikke klarer å få med deg noe av det jeg tideligere har skrevet. Jeg gidder ikke å besvare dette en gang til!

 

Jeg har et forslag. Hva med å gjøre tatoveringer ulovlige - det finnes statistikk som viser at de som har mye blekk på kroppen er mer innblandet i organisert kriminalitet. Hvorfor ikke begynne med Glimti, du har mange tatoveringer...

 

lol

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på hvor lite folk har å gjøre, som i det hele tatt gidder å bruke så mye tid og energi på ergre seg over diverse ting. Må være ille å være så sjalu-det er helt klart tydelig at vedkommende som hater russetiden så mye aldri har vært russ selv.

 

Det at mange russ gjør ille ting er nok ingen unnskyldning. Festing, alkohol og vanngevær blir ikke borte om russen forsvinner. Heller ikke bråket.

 

Men by all means- fortsett gjerne en diskusjon du er dømt til å tape.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Være sjalu på hva da? En gjeng med avgangselever som bestemmer seg for å ikle seg verdens styggeste kjeledresser for deretter å rase rundt i en stygg kassebil med masse maling på og samtidig tute med hornet, blåse i leketrompeter, sprute med vannvåpen og generelt sett oppføre seg som noen idioter som har rømt fra nærmeste mentalsykehus?!

 

Kunne aldri utsatt meg selv for å være russ. Hele opplegget er direkte tragisk!

Lenke til kommentar
Være sjalu på hva da? En gjeng med avgangselever som bestemmer seg for å ikle seg verdens styggeste kjeledresser for deretter å rase rundt i en stygg kassebil med masse maling på og samtidig tute med hornet, blåse i leketrompeter, sprute med vannvåpen og generelt sett oppføre seg som noen idioter som har rømt fra nærmeste mentalsykehus?!

 

Kunne aldri utsatt meg selv for å være russ. Hele opplegget er direkte tragisk!

 

For deg virker kanskje hele opplegget tragisk, men så er ikke du alle sammen heller da! Personlig synes jeg at det er helt greit at de holder på på den måten de gjør i den relativt korte perioden! Hva er egentlig problemet? Kanskje noen folk er litt sjalue og misunnelige?

Lenke til kommentar
Være sjalu på hva da? En gjeng med avgangselever som bestemmer seg for å ikle seg verdens styggeste kjeledresser for deretter å rase rundt i en stygg kassebil med masse maling på og samtidig tute med hornet, blåse i leketrompeter, sprute med vannvåpen og generelt sett oppføre seg som noen idioter som har rømt fra nærmeste mentalsykehus?!

 

Kunne aldri utsatt meg selv for å være russ. Hele opplegget er direkte tragisk!

 

For deg virker kanskje hele opplegget tragisk, men så er ikke du alle sammen heller da! Personlig synes jeg at det er helt greit at de holder på på den måten de gjør i den relativt korte perioden! Hva er egentlig problemet? Kanskje noen folk er litt sjalue og misunnelige?

Helt greit for meg også så lenge de holder på over en såpass kort periode. Synes faktisk det hører litt til rundt denne 17. mai-tiden.

Lenke til kommentar

Tåpeligste tråden jeg har sett på lenge, selvsagt bør vi ikke forby russefeiringen. At russen kan roe seg ned et par hakk er en ting, men å forby ungdom på vei ut av videregående festing i avslutningsperioden er å gå for langt.

 

Jeg var selv russ for to år siden, og da fikk vi skryt over hvor godt vi hadde oppført oss, selv om det var en ganske bra flyt med alkohol i perioden russetiden varte. Russen har riktignok forandret seg veldig de siste årene, og det er mange av knutene som er direkte idiotiske og av og til skadelige. Men det er ikke noe argument for å forby russetiden. Før man skal snakke om å gjøre noe med russetiden, bør man kanskje ta et oppgjør med hvordan norsk drikkekultur er blitt. Det er den som reflekteres maksimalt i russetiden. Riktignok drakk folk seg bøttefull for 50 år siden også, men idag gjør man det i et mye større omfang, og man drikker mer. Det er drikkekulturen man bør diskutere, ikke russefeiringen.

Lenke til kommentar

altså klart det uansett hvordan lover å regler det blir lagt opp til kommer det jo såklart til å bli feiring når man er ferdig med 13 års skolegang passer det jo jævlig bra med en fest. Russ kommer aldri til å bli forbudt uansett. kanskje man blir nødt til å bytte navn på hele greia etterhvert, men en feiring etter 13 år på skolen er ikke mulig å forby.

 

BTW Russ08 var best :love:

Lenke til kommentar
Være sjalu på hva da? En gjeng med avgangselever som bestemmer seg for å ikle seg verdens styggeste kjeledresser for deretter å rase rundt i en stygg kassebil med masse maling på og samtidig tute med hornet, blåse i leketrompeter, sprute med vannvåpen og generelt sett oppføre seg som noen idioter som har rømt fra nærmeste mentalsykehus?!

 

Kunne aldri utsatt meg selv for å være russ. Hele opplegget er direkte tragisk!

 

For deg virker kanskje hele opplegget tragisk, men så er ikke du alle sammen heller da! Personlig synes jeg at det er helt greit at de holder på på den måten de gjør i den relativt korte perioden! Hva er egentlig problemet? Kanskje noen folk er litt sjalue og misunnelige?

 

Hva med å lese igjennom det du svarte på en gang til?! Der står det klart og tydelig at det ikke har å gjøre med å være sjalu, men at hele russefeiringen er komplett latterlig!

Lenke til kommentar
Hva med å lese igjennom det du svarte på en gang til?! Der står det klart og tydelig at det ikke har å gjøre med å være sjalu, men at hele russefeiringen er komplett latterlig!

ja, 13 år skolegang, pff, ikke noe vits i og feire det, hele russefeiringen er latterlig.

ikke vits og feire noe egentlig, jul, hvorfor i helvette skal man ta ett tre inn i stua og pynte det, eller bursdager, 17. mai, bare latterlig og feire ting i det hele tatt.

Endret av Super8
Fjernet unødvendig kommentar
Lenke til kommentar

Dette er en tåpelig diskusjon.

 

Man kan ikke stoppe russefeiringa. En ting er å forby den, men å stoppe den går ikke.

 

Hva med å lese igjennom det du svarte på en gang til?! Der står det klart og tydelig at det ikke har å gjøre med å være sjalu, men at hele russefeiringen er komplett latterlig!

Les hva han skriver da.

Det er et fåtall av befolkningen som ikke vil være russ. Du er i det fåtallet.

Endret av :--{D
Lenke til kommentar

Til trådstarter: Det er meningsløst og tenke at man burde forby russefeiring. Det er ikke vits i. Artig for de som har gått 13 år på skole og kunne slå ut håret litt og kose seg en liten stund. Bra og kunne kose seg, for det meste av livet er faktisk bare jobb og slit. La ungdomsårene være litt fine!! Slå ut håret!! Plutselig før du selv vet det så er det for sent for noen...!

Lenke til kommentar
Være sjalu på hva da? En gjeng med avgangselever som bestemmer seg for å ikle seg verdens styggeste kjeledresser for deretter å rase rundt i en stygg kassebil med masse maling på og samtidig tute med hornet, blåse i leketrompeter, sprute med vannvåpen og generelt sett oppføre seg som noen idioter som har rømt fra nærmeste mentalsykehus?!

 

Kunne aldri utsatt meg selv for å være russ. Hele opplegget er direkte tragisk!

 

For deg virker kanskje hele opplegget tragisk, men så er ikke du alle sammen heller da! Personlig synes jeg at det er helt greit at de holder på på den måten de gjør i den relativt korte perioden! Hva er egentlig problemet? Kanskje noen folk er litt sjalue og misunnelige?

 

Hva med å lese igjennom det du svarte på en gang til?! Der står det klart og tydelig at det ikke har å gjøre med å være sjalu, men at hele russefeiringen er komplett latterlig!

 

Jeg sier ikke at du ER sjalu, men jeg spør om det, et spørsmålstegn viser at det er et spørsmål! Horfor mener du så at russefeiringen er komplett latterlig? Er det fordi at de ønsker å feiere at de er ferdige på skolen som gjør det komplett latterlig? :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at du ER sjalu, men jeg spør om det, et spørsmålstegn viser at det er et spørsmål! Horfor mener du så at russefeiringen er komplett latterlig? Er det fordi at de ønsker å feiere at de er ferdige på skolen som gjør det komplett latterlig? :hmm:

 

Så det var et spørsmål. Du spør altså om jeg er sjalu på russen når jeg har forklart at jeg mener russen oppfører seg som noen idioter som har rømt fra nærmeste mentalsykehus. Jeg var ikke russ selv rett og slett fordi jeg ikke liker russetradisjonen og jeg har aldri angret et sekund!

Hvis du vil kan du jo lete litt på nettet og se om du finner artikkler om elendighet som russ står bak. God fornøyelse.

 

Jeg har hauevis av ganger forklart hvorfor jeg mener at russefeiringen er komplett latterlig så dette blir siste gang: Fordi russefeiringen handler om å rase rundt i noen biler og tute med hornet, blåse i leketrompeter og sprute vann samt drive med hærverk. Og jo, russen driver bestandig hærverk og elendighet. Kansje ikke alle gjør det, men generelt sett skaper altså russen mer problemer enn de sprer hygge. For min del er det ikke noe i veien med at avganselever feirer at de er ferdig med skolen, men det kunne de fint ha klart uten den tradisjonelle russefeiringen.

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at du ER sjalu, men jeg spør om det, et spørsmålstegn viser at det er et spørsmål! Horfor mener du så at russefeiringen er komplett latterlig? Er det fordi at de ønsker å feiere at de er ferdige på skolen som gjør det komplett latterlig? :hmm:

 

Så det var et spørsmål. Du spør altså om jeg er sjalu på russen når jeg har forklart at jeg mener russen oppfører seg som noen idioter som har rømt fra nærmeste mentalsykehus. Jeg var ikke russ selv rett og slett fordi jeg ikke liker russetradisjonen og jeg har aldri angret et sekund!

Hvis du vil kan du jo lete litt på nettet og se om du finner artikkler om elendighet som russ står bak. God fornøyelse.

 

Jeg har hauevis av ganger forklart hvorfor jeg mener at russefeiringen er komplett latterlig så dette blir siste gang: Fordi russefeiringen handler om å rase rundt i noen biler og tute med hornet, blåse i leketrompeter og sprute vann samt drive med hærverk. Og jo, russen driver bestandig hærverk og elendighet. Kansje ikke alle gjør det, men generelt sett skaper altså russen mer problemer enn de sprer hygge. For min del er det ikke noe i veien med at avganselever feirer at de er ferdig med skolen, men det kunne de fint ha klart uten den tradisjonelle russefeiringen.

Russefeiringen er en tradisjon som har vært i årevis. Å forby glade avgangselever etter 13 års skole litt fest og morro er galskap. Det er bare over en liten periode også.

Lenke til kommentar
Så avgangselever kunne ikke ha feiret at de var ferdige med skolen uten å være russ?

Jo, det kunne de helt sikkert. Men det er en grunn til at jeg skrev i innlegget at russefeiring er en lang tradisjon. Har du noen andre forslag til hvordan de skal feire? Joda, de kan jo dra på en pub en kveld og drikke slik at de blir animerte, men hvorfor ikke vanlig russefeiring. Med russebil får de øvd seg slik at de blir bedre sjåfører etter å ha tatt lappen for et år siden. Det er genialt med den tradisjonelle russefeiringen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...