Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Forsvarer du fortsatt tradisjonen når det dukker opp slike hendelser som den jeg linket til? Og det er bare en av de uttallige greiene russen står bak!

 

Arne viser ikke til noe problem i det hele tatt. Det der har vel vært oppe før og nå var det snakk om å forby produksjon av russeklær. Folk kan sikkert finne erstattninger som sikkert vil bli kjeledresser, men nå har jeg ikke foreslått at folk skal bli arrestert for å utgi seg som russ, men jeg har sagt at dersom den vanelige russefeiringen stanses så vil antageligvis elendigheten forsvinne sakte men sikkert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i aller største grad et problem.

 

For hvordan skal de klærne fabrikken produserer se ut for at de skal bli arrestert? Hva om de sier at de lager lege-klær, nemlig røde bukser med skrift på?

 

Du innser at du her vil gripe drastisk inn i ytringsfriheten og den individuelle friheten?

Lenke til kommentar

Hva hvis man lager lege-klær som ser ut som russeklær og selger de? Hva om 99% av kundemassen er 3-klassinger? Ingenting ulovlig i det vel?

 

Hvis du skal forby produksjon av russeklær, må du presist definere hvordan russeklær ser ut.

 

Skal du forresten forby å produsere russeklær, men ikke å gå med de? Hvilke sanksjoner vil du eventuelt innføre mot kriminelle?

Lenke til kommentar

Jeg husker for noen år siden, da de prøvde å forby å ha på hettegenser i østfold et sted tror jeg.. Det var helt latterlig, og blei ikke videreført til resten av landet. forbudet varte vel ikke så lenge der heller etter hva jeg kan huske..

Skal alle som går med røde eller blå snekkerbukser/arbeidsklær risikere å bli stoppet av politi hver gang de går utenfor døra? Huff de kommer til å bli skult på noe værre av gamle tanter..

Kan vi ikke heller snu litt på det da? Alle russer syns jo godt på avstand, da veit man jo hvem man skal holde øye med da, i motsetning til pøbler uten kjennemerker..

Lenke til kommentar
Hva hvis man lager lege-klær som ser ut som russeklær og selger de? Hva om 99% av kundemassen er 3-klassinger? Ingenting ulovlig i det vel?

 

Hvis du skal forby produksjon av russeklær, må du presist definere hvordan russeklær ser ut.

 

Skal du forresten forby å produsere russeklær, men ikke å gå med de? Hvilke sanksjoner vil du eventuelt innføre mot kriminelle?

 

Prøv å holde deg seriøs.

 

Du vet godt hva russeklær er og du vet godt at det ikke bli produsert legeklær med samme type design. Og det er altså produksjon av russeklær samt produksjon av russekort som bør stoppes i prosjektet for å avskaffe russefeiringen. Det trengs ikke å forbys, men avskaffes. Null mer produksjon av russeklær og kort samt null mer innslag fra russen på 17. Mai. Noen vil sikkert prøve å holde liv i tradisjonen , men sakte men sikkert vil det sikkert død ut.

 

Og hva jeg mener burde stå ganske klart nå så kommenter det istedefor å komme med tøv om legeklær med russedesign. Slutt å dumme deg ut.

Lenke til kommentar

Du vet utmerket godt at ingen private selskaper kommer til å hive millioner ut av vinduet bare fordi det er bra for samfunnet eller noe sånt. Hvertfall ikke hvis det ikke blir ulovlig.

 

Sikt på ballen, ikke personen.

 

Staten kan ikke bare gå inn i en bedrift og si at de ikke får lov til å drive lengre, uten at de har en svært god, gjennomtenkt, og detaljert grunn. Ikke bare "vi skal rødde åpp i samfunne og da må dere legge ned, sorry ass".

 

EDIT: Den var til Glimti, hvis det ikke gikk klart frem i posten

Endret av Arne
Lenke til kommentar

Forby alle fritids aktiviteter! La oss gå på skole og jobb fra 7 til 10 på kvelden hver dag og være flinke nordmenn.

 

Ja, hærverk har ikke noe med russefeiringen å gjøre. Men det er faktisk ikke alle som gjør det selv om de har drukket litt. De som gjør det gjør nok det også i andre tilfeller utenom i russetida.

Synes Norge blir mer og mer dyrt og kjedelig å bo i for hvert år, kanskje fordi det fins for mange tullinger som trådstarter i regjeringen.

Lenke til kommentar

Rampage

 

Overså du dette innlegget? Overså det før der igjen med linken til russen som plaget prostituerte?

Forsvarer du fortsatt russen etter alle de linkene jeg har kommet med i denne tråden?

 

Forsvarer du fortsatt tradisjonen når det dukker opp slike hendelser som den jeg linket til? Og det er bare en av de uttallige greiene russen står bak!

 

Arne viser ikke til noe problem i det hele tatt. Det der har vel vært oppe før og nå var det snakk om å forby produksjon av russeklær. Folk kan sikkert finne erstattninger som sikkert vil bli kjeledresser, men nå har jeg ikke foreslått at folk skal bli arrestert for å utgi seg som russ, men jeg har sagt at dersom den vanelige russefeiringen stanses så vil antageligvis elendigheten forsvinne sakte men sikkert.

 

Og russekort er en svært useriøs del av visittkort så russekort kan fint forbys uten at det skal ha noe å si for vanelige visittkort. Det samme kan man si om russeklær uten at det skal ha noe for andre typer klær å gjøre.

 

Problemet her er som sagt at russefeiringen har godt helt av hengslene for lenge siden og at den moroen som russen sto for før stort sett bare har godt over til å være herværk og plaging av andre!

 

Du vet utmerket godt at ingen private selskaper kommer til å hive millioner ut av vinduet bare fordi det er bra for samfunnet eller noe sånt. Hvertfall ikke hvis det ikke blir ulovlig.

 

Sikt på ballen, ikke personen.

 

Staten kan ikke bare gå inn i en bedrift og si at de ikke får lov til å drive lengre, uten at de har en svært god, gjennomtenkt, og detaljert grunn. Ikke bare "vi skal rødde åpp i samfunne og da må dere legge ned, sorry ass".

 

EDIT: Den var til Glimti, hvis det ikke gikk klart frem i posten

 

Så blir løsningen forbud og med den oppførselen russen har vist de siste årene kan de takke seg selv!

Lenke til kommentar

Det jeg synes er at det er LATTERLIG teit av russemotstandere og si at russen bare gjør dritt. for det er langt ifra sant. det står gjennomsnittelig 10 saker vært år i media om russ. hvorfor? jo fordi ALT som omhandler russen er media mat fra mars.

 

og forby alt eller deler av russefeiringen blir som og plutselig sette opp aldersgrensen på førerkort til 22 fordi "alle" 18 åringer kjører som idioter.

Endret av datating
Diskuter emne, ikke person
Lenke til kommentar
Så blir løsningen forbud og med den oppførselen russen har vist de siste årene kan de takke seg selv!

 

Du er klar over at russen ikke er de samme ungdommene hvert år, at det faktisk er helt nye avgangselver som er russ? Da får jo fremtidens russ straff for det andre har gjort.. Fremtidens russ kan vel ikke takke seg selv for noe andre før dem har gjort eller???

Lenke til kommentar

Det er helt hull i hodet å si at all russ gjør herverk og slåss og driver med faenskap.

Mesteparten av oss ungdom kan faktisk bruke hodet i fylla også.

 

De som gjør slike ting i fylla tenker sikkert ikke over det en gang fordi de er sånn til vanlig også. Blir for lett og teit å skylde på russefeiringen bare fordi det er ungdom som drikker litt og noen gjør noe ulovlig.

Men det er alltid noen som "ødelegger" uansett hva man skulle snakke om.

 

Hva med voksne mennesker som går på 10 julebord på vinteren og som blir fulle å slåss og driver med faenskap når de går sjanglende hjem? Hvorfor sier ingen noe om dette? Det blir det samme argumentet.

Jeg sier ikke at selv om man er rundt 18 så er det greit at man gjør slike ting, men folk vokser opp og lærer seg ting fortere eller treigere enn andre.

 

Så bare drit i å skyld på og prøv å forby alt som har med ungdom å gjøre. All ungdom er ikke like, vi er like forskjellige som andre individer!

 

Herregud.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar
Mener du det er å gå i feil rettning?

 

Vel. Ja. "Goodbye sweet, sweet democracy". Hva slags straffer skal man innføre? Heidundrandes bot fordi man går med røde klær og kaller seg russ? Hvem skal passe på at vedtaket blir håndhevet? Purken? Har de ikke nok av arbeid allerede? Det finnes viktigere ting å kaste bort tid og penger på.

 

Det ville det sikkert vært for flere år siden mens russefeiringen var noe kontrollert, men problemet er altså at nå har gått alt for langt!

 

Jaha?

 

"Pardon me for living under a rock", men hva er det som er så ekstremt irriterende? Fulle folk? Store biler? Høy musikk? Hærverk? Er dette ikke helt normale ulovlige ting? Selv om man finner flere slike tilfeller i russetiden, er løsningen neppe å bare forby det, man bør heller apellere til russens sunne sans som faktisk ikke fordufter som dugg for solen, eller selvrespekten til en kommunat ansatt.

 

Edit: tihi, julebord var ett morsomt eksempel. Jeg stemmer for at vi forbyr dansebandgallaene de holder her i ny og ne år. Fulle mennesker på 40+ som slosst, driker og puler som noen hormonelle bomber.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

altså.. det er der dedt jeg hater med samfunnene nå til dags. alt er forbudt.. folk har ansvar for seg selv (mtp. feks. nyttårsraketter.) folk dør, folk blir skadet, det er naturens gang. rakketer lager ikke skogbranner i norge.. norske politikere er feige, samfunnet er feigt... jeg blir bare sur og føler meg innesperret når jeg tenker på alt som er forbudt.

Lenke til kommentar
altså.. det er der dedt jeg hater med samfunnene nå til dags. alt er forbudt.. folk har ansvar for seg selv (mtp. feks. nyttårsraketter.) folk dør, folk blir skadet, det er naturens gang. rakketer lager ikke skogbranner i norge.. norske politikere er feige, samfunnet er feigt... jeg blir bare sur og føler meg innesperret når jeg tenker på alt som er forbudt.

Riktig. Alt skal bare bli mer og mer strengt i forhold til vanlige mennesker. Med vanlige mennesker mener jeg vi som ikke er kriminelle. La de kriminelle holde på som de vil men forby alt som ikke tjener penger for regjeringen.

 

Hele det norske samfunnet blir jo rævkjørt av regjeringen hele tida og vi gjør ingenting som å protestere litt for sånt gjør man ikke her i norge. Blir for dyrt og kjedelig å bo her i norge snart.

 

Vet det ble litt Off topic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...