Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har hostet opp masse linker, jeg kan vise til nok av andre elementer i samfunnet som gjerne skulle vært avskaffet uten at det kommer til å skje, fordi det har negative bivirkninger.

 

Nei, russekort er visittkort. Og du klarer ikke formulere en praksis som kan forby nettopp russekort og russeklær.

 

Og alle de linkene jeg har kommet med har vist elendighet fra russen. Og overså du denne?

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=505663

 

Og nøyaktig hva er så positivt med russen? Eller er russen nødvendig? Avgangselever klarer sikkert å feire slutten på skolen uten å være russ. Desuten, som før nevnt er ikke russ annet enn noen avgangselever som har bestemt seg for å ikle seg verdens styggeste kjeledress, kjøpe et vrak av en kassebil for å kline noe maling på den for så å rase rundt i sentrum å spille høyest mulig musikk, blåse i leketrompeter, tute med bilhornet, sprute med vannvåpen og generelt sett oppføre seg som noen idioter som har rømt fra nærmeste mentalsykehus!

 

Så hva er positivt med dem? At unger samler russekort?

 

Jeg har for lengst forklart hvordan man kan forby produksjon av russekort og klær. Tror du virkelig ikke at et forbud hadde satt streken for produksjon!?

Lenke til kommentar
Du er klar over at russen ikke er de samme ungdommene hvert år, at det faktisk er helt nye avgangselver som er russ? Da får jo fremtidens russ straff for det andre har gjort.. Fremtidens russ kan vel ikke takke seg selv for noe andre før dem har gjort eller???

 

Det for så være. Når den samme katastrofen utspiller seg år etter år så må den stoppes selvom det er nye folk som står bak katastrofen og som alt nevnt, avgangselever klarer seg sikkert uten russefeiringen.

Lenke til kommentar
Du har hostet opp masse linker, jeg kan vise til nok av andre elementer i samfunnet som gjerne skulle vært avskaffet uten at det kommer til å skje, fordi det har negative bivirkninger.

 

Nei, russekort er visittkort. Og du klarer ikke formulere en praksis som kan forby nettopp russekort og russeklær.

 

Og alle de linkene jeg har kommet med har vist elendighet fra russen. Og overså du denne?

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=505663

 

Og nøyaktig hva er så positivt med russen? Eller er russen nødvendig? Avgangselever klarer sikkert å feire slutten på skolen uten å være russ. Desuten, som før nevnt er ikke russ annet enn noen avgangselever som har bestemt seg for å ikle seg verdens styggeste kjeledress, kjøpe et vrak av en kassebil for å kline noe maling på den for så å rase rundt i sentrum å spille høyest mulig musikk, blåse i leketrompeter, tute med bilhornet, sprute med vannvåpen og generelt sett oppføre seg som noen idioter som har rømt fra nærmeste mentalsykehus!

 

Så hva er positivt med dem? At unger samler russekort?

 

Jeg har for lengst forklart hvordan man kan forby produksjon av russekort og klær. Tror du virkelig ikke at et forbud hadde satt streken for produksjon!?

 

Jeg har allerede sagt mitt om hva jeg synes om russen, og jeg har skjønt ditt ståsted. At du enda ikke finner noen positive ting med russen annet enn ett retorisk "russekort"argument får stå på din kappe, da jeg gav en god film av en professor i sosiologi (eller lignende) som vurderte risikoen bak russetiden imot de positive.

 

Problemet er at virkemidlene for å forby produksjon er ikke reelle i det hele tatt. Det blir altfor diffust.

 

Nei, ett forbud hadde ikke satt strek for produksjon fordi forbudet hadde blitt altfor diffust til at det er gjennomførbart.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Hvis du tenker på den linken så ville den ikke virke her iallefall.

 

Forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig med et forbud mot russeklær og russekort. Om det offentlige bestemmer seg for å slutte å innvitere til russefeiringen så for alle respektere det, også de som produserer klær og kort.

 

Og hva med innholdet i den linken? Er dette folk som man bør forsvare? Og ikke bare si at det er noen få av dem, for dette er bare en av en rekke hendelser russen står bak.

Lenke til kommentar

Hvor mange er russ kontra hvor mange slike grove hendelser er det?

 

Du forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig? Vel, som vi allerede har sagt FLERE ganger. Hvordan skal du formulere forbudet? Hva er definisjonen på russeklær. Og som jeg allerede har sagt, russetiden er ett privat initativ, så "offentlige" inviterer ikke til russefeiring.

 

Innholdet tar for seg de positive sidene, som jeg også har presentert her i tråden.

Lenke til kommentar

Hvor mange slike hendelser i forhold til hvor mange russ har lite å si da slike hendelser skjer hvert eneste år.

 

Og nei, jeg ser ikke det vanskelige i et forbud. Er det noe problem og formulere at det ikke lenger er tillatt å produsere russeklær og russekort nettopp fordi tradisjonen skal avsluttes? Høres ikke så forferdelig vanskelig ut. Og slik som tradisjonen har utviklet seg er det heller ikke vanskelig å finne begrunnelse til hvorfor man setter en strek.

 

Og det offentlig deltar såpass at de tar russetog med i 17. Maiprogrammet, noe de bare kan droppe.

 

Kansje noen små, uvitende unger som blir skuffet, men de kan alltids more seg med is, brus og knallpistoler på 17. Mai selvom russen uteblir.

Lenke til kommentar
Hvor mange slike hendelser i forhold til hvor mange russ har lite å si da slike hendelser skjer hvert eneste år.

 

Det er vel egentlig ganske relevant, det de gjør er ulovlig og de blir straffet for det. Det er av samme grunn at når andre ting går skeis så ser man nesten på hvor ofte dette skjer eller vurderer det opp mot noe som ligner på personlig frihet.

 

Og nei, jeg ser ikke det vanskelige i et forbud. Er det noe problem og formulere at det ikke lenger er tillatt å produsere russeklær og russekort nettopp fordi tradisjonen skal avsluttes? Høres ikke så forferdelig vanskelig ut. Og slik som tradisjonen har utviklet seg er det heller ikke vanskelig å finne begrunnelse til hvorfor man setter en strek.

 

"Russeklær er herved forbudt, dere vet hva russeklær er, så ikke finn på noe tull"?

 

FORMULER forbudet! "Fargede klær med merker er herved forbudt, visittkort likeledes."

 

Det høres forferdelig vanskelig ut, og det er ingen som kan skjønne at du klarer å forenkle det så absurd som du gjør. Det finnes argumenter for ja, men det finnes også nok av argumenter mot.

 

Og det offentlig deltar såpass at de tar russetog med i 17. Maiprogrammet, noe de bare kan droppe.

 

Kansje noen små, uvitende unger som blir skuffet, men de kan alltids more seg med is, brus og knallpistoler på 17. Mai selvom russen uteblir.

 

Og selv om russen ikke får være med i den offentlige tog-arrangeringen kan de fortsatt bevege seg rundt på plassen, de kan arrangere egne uoffisielle russetog.

Lenke til kommentar
Og nøyaktig hva er så positivt med russen? Eller er russen nødvendig? Avgangselever klarer sikkert å feire slutten på skolen uten å være russ. Desuten, som før nevnt er ikke russ annet enn noen avgangselever som har bestemt seg for å ikle seg verdens styggeste kjeledress, kjøpe et vrak av en kassebil for å kline noe maling på den for så å rase rundt i sentrum å spille høyest mulig musikk, blåse i leketrompeter, tute med bilhornet, sprute med vannvåpen og generelt sett oppføre seg som noen idioter som har rømt fra nærmeste mentalsykehus!

 

Så hva er positivt med dem? At unger samler russekort?

 

Men har du tenkt på at alle de som feirer russetiden har VELDIG lyst til å gjøre akkurat det. De ser på det som noe positivt, en belønning, de imot verden! Bare en liten gruppe mennesker kan delta, og det er noe man bare får lov til og sjansen til å gjøre en gang i livet. Ingen er russ imot sin vilje! De liker å ha disse russedressene å vase rundt i, de liker å sove som sild i tønne i et vrak av en russebil med dårlig maling på! Det styrker samholdet og gir opplevelser for livet (og ja, for de aller fleste er dette positive opplevelser)..

Lenke til kommentar

Men du lurer på hva som er bra med russekort og russebil og kjeledresser. jeg svarer, har tom satt inn quote fra deg...

Og det at russen selv gleder seg så mye over å bli/være russ, gjør det vanskeligere å forby dette.... Det er ikke det offentlige som gjør noe rundt russearrangementet, men russen selv med russestyret i spissen!

Lenke til kommentar
Du er klar over at russen ikke er de samme ungdommene hvert år, at det faktisk er helt nye avgangselver som er russ? Da får jo fremtidens russ straff for det andre har gjort.. Fremtidens russ kan vel ikke takke seg selv for noe andre før dem har gjort eller???

 

Det for så være. Når den samme katastrofen utspiller seg år etter år så må den stoppes selvom det er nye folk som står bak katastrofen og som alt nevnt, avgangselever klarer seg sikkert uten russefeiringen.

 

Veit du i det hele tatt hva ordet katastrofe innebærer?

Lenke til kommentar

De bavianene du snakker om er nok bavianer uten russeklær også.. En kan heller si: "ungdommen nå til dags.." La oss forby ungdom? eller la oss forby alkohol? hihi---

 

Eller la oss forby fotball, snakk om ting som kan ødelegge folk.. Hvis du ikke er med blir du freak, hvis du gjør noe annet er du rar, hvis du er med men ikke er god, blir du fryst ut..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...