Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og så skulle alle plutselig bare stoppet å feire, og alle holder seg unna alkohol og musikk?

 

Anntar det var meg du siktet til?!

 

Folk ville sikkert feiret, men bilene, musikken, vannsprutingen, horntutingen og det vannelige russeherverket ville nok gått betraktelig nedover og kansje etter hvert forsvunnet helt.

Hadde offentligheten droppet russen helt ville det vært litt begrenset hvilken oppmerksomhet avganselevene ville fått.

Lenke til kommentar
I det fulle og hele ville det kansje ikke være så vanskelig å stoppe russefeiringen. Det man trenger å gjøre er å droppe produksjon av russedrakter og kort samt ikke innføre noen russearragemanger på 17. Mai.

Sikkert noen som bare på protest ville kjørt rundt i en kassebil og spilt musikk, tutet med hornet og sprutet vann og kledd seg i rødt, blått eller svart samt slengt noe maling på bilen, men uten den sanne russepreget som er russedrakter, russekort samt russens opptreden på 17. Mai ville det nok dødd ut etter hvert.

De som selger russeklær vil nok ikke uten videre bare slutte å selge russeklærene, Det er folk som vil tjene penger på det som selger det.

Det er også flere russearrangementer enn russetoget på 17. mai.

Og så lenge folk vil være russ, så vil ikke de som tjener penger på russen bare slutte.

Lenke til kommentar

Hvordan forby Russefeiringen:

 

Nr 1: Forby Russefeiring

Nr 2: Forbudt å gå med røde klær og diverse objekter som kan tilknyttes det å være Russ (dette inklusive Russebuss og musikk)

Nr 3: Forby barnslige samlinger i skolegården med vann og diverse dustete aktiviteter som vannkrig (dette eksisterer selv ikke på barneskole nivå)

Nr 4: Eksamen legges opp noen dager etter 17 mai

Nr 5: Man tar fravær på de som ikke møter opp i klassen

 

Merknad:

Man burde først og fremst fjerne alt som har med Russ fra skolen, hva man gjør i det private gir vi faen i, det er da politiets anliggende. Når disse reglene er innført og man bryter disse, burde virkemidler som utvisning og gjensitting bli passelig straff. En veldig god forretningsidé vil være å la russen møte opp 6:45 og vaske et eller annet som trenger å rengjøres. Dette kan være stor ressurs i denne perioden hvor skolen kan spare ned på rengjøringsbudsjettet.

 

Russen kan være en utrolig stor ressurs, bare man bruker dem på riktig måte ;D. Jeg gikk selv på en skole der rektor var særdeles heldig og fikk en ganske så skinnene bil etterpå.

 

Men når kan man være Russ da? Hvis man absolutt må kle seg etter folk som sitter bak murer, så foreslår jeg Halloween, fengselskostymet har jo vært en "hit" vært år.

 

Dette var jo veldig enkelt, brukte meg bare 5 min å skrape sammen denne fantastiske planen (må innrømme at jeg ble ganske fornøyd...

Nå er det bare snakk om tid før det blir innført et forbud, så vi får se om utdanningsetaten stjeler forretningsideen min også ;D...

Endret av gamern1337
Lenke til kommentar
Hvordan forby Russefeiringen:

 

Nr 1: Forby Russefeiring

Akkurat.

 

 

Nr 2: Forbudt å gå med røde klær og diverse objekter som kan tilknyttes det å være Russ (dette inklusive Russebuss og musikk)

Hvorfor skulle det bli forbudt å gå med røde klær som minner oss om de tradisjonelle russeklærne? Fordi det finnes noen russ som gir resten et dårlig rykte? Det å forby (med lov, regner jeg med at du mener) visse typer klær er umulig.

 

 

Nr 3: Forby barnslige samlinger i skolegården med vann og diverse dustete aktiviteter som vannkrig (dette eksisterer selv ikke på barneskole-nivå)

Det eksisterer faktisk slike aktiviteter på barneskolenivå. Er du en av de som ble våtest, siden du kaller vannkrig dustete? Vannkrig er gøy, så lenge begge parter er med, noe de aller fleste russ aksepterer.

 

 

Nr 4: Eksamen legges opp noen dager etter 17 mai

Hadde det ikke vært bedre å legge eksamen til før 17. mai?

 

 

Nr 5: Man tar fravær på de som ikke møter opp i klassen

Det blir jo gjort den dag i dag. Jeg skjønner ikke hvordan dette skal få folk til å droppe russefeiringen. Det er ikke sånn at russen drikker seg helseløse hver eneste dag.

 

Skal man forby russefeiringen bare fordi det finnes russ som gir resten et dårlig rykte? Hvis man skulle følge denne logikken, bør man vel forby all form for bilkjøring også, siden det finnes sjåfører som gir faen i lovene og reglene. Og hva med å kutte all tilgang til Internett, ettersom et stort flertall av brukerne har liten eller ingen respekt for diverse lover?

 

Nå er det bare snakk om tid før det blir innført et forbud, så vi får se om utdanningsetaten stjeler forretningsideen min også ;D...

En forretningside er noe man tjener penger på. Jeg har vanskelig for å se hvordan noen kan direkte tjene penger på å forby russefeiringen. Mener du da at et fåtall personer sparer penger de ellers måtte ha brukt på reparasjoner etter hærverk?

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Hvordan forby Russefeiringen:

 

Nr 1: Forby Russefeiring

Hvordan?

Nr 2: Forbudt å gå med røde klær og diverse objekter som kan tilknyttes det å være Russ (dette inklusive Russebuss og musikk)

Så jeg vil altså ikke ha lov til å gå i klær med farger som russen er kjent med å gå i? Latterlig, da blir min ytringsfrihet innskrenket fordi jeg ikke skal få ha på meg det jeg vil...

Nr 3: Forby barnslige samlinger i skolegården med vann og diverse dustete aktiviteter som vannkrig (dette eksisterer selv ikke på barneskole nivå)

Du må virkelig ha vert utstøtt på barneskolen, vannkriger hadde ivvertfall vi støtt og stadig på barneskolen, og det er fremdeles like morro.

Nr 4: Eksamen legges opp noen dager etter 17 mai

Det er jo akkurat det russen vil, så ser ikke poenget med at dette vil hindre noen russefeiring.

Nr 5: Man tar fravær på de som ikke møter opp i klassen

Det skjer da allerede.

Dette var jo veldig enkelt, brukte meg bare 5 min å skrape sammen denne fantastiske planen (må innrømme at jeg ble ganske fornøyd...

Den planen din var vel ikke akkurat så veldig gjennomtenkt at det gjør noe.

Lenke til kommentar
Uten videre? Hva om produksjonen av russeklær ble forbudt?

Hva skal du forby? Hva bestemmer at noe er russeklær?

At det er rødt/svart/blått?

røde/svarte/blåe snekkerbukser?

Hva om de blir produsert i utlandet?

 

Vet du ikke hvordan russeklær ser ut? Det er forskjell på å gå i en rød joggebukse samt en rød russebukse. Det burde du da vite.

 

Om de blir produsert i utlandet så forby import. Det vil ikke være totalt umulig å kutte ut den tradisjonelle russereferingen dersom staten går inn for det.

 

Og dropp å skrive "Hva skal du forby" da det er flere enn meg som er lei av russefeiringen samt at dette er forslag fra min side.

Lenke til kommentar
Vet du ikke hvordan russeklær ser ut? Det er forskjell på å gå i en rød joggebukse samt en rød russebukse. Det burde du da vite.

 

Om de blir produsert i utlandet så forby import. Det vil ikke være totalt umulig å kutte ut den tradisjonelle russereferingen dersom staten går inn for det.

 

Og dropp å skrive "Hva skal du forby" da det er flere enn meg som er lei av russefeiringen samt at dette er forslag fra min side.

Det er da vitterlig mange plagg som ligner på russeklær, også i samme farge. Skal de forbys?

Og ja, det er et forslag fra din side, og det har du helt rett til å komme med, men du år da godta spørsmål for det du kommer med også.

 

 

Er det imot ytringsfriheten å bli lei av kassebiler med høy musikk og stadig tuting i hornet, blåsing i leketrompeter og spruting med vann som er stort sett det eneste russen driver med?

Hva hvis jeg vil gå i russeklær, og kjøre russebil, men ved et slikt forbud vil du innskrenke min ytringsfrihet.

Men selvsagt skal du få lov til å mene akkurat hva du vil ;)

 

Og her har jeg fremdeles tilgode å se russen gjøre så mye herverk som du hevder de gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...