Gå til innhold

Mobilnytt.com - Er det svindel!?


Anbefalte innlegg

Og ikke minst denne burde absolutt være nok til å styre unna denne siden ;)

 

Personvernerklæring

 

Personvernerklæring

 

Din informasjon er trygg hos oss

 

Hos Mobilnytt.com kan du være trygg på at ingen opplysninger om deg kommer ut. All informasjon er trygt lagret i vår sikkre database. Du kan trygt handle med kredittkort eller andre alternativer uten at det kommer utenforstående til rette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det at bedriften får stemplet som "svindlere", ser jeg ingenting galt med. Det er bedriften selv som kan klandre seg selv at deres CRM (customer relations management) er såpass dårlig at når en av deres kunde har kjøpt et høyinvolveringsprodukt, og ikke opplever den sikkerheten han skal oppleve i forbindelse med et slikt kjøp, begynner å tenke seg om.

 

Bedrifter som praktiserer dårlig kundeservice og som ytrer en useriøs profil fortjener ikke bedre.

 

Ser ikke at folk kaller netshop,komplett eller mpx svindlere? Dessuten er det å kalle noen svindlere nærmest ærekrenkelse, og kan medføre kroken på døren, og det at crm ikke svarer når det er en person, som mest sannsynligvis ikke driver dette som bedrift, finner jeg ikke sjokkerende. Det jeg undres over er hvor dumme folk er når de tar sjanser, kjøper jeg noe til 50 kr som egentlig koster 500, så tar jeg en sjanse, står det at det kan ta inntil 4 uker å levere, så får jeg tåle det. Så nei, inntil 4 uker har gått så har dere ikke belegg for å kalle noen svindlere!

 

Det er ikke 2 personer. Bare en.

 

Tusen takk Dain Bramaged for litt mer info om fyren. Så han er født i 1983.

bekymrer meg enda mer nå.

 

 

Ordredato: torsdag 15. mai 2008

 

Og poenget ditt er hva?

Du har selv godtatt en så lang leveringstid. du ønsket en billig løsning, du fikk det du betalte for. 15. juni er jeg villig til å høre på deg, inntil da klager du over et problem du selv lagde deg.

 

 

ja hvis du bare kunne bli ferdig med barnehagen så hadde du lært at 4 uker ikke er 31 dager.

 

Og det sier han som slenger svindelpåstander kort tid etter bestilling, når bestillingstiden er 2-4 uker, vet ikke hvem av oss som trenger å vokse opp jeg? :)

Lenke til kommentar

Er vel det at selger sine kontakt telefon-nummere er sagt opp / ikke lenger i bruk, og han etter å a fått betalt for varen ikke lenger svarer på mail som gjør at han føler dette er en "svindler". Ikke det at varen ikke har dukket opp etter kun et par uker. :)

 

Står også at blant annet posten og paypal som "sponsor"(?). Men ser ikke ut som det er mulig og betale via paypal. Han får heller ikke noe pakke-nummer så han kan spore hvor pakken befinner seg.

 

Riktignok er det mange selgere der ute som ikke alltid yter god kundeservice etter de har fått betaling, og det betyr ikke at de er svindlere. Så jeg hadde ventet til det hadde gått 4 uker, før jeg hadde tatt saken videre.

 

Om ikke varen dukker opp da kan du fjerne spørsmålstegnet, og bytte plass på 'Er' & 'Det' i emnetittelen. :)

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar
Kva er ein sikker betalingsmåte?

 

Oppkrav? Oppkrav er oppskrytt spør du meg. Seljar kan like så godt sende deg alt anna enn kva du har betalt "ut".

Betaling med kredittkort hos verifiserte forhandlere gir generelt den beste sikkerhet ved netthandel. Du bør kun gi fra deg kredittkortnummeret ditt til firmaer som virker seriøse og som du stoler på. Sjekk også at nettstedet har en sikker side, se etter en nøkkel eller hengelåssymbol nederst i internettleseren din og/eller bokstavene https som de første i adressen. Krav om forskuddsbetaling vil normalt være urimelig i forbrukerforhold. Dersom nettleverandøren går konkurs, vil du kun ha et uprioritert krav i boet, og risikoen for at pengene går tapt er stor. Om varen ikke leveres vil du videre ikke ha mulighet til å holde kjøpesummen tilbake, og du vil du prosessinitiativet ved en eventuell tvistesak. Nettbutikker som krever forskuddsbetaling overfor forbrukere bør kunne begrunne dette i forholdets egenart, og du bør være sikker på at det er en seriøs aktør dersom du velger å betale på forskudd.. ..Les mer>>

 

 

Vær også oppmerksom på at du ikke skal behøve å avgi dine personopplysninger mens du er i undersøkelsesfasen. Du kan dermed ikke avkreves personopplysninger for å få oppgitt totalpris før du har bekreftet at du er ferdig med å handle.

 

Nettbutikkens opplysningsplikt

Alle opplysninger av betydning for kjøpet skal oppgis på forhånd, før bestillingen bekreftes. Opplysningene skal presenteres på en klar og lettfattelig måte. Viktige forhold du skal få oppgitt før kjøpet:

 

- de viktigste egenskapene ved varen eller tjenesten

- totale kostnader med spesifikasjon av de enkelte elementene i totalprisen

- angrerett

- alle vesentlige avtalevilkår, slik som betaling, levering samt avtalens varighet ved - - -abbonnementsavtaler og andre løpende ytelser

- de tekniske etapper knyttet til avtaleinngåelsen

- de tekniske midler til å finne og rette en inntastingsfeil før bestilling er foretatt

- fremgangsmåte og vilkår for angreretten

- garanti- og servicevilkår

- vilkår for eventuell avbestilling

- selgers navn, adresse og epostadresse

 

Bindende avtale – ”bekreft bestillingen”

En bindende avtale inngås først ved at du aktivt bekrefter bestillingen. Dette bør skje ved at nettbutikken ber deg trykke på en "bekreft bestilling"-knapp. Du skal alltid få en elektronisk bekreftelse på bestillingen, og bekreftelsen skal sendes umiddelbart etter bestillingen. Det skal være mulig å både lagre og gjengi avtalevilkårene.

 

Rettigheter etter kjøpet er gjennomført

Levering av varen

Vanligvis kan du vente at en bestilling blir levert snarest mulig, hvis markedsføringen ikke opplyser noe annet. Er dette ikke mulig, for eksempel på grunn av leveringsvanskeligheter eller at varen er utsolgt, skal du få opplysning om det. Du skal også få vite at du kan avbestille i slike tilfeller. Hvis selgeren ikke kan levere den bestilte varen, kan du bli tilbudt en erstatningsvare. Aksepterer du det, må erstatningsvaren være i samsvar med beskrivelsen som er gitt i markedsføringen når det gjelder pris, utseende, kvalitet eller funksjon. Du må få vite hva som er en erstatningsvare og hva som er den opprinnelig bestilte varen. Du skal også få vite at du har full returrett dersom forskjellen er vesentlig.

 

Les mer>>

 

 

Lenke til kommentar

Etter å ha lest litt på siden fikk jeg inntrykket av at det som står der bare er kopiert og limt inn fra andre websider. Så etter et lite søk på deler av teksten jeg fant på siden kom jeg over denne siden som ser mistenkelig lik ut ..

 

Virker hele siden bare er en kopi av denne:

 

http://www.fasitforlag.no

 

Noe som gjør dette enda mer mistenkelig, om det er mulig.

Burde nesten kontakte butikken og si at noe missbruker desginet dems.

 

..mulig neste tråd burde hete; Hjelp! Jeg har blitt svindlet!" .. ?

 

:huh:

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...