Gå til innhold

Mobilnytt.com - Er det svindel!?


Anbefalte innlegg

da er det over og ut for vår kjære venn på mobilnytt.com, nettop levert en politianmeldelse.

 

JEG GJENTAR, SVINDEL!

 

Jeg ønsker ikke å ta fra deg pågangsmotet her, men ikke forvent at din anmeldelse alene kommer til å få den ønskede effekten.

 

For å få fortgang i en slik sak må du regne med å legge en god del arbeid i det.

 

Tips til ting du kan gjøre:

  • Lete opp andre ofre
  • Forsøke å få publisitet om saken
  • Samle så mye informasjon om saken som mulig

I tillegg kan det lønne seg å undersøke med andre som har blitt svindlet av andre nettsvindlere om hvordan de gikk frem for å få svindlerne tiltalt.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

la meg si det sånn. Gidder ikke å politiet å bruke resurser til å hjelpe meg så skal jeg faen meg sette opp en lignende svindel side og svindle andre uskyldige folk helt til jeg har tjent inn de tapte penga.

 

Og så går jeg til Grønland politistasjon og forteller dem alt.

Lenke til kommentar

Sånn. da er etterforskningen igang.

 

 

Haha, på politistasjonen skulle jeg godkjenne anmeldelsen og da fikk jeg sett personnummeret på svindleren. Noterte det ned på mobilen uten at politikjerringa så det :) Så hvis noen her er intressert så send pm

 

 

jeg kommer til å holde denne tråden oppdatert

Lenke til kommentar

Er de mange nok som anmelder skal det heile gå ganske fint vil eg tru. Eg anmeldte ei dame som i fjor mai svindla meg for rundt 1500kr (som faktisk er ein del for ein skarve student). Det viste seg at denne dama hadde svindla evig mange personar samt staten for barnebidrag (ljugd på seg mange ungar og styr). Eg fekk faktisk ei blekke heim frå politiet, med alle forhold ho hadde blitt dømt for, og dette var berre folk som hadde anmeldt. Talet er nok sikkert høgare.

 

Anyway, saka til denne kvinna kom faktisk på nyhetene og greier (finner stoff om det på internett), og i løpet av vinter fekk eg brev om at eit inkassoselskap skulle skaffe alle enkeltpersonane som hadde blitt svindla, pengane tilbake. Eg leverte inn kontonummer og greier, men venter enno på pengane :)

 

Poenget er at slike saker tar evig lang tid, men akkurat no ser eg lyset i enden av tunnelen :p

Lenke til kommentar

JA SVINDEL! Jeg har kjøpt en Nokia N95 8gb der i slutten av April, og den er enda ikke kommet! Han har holdt kontakten med meg nå og da, skylder på leveringen med mobiler ble borte i posten.

Da jeg til slutt fikk nok, sa han at jeg skulle få tilbake penger omgående og ba om kontonummer. Jeg betalte via Paypal. Jeg har ENDA ikke motatt penger nå, en uke etter at han lovet meg penger tilbake. Og nå svarer han ikke lenger. Faen og, dette er mye penger for meg! Har handlet så mye over nettet før, men dette er første gang jeg har opplevd noe som dette!

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne ha personnummeret hans! [email protected]

 

Skal anmelde jeg og!

 

JA SVINDEL! Jeg har kjøpt en Nokia N95 8gb der i slutten av April, og den er enda ikke kommet! Han har holdt kontakten med meg nå og da, skylder på leveringen med mobiler ble borte i posten.

Da jeg til slutt fikk nok, sa han at jeg skulle få tilbake penger omgående og ba om kontonummer. Jeg betalte via Paypal. Jeg har ENDA ikke motatt penger nå, en uke etter at han lovet meg penger tilbake. Og nå svarer han ikke lenger. Faen og, dette er mye penger for meg! Har handlet så mye over nettet før, men dette er første gang jeg har opplevd noe som dette!

 

 

Skal gjøre det omgående!

Endret av Darkannie
Lenke til kommentar
Hva om dere som har blitt svindlet stepper opp på døren til "firmaet" eller "gutterommet" hans og bare krever det tilbake?

 

Jeg hadde glatt brukt penger /skattepenger på en slik innholdsrik reise :)

 

For jeg hadde ikke fått ro med meg selv om den fyren skulle slippe unna totalt!

Tanken er god. Har ikke handlet der selv, men..

Å reise mer enn 50 mil fra oslo til nord norge for å se om man finner huset til en fyr som muligens ikke bor på den adressen han står oppført på, hus telefon er værtfall ikke lenger i bruk på den adressen, og som også muligens bruker et falsk navn...

Det tror jeg ikke jeg hadde orka starte på.. men det er meg.

Lenke til kommentar

Jeg er så forbannet! FY FAEN! For en jævla idiot! Er det tvil nå at han er en svindler??? NEI! Og hvordan kan politiet si at de ikke prioriterer slike saker? Da kan vel alle og en hver starte en slik nettside å bli rik! Jeg fant mobilen jeg "kjøpte" gjennom Finn.no hvor det ble henvist til mobilnytt.com for bestilling. For en premiedust jeg er! Har handlet på nettet siden 1997 og har aldri opplevd maken!!!!!!!!!!!

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Hvordan får du deg selv til å handle på en slik side da? når du har handlet på nett så lenge, så burde det jo ringe ei bjelle når du ser hvordan siden ser ut..

 

Jeg har handlet på mange forskjellige sider, og kan ikke si at jeg synes denne så ut til å være noe mer merkelig enn andre plasser jeg har handlet. I tillegg var den norsk og trodde vel kanskje naivt nok at det var tryggere da.

Men skjedd er skjedd og spist er spist, jeg synes vi skal konsentrere oss om å brenne denne jævelen vi som enda da er blitt lurt. Gir meg ikke her nei.

Lenke til kommentar
Pratet med postbanken, de mente jeg kom til aa faa pengene tilbake fra paypal etter de erfaringene de hadde hatt med dem. Saa naa har jeg aapnet en disputt der, saa faar vi see. (Am. tastatur, sorry!)

 

Har du kontaktet paypal eller gjør postbanken det?

Lenke til kommentar
Pratet med postbanken, de mente jeg kom til aa faa pengene tilbake fra paypal etter de erfaringene de hadde hatt med dem. Saa naa har jeg aapnet en disputt der, saa faar vi see. (Am. tastatur, sorry!)

 

Har du kontaktet paypal eller gjør postbanken det?

 

jeg startet en disputt hos paypal. Gikk ikke det skulle det taes gjennom visa ved at jeg anmeldte forholdet til politiet og sender postbanken visa alt papirarbeidet.

 

Jeg holder en knapp paa at paypal ordner opp.

 

Forbanna dritt altsaa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...