Gå til innhold

Mobilnytt.com - Er det svindel!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ville aldri handla fra den nettsiden der. Ser ut som om den er laga i løpet av en ettermiddag. Masse skrivefeil. Sponsorer: NETTBANK??

 

Til OP: Håper du ikke har havna i fella, men heller får tilsendt varen. Har du fått tak i kundeservicen?

 

 

Kundeservicen er kun e-post. Ingen telefon.

Og selve e-posten er dodgy som faen. For når jeg sender han mail fra addressen jeg bestilte telefonen min blir jeg ignorert. Men når jeg later som jeg er en 'potensiell' ny kunde som skal kjøpe telefon svarer han med engang.

 

Herregud da faen, det skal da ikke gå an å drive svindel på et slikt nivå i Norge.

Dessuten betalte jeg til bankkontoen hans og

for å opprette bankkonto må du jo gi en del opplysninger som en svindler ikke kan ha.

 

men jeg begynner å bli bekymret nå.

Lenke til kommentar
Dette er en importvare av orginal topp kvalitet. Du må regne med 2-4 ukers post gang. Men til denne prisen er det verd det!

 

Dette står uthevet når du bestiller mobilen. Med andre ord så er det snakk om importvare som han/de får ifra utlandet. Leveringstiden er på maks 4uker. Vent i 2uker og du fremdeles ikke får tak i ham. SÅ send ham epost om at han får 24timer på å svare på epost kontakte deg på et eller annet måte, hvis ikke han gjør dette så kontakter du forbrukerrådet og du får mobilen eller pengene tilbake ifra selger/firma.

Lenke til kommentar

Om det er svindel, er det ikke en spesielt god svindeler. ;)

 

Er jo ikke vansklig og finne ut hvem denne personen er, og da anmelde han om det skulle være en svinlder.

Han er 24 år, står i telefonkatalogen, betaler skatt, har skrevet under på en underskrift kampanje om å få øl-salg i Vefsn komune.

 

Så vi burde vente om se om han faktisk leverer før vi stempler han som svindler her. Søker man på Mobilnytt nå er noe av de første man får opp er " Mobilnytt.com - Er det svindel!?" (emne tittel).

 

Og bli koblet sammen med noen form for svindel er ikke god reklame for butikken hans.

Lenke til kommentar
Om det er svindel, er det ikke en spesielt god svindeler. ;)

 

Er jo ikke vansklig og finne ut hvem denne personen er, og da anmelde han om det skulle være en svinlder.

Han er 24 år, står i telefonkatalogen, betaler skatt, har skrevet under på en underskrift kampanje om å få øl-salg i Vefsn komune.

 

Så vi burde vente om se om han faktisk leverer før vi stempler han som svindler her. Søker man på Mobilnytt nå er noe av de første man får opp er " Mobilnytt.com - Er det svindel!?" (emne tittel).

 

Og bli koblet sammen med noen form for svindel er ikke god reklame for butikken hans.

 

 

Jeg prøvde å ringe han på de to nummerene som er registrert hos gulesider. Den ene er ikke bruk, og den andre blir jeg sendt til mobilsvar hele tiden.

Jeg tror jeg politianmelder han.

Lenke til kommentar

Veldig mistenkelig at du ikke får tak i han. Har sendt deg en melding med litt informasjon om personen du kan bruke om du må anmelde dette.

 

Slike saker er dessverre ikke prioritert hos politiet. Så kontakt også forbrukerrådet, som Adda nevner over.

 

Hvor lende siden er det du bestilte nå? Og hvor lenge siden du sist prøvde å komme i kontakt med selger?

 

Hvem vet, kanskje mobil din plutselig ligger i posten en dag :)

 

Men dette virker mistenkelig ja, siden han ikke svarer på telefon eller mail.

Lenke til kommentar

Herregud. Hva er det som skjer med verden?

 

Eg skal innrømme at eg nok ikke hadde kjøpt i fra denne siden selv, men å henge ut firmaet og to privatpersoner ut på et offentlig forum før i det hele tatt leveringstiden er utgått er å gå for langt!

 

Som noen nevner så er allerede tråden indeksert i søkemotorer og eier av selskapet vil ha store problemer fremover med dette stempelet som trådstarter har gitt vedkommende.

 

Vi bør kanskje tenke oss om litt?

 

At trådstarter ikke har tolmodighet for fem flate øre kvalifiserer ikke til å bli stemplet som svindler.

Lenke til kommentar

Det at bedriften får stemplet som "svindlere", ser jeg ingenting galt med. Det er bedriften selv som kan klandre seg selv at deres CRM (customer relations management) er såpass dårlig at når en av deres kunde har kjøpt et høyinvolveringsprodukt, og ikke opplever den sikkerheten han skal oppleve i forbindelse med et slikt kjøp, begynner å tenke seg om.

 

Bedrifter som praktiserer dårlig kundeservice og som ytrer en useriøs profil fortjener ikke bedre.

Lenke til kommentar
Det at bedriften får stemplet som "svindlere", ser jeg ingenting galt med. Det er bedriften selv som kan klandre seg selv at deres CRM (customer relations management) er såpass dårlig at når en av deres kunde har kjøpt et høyinvolveringsprodukt, og ikke opplever den sikkerheten han skal oppleve i forbindelse med et slikt kjøp, begynner å tenke seg om.

 

Bedrifter som praktiserer dårlig kundeservice og som ytrer en useriøs profil fortjener ikke bedre.

 

Ser ikke at folk kaller netshop,komplett eller mpx svindlere? Dessuten er det å kalle noen svindlere nærmest ærekrenkelse, og kan medføre kroken på døren, og det at crm ikke svarer når det er en person, som mest sannsynligvis ikke driver dette som bedrift, finner jeg ikke sjokkerende. Det jeg undres over er hvor dumme folk er når de tar sjanser, kjøper jeg noe til 50 kr som egentlig koster 500, så tar jeg en sjanse, står det at det kan ta inntil 4 uker å levere, så får jeg tåle det. Så nei, inntil 4 uker har gått så har dere ikke belegg for å kalle noen svindlere!

 

Det er ikke 2 personer. Bare en.

 

Tusen takk Dain Bramaged for litt mer info om fyren. Så han er født i 1983.

bekymrer meg enda mer nå.

 

 

Ordredato: torsdag 15. mai 2008

 

Og poenget ditt er hva?

Du har selv godtatt en så lang leveringstid. du ønsket en billig løsning, du fikk det du betalte for. 15. juni er jeg villig til å høre på deg, inntil da klager du over et problem du selv lagde deg.

Lenke til kommentar
Det at bedriften får stemplet som "svindlere", ser jeg ingenting galt med. Det er bedriften selv som kan klandre seg selv at deres CRM (customer relations management) er såpass dårlig at når en av deres kunde har kjøpt et høyinvolveringsprodukt, og ikke opplever den sikkerheten han skal oppleve i forbindelse med et slikt kjøp, begynner å tenke seg om.

 

Bedrifter som praktiserer dårlig kundeservice og som ytrer en useriøs profil fortjener ikke bedre.

 

Ser ikke at folk kaller netshop,komplett eller mpx svindlere? Dessuten er det å kalle noen svindlere nærmest ærekrenkelse, og kan medføre kroken på døren, og det at crm ikke svarer når det er en person, som mest sannsynligvis ikke driver dette som bedrift, finner jeg ikke sjokkerende. Det jeg undres over er hvor dumme folk er når de tar sjanser, kjøper jeg noe til 50 kr som egentlig koster 500, så tar jeg en sjanse, står det at det kan ta inntil 4 uker å levere, så får jeg tåle det. Så nei, inntil 4 uker har gått så har dere ikke belegg for å kalle noen svindlere!

 

Det er ikke 2 personer. Bare en.

 

Tusen takk Dain Bramaged for litt mer info om fyren. Så han er født i 1983.

bekymrer meg enda mer nå.

 

 

Ordredato: torsdag 15. mai 2008

 

Og poenget ditt er hva?

Du har selv godtatt en så lang leveringstid. du ønsket en billig løsning, du fikk det du betalte for. 15. juni er jeg villig til å høre på deg, inntil da klager du over et problem du selv lagde deg.

 

 

ja hvis du bare kunne bli ferdig med barnehagen så hadde du lært at 4 uker ikke er 31 dager.

Lenke til kommentar
Du har selv godtatt en så lang leveringstid. du ønsket en billig løsning, du fikk det du betalte for. 15. juni er jeg villig til å høre på deg, inntil da klager du over et problem du selv lagde deg.

Helt enig - som jeg allerede har poengtert tidligere i denne tråden.

 

Det er håpløst frekt å slenge ut svindel-påstander etter et par dager - når de er informert om at leveringstiden er på 4 uker.

 

For alt vi vet kan eieren av butikken være på ferie, noe som går helt utmerket fint for han samtidig som han venter på leveransene. Kanskje han til og med personlig reiser til utlandet for å kjøpe telefoner?

 

Å ha dårlig kundeservice er på ingen måte svindel.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Dette må jeg bare si var morsom lesning :) At du i det hele tatt kjøper fra mobilnytt.com er for meg en gåte. Ser jo ut som en 14 åring som har laget siden. Må være den værste "webshopen" ever. Og 4799,- + frakt. Vel, gå til en hvilken som helst Elkjøp, Expert eller Euronics forretning, så hadde du helt sikkert fått samme pris. Telefonen har jo stupt i pris.

 

Nei, når du i tillegg betaler inn på bankkonto på forhånd i tillegg (noe som er en dødsdom å gjøre når du kjøper på nett), så ja, da kan du nesten bare ha det så godt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...