Gå til innhold

Sony Ericsson topper klagestatistikken


Anbefalte innlegg

For at jeg skal kunne svare på spørsmålet mitt må faktisk du kunne svare på mitt spørsmål da du lager spørsmålet med en sålangt udokumentert påstand som jeg liksom skal godta ved å svare på spørsmålet ;)

 

Hvis du har linken der SE hevder de er markedsleder og oppgir salgstall så kan du jo bare poste den uansett for å motbevise de som ikke har vært enige i dette i tråden?

 

Tror vi avslutter der. Noe sier meg at du ikke kommer til å tro meg uansett hvilke linker jeg poster her... Du får heller leve med dine vrangforestillinger. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man slipper opp for argumenter tillegger de man diskuterer med negative karakteristikker? Synes du detter er en fin måte å debattere på? Hva er vrangforestillingene mine da? At jeg ikke tror på alt du sier når du ikke backer det opp med kilder? Skal jeg liksom henvise til andre jeg snakker med: Post linken da vell, er den godt nok backet opp så tror jeg selvsagt på den. Jeg bryr meg ikke om SE eller nokia er størst, men jeg krever at noen som kommer med en påstand om at en er størst begrunner den. You can talk the talk, but can you walk the walk? ;) Resultatet er for meg ganske likegyldig, jeg blir faktisk glad om SE er størst da jeg ønsker mer konkurranse i markedet. Så langt har du kun 2004-statistikken fra endel av det året å vise til, var jeg uenig i den da? ;)

 

For the record: Av de siste telefonene jeg har kjøpt selv eller eller folk i familien min eller vennekretsen min har kjøpt så er faktisk 7 SE og 3 nokia, hvorav jeg anbefalte alle ut ifra hvilke behov de hadde\krav de stilte. (Kun wlan gjorde at K850i tapte mot N82 for min del). Når du bare sitter å sier at sånn er det uten å backe det opp på noen som helst måte så tror jeg du sitter å dikter å lager deg vrangforestillinger, hvis eneste mål er å få SE til å fremstå best mulig på alle måter, mens man skal rakke ned på Nokia alle steder der det er mulig. Kan hende jeg tar feil, men jeg sitter igjen med den følelsen. Egentlig tror jeg mange mister lysten på å kjøpe SE når de leser mye av det du skriver inkl meg selv, deler av det du skriver minner meg om nokia og siemens-fantaster (som jeg også har lite til overs for) jeg har diskutert med på andre forum oppigjennom årene, selv om du også glimter til med gode ressonement til tider. Endel av det jeg skriver i diskusjoner med deg skriver jeg kun for å komme med like bastante uttalelser motsatt vei, i håp om at du skal se svakheten i enkelte av tingene du skriver. Om jeg skal

Lenke til kommentar
bla bla bla...

 

Tror fremdeles det er lurt å avslutte nå. Var ikke noe negativt ment med frasen "vrangforstillinger". Men går man rundt og forestiller seg at Nokia er desidert størst i Norge, er det nettopp en vrangforestilling.

Og hvorfor tror du din familie avviker fra andre familier i Norge?

Endret av poe
Lenke til kommentar

Til Slalamoses; Nå har jeg jobbet som mobil-reparatør i de siste 7 årene, og kan si at svært ofte så er det bedre at et apparat blir reparert vs byttet via DOA. Ved reparasjon får du gjennomført eventuelle modifiseringer som er kommet etter lansering.

Ta f.eks tastene til W580 og S500. Det har kommet nye modifiserte tastatur etter at flerparten av disse telefonene ble produsert. Så i disse tilfellene vil det være bedre å sende inn apparatet for reparasjon i steden for å bytte på DOA. Fordelen med DOA er at kunden får nytt apparat overlevert i butikken hos deg. Men det er stor sjanse for at han vil oppleve problemet igjen etter kort tid.

Lenke til kommentar
Til Slalamoses; Nå har jeg jobbet som mobil-reparatør i de siste 7 årene, og kan si at svært ofte så er det bedre at et apparat blir reparert vs byttet via DOA. Ved reparasjon får du gjennomført eventuelle modifiseringer som er kommet etter lansering.

Ta f.eks tastene til W580 og S500. Det har kommet nye modifiserte tastatur etter at flerparten av disse telefonene ble produsert. Så i disse tilfellene vil det være bedre å sende inn apparatet for reparasjon i steden for å bytte på DOA. Fordelen med DOA er at kunden får nytt apparat overlevert i butikken hos deg. Men det er stor sjanse for at han vil oppleve problemet igjen etter kort tid.

 

Men hvorfor da først kalle de defekte tastene for brukerfeil? Hvis det er en svakhet som gjør det slik? Blir det samme som at jeg kjøper meg en ny bil, girkassa ryker etter 5km, jeg tar kontakt med forhandler og han henviser meg til tekniker som da forklare meg at dette er et kjent problem. MEN at det er min feil fordi jeg hadde jo brukt bilen... er forøvrig enig i at apparatene kan repares istedet for å få ny, men nå er ikke det opp til meg, men bedriften min intern. Så er det sånn at noen kunder nekter reparasjon av mobil bare etter et par dager, noe som er forståelig! de krever nytt apparat.

Lenke til kommentar
Tror fremdeles det er lurt å avslutte nå. Var ikke noe negativt ment med frasen "vrangforstillinger". Men går man rundt og forestiller seg at Nokia er desidert størst i Norge, er det nettopp en vrangforestilling.

Og hvorfor tror du din familie avviker fra andre familier i Norge?

Da får du se å poste den linken din da :roll:

 

Jeg tror vi trenger en ignoreringfunksjon på dette forumet...

 

For min egen del, så har jeg en SE telefon som har vært inne til service to ganger. Blir iPhone på meg neste gang jeg kjøper.

Lenke til kommentar

Tastene til W580 og S500 er en svakhet. Har aldri påstått noe annet. Men de er hele helt til de blir utsatt for et trykk/press de ikke tåler. Kan nesten sammenlignes med joystick-switchene til diverse produsenter. De fungerer - helt til brukere fyller de med støv. Normalt sett byttes joystick-switchene på garanti. Men i de tilfeller der det er ekstreme mengder med støv i apparatet så blir det en betalbar service.

Heldigvis så ser produsentene problemene og kommer opp med løsninger. Det er kommet modifiserte tastatur til S500 og W580, og mange av de utsatte modellene med joystick-switch har fått en støvhette over switchen.

Lenke til kommentar
Tror fremdeles det er lurt å avslutte nå. Var ikke noe negativt ment med frasen "vrangforstillinger". Men går man rundt og forestiller seg at Nokia er desidert størst i Norge, er det nettopp en vrangforestilling.

Og hvorfor tror du din familie avviker fra andre familier i Norge?

Da får du se å poste den linken din da :roll:

 

Jeg tror vi trenger en ignoreringfunksjon på dette forumet...

 

 

Hvis ignorehintingen var myntet på meg er det jo et sjakktrekk å ikke svare på mine innlegg først? Eller var ignorefunksjonen slik at du fritt skulle få uttrykke dine meninger, mens andre skulle bli sensurert?

Lenke til kommentar
Tastene til W580 og S500 er en svakhet. Har aldri påstått noe annet. Men de er hele helt til de blir utsatt for et trykk/press de ikke tåler. Kan nesten sammenlignes med joystick-switchene til diverse produsenter. De fungerer - helt til brukere fyller de med støv. Normalt sett byttes joystick-switchene på garanti. Men i de tilfeller der det er ekstreme mengder med støv i apparatet så blir det en betalbar service.

Heldigvis så ser produsentene problemene og kommer opp med løsninger. Det er kommet modifiserte tastatur til S500 og W580, og mange av de utsatte modellene med joystick-switch har fått en støvhette over switchen.

 

Er enig i joystick problematikken og at det blir betalbar service ved for mye støv, dette er noe kunden kunne ha gjort noe med ved å kjøpe en enkel veske til 149,- istedet for å må ut med 460,- Så der er vi enige.

 

Men tastene blir noe annet, hadde ei jente som kjøpte mobilen ved 10 tiden på morgen og kom tilbake klokken ett med en defekt 6 tast. Det var mitt første tilfelle med w580 før jeg hørte om svakheten. Jeg trodde hun hadde mistet den evt. brukt spisse gjenstander i den. Men hun hadde kun tatt 3 samtaler og begynt å skrive en sms da feilen inntraff! Men for all del creds til SE for nye tastatur og navigeringstaster. Men burde ikke problemet vært løst før lansering. Er kjipt for verkstedene også som blir nedringt av forbannede forhandlere som har fått enten en dpy eler dpa som heller ikke fungerer!

Lenke til kommentar
Men burde ikke problemet vært løst før lansering.

Nevnte tidligere forskjellen mellom brukere. Hvem trur du tester beta-telefonene? Tipper du slips-gutta som sitter på kontoret og kun ringer med telefonen, så er du ikke så langt unna svaret. Hadde derimot beta-telefonene blitt gitt til brukere i tenåra så hadde telefonen blitt stress-testet på en helt annen måte. Skulle vært lodd-trekning på hvilken skoleklasse i Norge som skulle fått teste de nye modellene i god tid før lansering. Men da hadde vel jeg vært uten jobb......

Lenke til kommentar
bla bla bla...

 

Tror fremdeles det er lurt å avslutte nå. Var ikke noe negativt ment med frasen "vrangforstillinger". Men går man rundt og forestiller seg at Nokia er desidert størst i Norge, er det nettopp en vrangforestilling.

Og hvorfor tror du din familie avviker fra andre familier i Norge?

Når og hvor har jeg sagt at nokia er størst? Noe som irriterer meg er når du tillegger meg meninger jeg ikke har. Jeg sier bare at det er umulig å si noe om hvem som er størst når ingen av produsentene vil røpe tallene. Min familie og vennekrets avviker ene og alene pga meg da jeg er teknofil og finner det jeg tror de vil ha ;) Litt lenger ut i familien er det derimot nokia og samsung som gjelder, SE og LG er ukjente merker her, uten at jeg mener at det heller sier noe om trenden.

Lenke til kommentar

Før helga tok jeg kontakt med en kjenning som er "langt oppe" i SE. I dag kunne han melde at det ikke finnes noen statistikk som sier at SE har 50% eller mer av markedet i Norge. Det er heller ikke fremsatt noen slik påstand fra SE offisielt.

Lenke til kommentar
bla bla bla...

 

Tror fremdeles det er lurt å avslutte nå. Var ikke noe negativt ment med frasen "vrangforstillinger". Men går man rundt og forestiller seg at Nokia er desidert størst i Norge, er det nettopp en vrangforestilling.

Og hvorfor tror du din familie avviker fra andre familier i Norge?

Når og hvor har jeg sagt at nokia er størst? Noe som irriterer meg er når du tillegger meg meninger jeg ikke har.

 

 

Det er beklagelig at du går rundt og irriterer deg over ting jeg skriver. Hadde jeg hatt magiske evner, skulle jeg gjort noe med det, men det har jeg dessverre ikke.

 

Før helga tok jeg kontakt med en kjenning som er "langt oppe" i SE. I dag kunne han melde at det ikke finnes noen statistikk som sier at SE har 50% eller mer av markedet i Norge. Det er heller ikke fremsatt noen slik påstand fra SE offisielt.

 

Navn, eller helst link, til denne påståtte kilden din?

Endret av poe
Lenke til kommentar
så er det vel helt tilfeldig hvilke telefoner som er inne til enhver tid?
Når tallene er til fordel for SE er tallene "gull verdt", men når de er til fordel for Nokia er de "helt tilfeldige"? Fantastisk, poe.

 

Vi vet hvilke merke som har solgt mest i år, og skal du bruke antall inne til rep., så må det nødvendigvis være antall av årets solgte mobiler.
Nei det må det vel selvfølgelig ikke være. Mener du virkelig at det kun er mobiler solgt etter 01.01.08 som sendes til rep? 2 år gamle mobiler blir aldri ødelagt liksom? Flott tankegang.

 

Var litt ironi inne i bildet.
Godt å høre. Samme her. Det å mene at en enkelt butikk sier noe som helst om markede er rett og slett idiotisk. Hele poenget med posten min var at man hverken kan bruke salgstallene eller repeasjonstallene til å si noe som helst om markedet. Jeg vet, den satt langt inne. :roll:

 

Men det gir oss absolutt en peker mot hvordan markedet egentlig er.
Nei det gjør det da så absolutt ikke. Slalamoses hadde foresten solgt mer Nokia enn SE. Hvorfor sier ikke den butikken noe om markedet mens butikken Marasmus hadde vært innom gjør det?

 

Og samtidig må vi heller ikke glemme at SE selv nærmest i klartekst har sagt at de er markedsleder i Norge.
Nei det har de ikke.
Lenke til kommentar
Og samtidig må vi heller ikke glemme at SE selv nærmest i klartekst har sagt at de er markedsleder i Norge.

Wow, hvis SE sier det må det jo være sant... Jeg tror neppe du hadde akseptert at Nokia hadde størst markedsandel dersom kilden til dette var Nokia selv...

 

Hva SE/Nokia sier om seg selv er naturligvis ikke spesielt troverdig, og overhode ingen seriøs kilde i denne sammenheng. For alt vi vet kan SE sine egne tall gjelde antall produserte telefoner for det norske markedet, mens en annen produsent teller antall solgte til distributører, og en tredje produsent teller telefoner som faktisk er solgt til sluttkunder.

Lenke til kommentar
Nei det må det vel selvfølgelig ikke være. Mener du virkelig at det kun er mobiler solgt etter 01.01.08 som sendes til rep? 2 år gamle mobiler blir aldri ødelagt liksom? Flott tankegang.

 

Nei det gjør det da så absolutt ikke. Slalamoses hadde foresten solgt mer Nokia enn SE. Hvorfor sier ikke den butikken noe om markedet mens butikken Marasmus hadde vært innom gjør det?

 

Og tallene som gir deg grunnlaget for å regne ut antall 2 år gamle mobiler som er inne til rep. finner du hvor? Flott tankegang ja...

 

Slalamoses har ikke kommet med et eneste tall. For alt vi vet kan han ha solgt 3 mobiler totalt.

 

Og samtidig må vi heller ikke glemme at SE selv nærmest i klartekst har sagt at de er markedsleder i Norge.

Wow, hvis SE sier det må det jo være sant... Jeg tror neppe du hadde akseptert at Nokia hadde størst markedsandel dersom kilden til dette var Nokia selv...

 

 

Tja, jeg tror da på Nokia når de gir ut sine tall angående det totale mobilsalget. Så hvorfor skulle jeg ikke tro på dem hvis de oppgav tall for det Norske markedet? Det kan du få lov til å forklare meg...

Lenke til kommentar
Tror fremdeles det er lurt å avslutte nå. Var ikke noe negativt ment med frasen "vrangforstillinger". Men går man rundt og forestiller seg at Nokia er desidert størst i Norge, er det nettopp en vrangforestilling.

Og hvorfor tror du din familie avviker fra andre familier i Norge?

Da får du se å poste den linken din da :roll:

 

Jeg tror vi trenger en ignoreringfunksjon på dette forumet...

 

For min egen del, så har jeg en SE telefon som har vært inne til service to ganger. Blir iPhone på meg neste gang jeg kjøper.

 

Poe.. Ser flere spør ett denne linken.. kan du paste den her tror du?

Mistenker deg for og jobbe for SE, og jobben din er og mase noe helt utroligt om hvor bra SE er og hvor dårlig Nokia er.. og du kommer ikke til og gi deg før alle her syntes p1 er den beste telefonen i historien og hele Amobil forguder Sony Ericsson..

neida neida... Menne, paster du den linken?

Lenke til kommentar
Poe.. Ser flere spør ett denne linken.. kan du paste den her tror du?

Mistenker deg for og jobbe for SE, og jobben din er og mase noe helt utroligt om hvor bra SE er og hvor dårlig Nokia er..

Og med dette synker innlegget ditt til null verdi. Hva tror du om SE? De er ikke et lite firma i bakgården til en vennegjeng eller noe slikt.

 

Uansett, for en debatt om kilder, salgstatistikk osv. for relativt liten nytte.

 

Hva med å heller se hva saken handler om, hvilken statistikk vi faktisk får lagt frem og hvor lite eller mye dette teller. I mine øyne får man lite klar tale ut av at SE klagest mest inn til forbrukerrådet.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Poe.. Ser flere spør ett denne linken.. kan du paste den her tror du?

Mistenker deg for og jobbe for SE, og jobben din er og mase noe helt utroligt om hvor bra SE er og hvor dårlig Nokia er..

Og med dette synker innlegget ditt til null verdi. Hva tror du om SE? De er ikke et lite firma i bakgården til en vennegjeng eller noe slikt.

 

Uansett, for en debatt om kilder, salgstatistikk osv. for relativt liten nytte.

 

Hva med å heller se hva saken handler om, hvilken statistikk vi faktisk får lagt frem og hvor lite eller mye dette teller. I mine øyne får man lite klar tale ut av at SE klagest mest inn til forbrukerrådet.

 

Var ikke overhode ikke seriøst ment.. Var mer, vist du hadde spurt meg hvem Poe på amobil forumet var, så ville jeg svart det jeg skrev over der på en fleipende måte.. Selv om jeg syntes det er bra noen stiller spørsmål av og til og ikke bare tar alt som blir skrevet av artikkelere for og være sant..

 

Poenget med innlegget var bare at det hadde vært flott om han pastet linken.. Mye lettere for han også.. Så hadde han "bevist" det han sier..

Lenke til kommentar
bla bla bla...

 

Tror fremdeles det er lurt å avslutte nå. Var ikke noe negativt ment med frasen "vrangforstillinger". Men går man rundt og forestiller seg at Nokia er desidert størst i Norge, er det nettopp en vrangforestilling.

Og hvorfor tror du din familie avviker fra andre familier i Norge?

Når og hvor har jeg sagt at nokia er størst? Noe som irriterer meg er når du tillegger meg meninger jeg ikke har.

Det er beklagelig at du går rundt og irriterer deg over ting jeg skriver. Hadde jeg hatt magiske evner, skulle jeg gjort noe med det, men det har jeg dessverre ikke.

Stråmann: "Gjengi en feilaktig utgave av motstanderens argumenter, avblås dem, og lat som at motstanderens posisjon i diskusjonen har blitt redusert." Ved å tillegne meg meninger om hvem jeg har sagt er størst, for så å fremstille dem som vrangforestillinger gjør at du setter en stråmann, noe som er en tankefeil og en veldig billig måte å debattere på ;)

 

Hvis du må være en trollmann for å unngå stråmenn og negative karakteristikker av de du diskuterer med så ble jeg glad for da har du endelig bevist noe jeg har håpet og trodd selv leng: Jeg er en trollmann :D

 

Noe jeg finner ironisk er at du ber Laban om følgende: "Navn, eller helst link, til denne påståtte kilden din?" Når du selv hevder det motsatte uten å på noen måte kunne dokumentere det. Både du og Laban må bevise påstandene deres ellers er de null verdt.

 

Litt morsomt er det at du tar Marasmus påstand for god fisk selv om det ikke finnes dokumentasjon her heller, han oppgir ikke hvilken butikk, hvilke sted eller noe annet som kan dokumentere det han sier. Slalamoses kommer med en tilsvarende påstand som også er ubrukelig da den mangler dokumentasjon, men denne tror du på? En gjenganger her er visst at sålenge noen støtter din sak trenger de ikke dokumentere noe som helst for å være troverdige i dine øyne, men når en motstander sier det motsatte meg like gode argumenter bak så er dette helt feil og må dokumenteres. Greier du virkelig ikke å se dette eller bare velger du å overse det for å prøve å "vinne" debatten?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...