Gå til innhold

Sony Ericsson topper klagestatistikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og tallene som gir deg grunnlaget for å regne ut antall 2 år gamle mobiler som er inne til rep. finner du hvor? Flott tankegang ja...

Og DER forstod du endelig poenget mitt. Vi har ikke tallene. Derfor kan vi ikke trekke noen konklusjoner heller. Burde ikke være så vanskelig å forstå.

 

??

 

Les en gang til du. Vi har både tallene for flest solgte siden 2005 og tallene for flest solgte i år. Men jeg oppfordrer igjen til å avslutte nå, og heller diskuterer det saken egentlig handler om.

Lenke til kommentar
Dalende salg

Selv om det globale mobiltelefonsalget økte i løpet av første kvartal med 13,6 prosent til 294 millioner telefoner, på grunn av tilvekst i nye markeder, stupte salget i etablerte markeder som Europa. Det er den økonomiske usikkerheten som trekker slaget ned.

 

Det opplyser analysebyrået Gartner til di.se.

 

I Vest-Europa, Sony Ericssons sterkeste marked, raste salget med hele 16,4 prosent. Det er den største nedgangen siden Gartner begynte målingene for syv år siden.

 

Sony Ericsson, som tidligere i år ble tvunget til å advare om tap blant annet på grunn av fallende etterspørsel i Europa, mister også markedsandeler. Selskapet hadde under 1. kvartal 7,5 prosent av det globale markedet, mot 8,4 prosent under samme period i fjor.

 

Dystre prognoser

 

Selv på Sony Ericssons asiatiske hjemmebane Japan, falt mobilsalget.

 

Men Gartner mener det svensk-japanske selskapet har gode muligheter til å gjenerobre fjerdeplassen blant verdens største mobilprodusenter. Dette kan skje med nye produkter som skal lanseres i løpet av neste halvår.

 

Verdens største mobilprodusent Nokia har 39,1 prosent av markedet. Samsung økte gapet til tredjeplass på listen, Motorola.

 

Kilde: NA24.no

Endret av Steffen_moss
Lenke til kommentar
Dalende salg

Selv om det globale mobiltelefonsalget økte i løpet av første kvartal med 13,6 prosent til 294 millioner telefoner, på grunn av tilvekst i nye markeder, stupte salget i etablerte markeder som Europa. Det er den økonomiske usikkerheten som trekker slaget ned.

 

Det opplyser analysebyrået Gartner til di.se.

 

I Vest-Europa, Sony Ericssons sterkeste marked, raste salget med hele 16,4 prosent. Det er den største nedgangen siden Gartner begynte målingene for syv år siden.

 

Sony Ericsson, som tidligere i år ble tvunget til å advare om tap blant annet på grunn av fallende etterspørsel i Europa, mister også markedsandeler. Selskapet hadde under 1. kvartal 7,5 prosent av det globale markedet, mot 8,4 prosent under samme period i fjor.

 

Dystre prognoser

 

Selv på Sony Ericssons asiatiske hjemmebane Japan, falt mobilsalget.

 

Men Gartner mener det svensk-japanske selskapet har gode muligheter til å gjenerobre fjerdeplassen blant verdens største mobilprodusenter. Dette kan skje med nye produkter som skal lanseres i løpet av neste halvår.

 

Verdens største mobilprodusent Nokia har 39,1 prosent av markedet. Samsung økte gapet til tredjeplass på listen, Motorola.

 

Kilde: NA24.no

 

Det er vel ingen som har betvilt at Nokia er verdens desidert største aktør innen mobilmarkedet?

At Se taper markedsandeler når salget i den vestlige verden går ned, bygger bare opp under min teori at det er i u-land Nokia virkelig er dominerende, og ikke fullt så stor i den vestlige verden. I Sverige er de ikke en gang på 1. plass, og mye tyder på at dette bildet også gjenspeiler seg i Norge.

Lenke til kommentar
Dalende salg

Selv om det globale mobiltelefonsalget økte i løpet av første kvartal med 13,6 prosent til 294 millioner telefoner, på grunn av tilvekst i nye markeder, stupte salget i etablerte markeder som Europa. Det er den økonomiske usikkerheten som trekker slaget ned.

 

Det opplyser analysebyrået Gartner til di.se.

 

I Vest-Europa, Sony Ericssons sterkeste marked, raste salget med hele 16,4 prosent. Det er den største nedgangen siden Gartner begynte målingene for syv år siden.

 

Sony Ericsson, som tidligere i år ble tvunget til å advare om tap blant annet på grunn av fallende etterspørsel i Europa, mister også markedsandeler. Selskapet hadde under 1. kvartal 7,5 prosent av det globale markedet, mot 8,4 prosent under samme period i fjor.

 

Dystre prognoser

 

Selv på Sony Ericssons asiatiske hjemmebane Japan, falt mobilsalget.

 

Men Gartner mener det svensk-japanske selskapet har gode muligheter til å gjenerobre fjerdeplassen blant verdens største mobilprodusenter. Dette kan skje med nye produkter som skal lanseres i løpet av neste halvår.

 

Verdens største mobilprodusent Nokia har 39,1 prosent av markedet. Samsung økte gapet til tredjeplass på listen, Motorola.

 

Kilde: NA24.no

 

Det er vel ingen som har betvilt at Nokia er verdens desidert største aktør innen mobilmarkedet?

At Se taper markedsandeler når salget i den vestlige verden går ned, bygger bare opp under min teori at det er i u-land Nokia virkelig er dominerende, og ikke fullt så stor i den vestlige verden. I Sverige er de ikke en gang på 1. plass, og mye tyder på at dette bildet også gjenspeiler seg i Norge.

 

Ja jeg vet. Tenkte bare at jeg skulle poste det her siden jeg kom over det igår. Nothing more!

At Se taper markedsandeler når salget i den vestlige verden går ned, bygger bare opp under min teori

 

Ja, du får jobbe litt med den teorien din.

Lenke til kommentar
Har hatt masser av telefoner. Med Ericsson/Sony Ericsson har jeg knapt hatt feil. La oss si på 3-4 telefoner. Har vel hatt 20-30 av dem. Med Nokia har jeg hatt mellom 20 og 25% feil. Har vel hatt 50-60 av dem. Det har mye gått på firmwarefeil, men også hardwarefeil. Men jeg liker Nokia godt for det.

 

Omtrent alle feilene er på relativt nye mobiler. Jeg pleier ikke ha dem så lenge. Det vil si; jeg har roet meg kraftig. Har ikke kjøpt en mobb siden begynnelsen av februar. På det verste var det minimum en i måneden. Mobiloholisme? :)

 

Har du hatt opp mot 90 telefoner? Godt gjordt!! Da må du nestet hatt samme telfonen flere ganger. LoL

 

:)

Lenke til kommentar
Har hatt masser av telefoner. Med Ericsson/Sony Ericsson har jeg knapt hatt feil. La oss si på 3-4 telefoner. Har vel hatt 20-30 av dem. Med Nokia har jeg hatt mellom 20 og 25% feil. Har vel hatt 50-60 av dem. Det har mye gått på firmwarefeil, men også hardwarefeil. Men jeg liker Nokia godt for det.

 

Omtrent alle feilene er på relativt nye mobiler. Jeg pleier ikke ha dem så lenge. Det vil si; jeg har roet meg kraftig. Har ikke kjøpt en mobb siden begynnelsen av februar. På det verste var det minimum en i måneden. Mobiloholisme? :)

 

Har du hatt opp mot 90 telefoner? Godt gjordt!! Da må du nestet hatt samme telfonen flere ganger. LoL

 

:)

 

Dette er da over noen år går jeg utifra. Selv har hatt nærmere 80 telefoner, og har for øyeblikket 18 telefoner i skuffen som jeg ikke har solgt eller som har blitt ødelagt.

Lenke til kommentar
Det er vel ingen som har betvilt at Nokia er verdens desidert største aktør innen mobilmarkedet?

At Se taper markedsandeler når salget i den vestlige verden går ned, bygger bare opp under min teori at det er i u-land Nokia virkelig er dominerende, og ikke fullt så stor i den vestlige verden. I Sverige er de ikke en gang på 1. plass, og mye tyder på at dette bildet også gjenspeiler seg i Norge.

Nå skal det vel sies at også SonyEricsson er på plass i det du liker å kalle U-land. Ta f.eks. India, verdens nest største mobilmarked hvor det forventes salg av over 400 millioner mobiltelefoner i år [1]. Der har SonyEricsson en markedsandel på 8% [2], noe som tilsvarer det de har på verdensbasis.

 

Det er vel ventet at SonyEricsson selger drøyt 100 millioner mobiltelefoner i år? Enkel hoderegning sier meg da at nesten hver tredje telefon de selger, selges i India. Sett at de klarer å opprettholde markedsandelen sin selvsagt.

 

Samtidig bør man ikke undervurdere de markedene U-land utgjør. Greit nok at det går i en del low-end telefoner, men det er langt fra bare det som selges, men de enorme salgstallene gjør at disse markedene fort også er de største og viktigste markedene for high-end telefoner.

 

Som du helt sikkert forlengst har forstått, er jeg ikke spesielt fan av SonyEricsson. Jeg har ingenting imot de, men i mine øyne har de gjort veldig mye feil de siste årene. Den siste telefonen de lanserte som jeg hadde skikkelig lyst på var vel T610. Det sier en hel del.

 

Nå ser det jo også ut som om de selv har innsett at de har sovet i timen. At de mangler devicer for både high-end og low-end markedet og sitter igjen med telefoner som stort sett bare appellerer til Ola Nordmann og Medel Svensson. Grep mot dette er gjort, men jeg er usikker på om de har valgt riktig løsning når de får andre til å produsere telefoner som skal selges under SonyEricssons navn. HTC skal som kjent produsere deres neste flaggskip, mens franske Sagem produserer low-end telefonene [3]. Blir som i pisse i buksa for å holde varmen.

 

En ting skal de derimot ha skryt for. At de klarte å selge 50% av aksjene i UIQ. Så får tiden vise hvor lurt det var å selge til akkurat Motorola når det betinger tett samarbeid fremover og felles utvikling av UIQ-plattformen.

 

 

[1] http://www.dagensit.no/trender/article1405...l=article_title

[2] http://www.amobil.no/artikler/her_har_noki...kedsandel/51865

[3] http://www.intomobile.com/2007/03/26/sony-...ell-phones.html

 

Eh, topic? :) Jaja...

Lenke til kommentar
Ja, du får jobbe litt med den teorien din.

 

Ser det faktisk befinner seg flere klartenkte her på amobil :p

 

Selv om Nokia nok også merker godt salgssvikten i Europa, bidrar salg av veldig billige telefoner i utviklingsland til en sterk vekst

 

Spesielt Sony Ericsson blir hardt rammet. Selskapet har Vest-Europa som sitt kjernemarked

 

http://www.amobil.no/artikler/lg_stiger-_s...on_faller/52278

Lenke til kommentar

Det er vel ingen tvil om at enkle telefoner er Nokias største område globalt sett. Det er her Nokia har det klart største overtaket, og lærer nye mobilkunder å velge Nokia i fremtiden også. Vi ser at både produsenter og operatører som har satset i utviklingsland og land med høy fattigdom har vokst stort på det med litt tid og innsats.

Lenke til kommentar
Det er vel ingen tvil om at enkle telefoner er Nokias største område globalt sett. Det er her Nokia har det klart største overtaket, og lærer nye mobilkunder å velge Nokia i fremtiden også. Vi ser at både produsenter og operatører som har satset i utviklingsland og land med høy fattigdom har vokst stort på det med litt tid og innsats.

 

Tja, for noen er kvalitet viktig, for andre er det kvantitet som gjelder.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...