Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det er snakk om brannmurer så tror jeg nok man setter opp en tunnel "igjenom" den Rudde93 ^^ Det at de har sperra for ditt og datt tror jeg nok ikke er pga infiseringsfare, ja den er jo der hvis du hoster en webserver med gammalt software, men men, de vil nok heller stoppe folk fra å bruke nettet til hosting ol. Hvis man første er inne på det med infisering og skadevare, mye værre med trojaner callback / check-in trafikk og utsending av data. Ikke så veldig farlig å bli infisert, men når data blir stjælt / utnytta (noe som kreves at det sendes ut), det er værre :p

 

Btw, så at noen snakka om de nye hybelen. Gud så forvirrende de har setti det opp, mtp plasering av boder, nummerering av boder og hybler. Si at jeg f.eks bor i hybel 301, i samma etasjen så er det to stk 301, en som tilhører "husnummer 63" og en til nr 61. What?? Boder er numerert helt merkelig på utsiden, og tydeligvis så er noen av bodene (til både hus nummer 63 og 61) i kjelleren av bygget med inngang til 63... Fant jo frem da, men var litt merkelig å ha samma hybelnummer i samma etajse. Eks. Hvis man står i en etasje, så er den ene siden stigende og den andre synkende, men samme tallene, ene siden 1,2,3 andre siden 3,2,1...

Lenke til kommentar

Jeg snakket ikke om at noen hoster en webserver med hauggammel software. Jeg snakker om klienter. Salig blanding av win XP/Vista/7/8 med/uten Antivirus/Firewall, der både os og andre program er ganske variabelt oppdaterte. Slike klienter infiseres skummelt fort, om de står rett på nett, og er nok en del av grunnen til at innkommende traffikk er blokkert.

 

Og ja, det er og mulig at de ikke vil du skal hoste all skit på skolen. Du er ikke på HiG for å drive webhoteller :)

Lenke til kommentar

Hm, skal jeg kjenne deg igjen må du beskrive bakhodet ditt ;)

 

Jeg har søkt på programvareutvikling :) Og synes prøva var overraskende lett! Altså, tror ikke jeg har mer enn 60-70% rett, men trodde det skulle være verre.

Hvordan gikk det for deg?

 

 

 

Forresten, er du han som prata så mye? ;)

Ja syns den var overaskende lett selv...hadde forventet verre. Tja pratet vell ikke så mye :p satt som regel på rad 2 ca i midten

Lenke til kommentar

Satt ved siden av en rødhåret nordlending for det meste =) Han skal også gå programvareutvikling. Jeg har kommet inn på nettverk og drift men har søkt om å bytte til Informasjonssikkerhet.

 

Jeg passer beskrivelsen din ganske bra, sett bort fra at jeg faktisk skal gå drift og nettverk. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...