Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik


Anbefalte innlegg

  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 11 måneder senere...

Heihei! 

Ser det er lenge siden noen har skrevet her. Men jeg fikk nettopp melding om at jeg hadde kommet inn på sommerkurs i R1. Ser det begynner 27. juni, og det er jo før man får vite om man kommer inn eller ikke. Vet noen her om det er noen sannsynlighet for at man begynner på kurset og ikke har studieplass til høsten likevel? Eller vil man ha studieplass så lenge man består kurset? 

Takker for alle svar!  :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Noen som tok R1-sommerkurset i fjor eller for i fjor som har lyst til å fortelle litt? Vanskelighetsgrad, hvordan en vanlig dag var og hvis dere vet noe om strykprosenten så hadde det vært interessant. Tok selv praktisk matte på VGS, og klarte meg greit - men igjen så er det den letteste matten du får på VGS allmennfaglig. Gleder meg ikke til sommerkurset, men har ihvertfall kommet inn :)

 

Og Pandai, er du sikker på at det stemmer? Har nemlig hørt at man blir stilt på venteliste dersom man består kurset, og vil i likhet med andre komme inn dersom det blir ledigplass - og da konkurrerer man med andre søkere mtp. karakterer.

Lenke til kommentar

Noen som tok R1-sommerkurset i fjor eller for i fjor som har lyst til å fortelle litt? Vanskelighetsgrad, hvordan en vanlig dag var og hvis dere vet noe om strykprosenten så hadde det vært interessant. Tok selv praktisk matte på VGS, og klarte meg greit - men igjen så er det den letteste matten du får på VGS allmennfaglig. Gleder meg ikke til sommerkurset, men har ihvertfall kommet inn :)

 

Og Pandai, er du sikker på at det stemmer? Har nemlig hørt at man blir stilt på venteliste dersom man består kurset, og vil i likhet med andre komme inn dersom det blir ledigplass - og da konkurrerer man med andre søkere mtp. karakterer.

Jeg gikk på R1-kurset i fjor! Det var relativt høy strykprosent, 34 stryk av 120 oppmøtte. Det skal vel være mulig å ta eksamen på nytt før studiet starter, men jeg vet ikke hvor mange som bestod andre forsøket. 

Når det gjelder vanskelighetsgrad så skal jeg ikke legge skjul på at det er vanskelig. Men igjen så handler det i stor grad om hvor mye arbeid man legger i det selv. Og foreleserne er kjempeflinke, og de vet også godt at det er veldig forskjellig hvor mye matte folk har hatt og hvor lenge siden det er folk har hatt matte. OG de starter helt på scratch, med pluss og minus! 

 

Sånn i forhold til venteliste så varierer det litt etter hva du har søkt på. De som har søkt ingeniør, de har studieplass. De kommer inn på grunnlag av tresemesterordningen. 

For de som kun tar R1-kurset så havner man på venteliste hvis man består mattekurset. MEN, sånn de gjorde det i fjor var at vi likevel var garantert plass på årsstudium hvis vi bestod. Og da skal det ikke være noe problem å søke overflytting til 2-året. Tror uansett de fleste kom inn på venteliste-valget sitt  :)

Endret av ciesta
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Noken som skal gå TRES no i sommar? :) Vurderer sjølv å studere byggingeniør, men mangler r-matte og fysikk, så TRES ser ut som ein okei ordning.

Kor er det best å bu i Gjøvik? Korleis er utelivet/studentmiljøet?

Er det mange heimefestar/vors og sånn? Har ingenting i mot ein god fest ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...