Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Er det noen av dere som bor på Raufoss (eller andre steder litt utenfor) og går på HIG? Jeg vurderer å leie der pga barnet mitt og kort kjørevei (under 1 mil til HIG). Hakket billigere enn i Gjøvik, men samtidig mister man sjøfølelsen ved å være nær Mjøsa og sånt. Tenker samtidig at det bare er ti minutter i bil så er man der. Noen som har innspill? :)

Lenke til kommentar

Jeg bor på raufoss, gikk på hig - jobber på Gjøvik nå. Trives utrolig godt. Trivelig lite sted på landet, samtidig som Gjøvik befinner seg 10 min unna med bil.

 

Så lenge du har bil kan jeg ikke annet enn å anbefale det :) du har feks Toten badeland her, om du liker trening/svømming.

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Jeg bor på raufoss, gikk på hig - jobber på Gjøvik nå. Trives utrolig godt. Trivelig lite sted på landet, samtidig som Gjøvik befinner seg 10 min unna med bil.

 

Så lenge du har bil kan jeg ikke annet enn å anbefale det :) du har feks Toten badeland her, om du liker trening/svømming.

 

Takk for svar! Ja, badelandet er en gulrot for vesla for å gå med på flytting så der blir det årskort, pluss at jeg ser at hundeklubben holder til ofte på Raufoss. Det er de to aktivitetene vi driver mest med så. :) Ser også at det går ofte buss om man skulle trenge det.

Lenke til kommentar

Humm. Noen som vet hvordan det er med åpne porter og slikt på studenthyblene? Skjønner jo forsåvidt at man ønsker å stenge litt både her og der med tanke på piratkopiering.

Men det er jo faktisk en del situasjoner både med torrenter (lovlige that is) og annet, hvor man skulle hatt folk til å koblet seg til pc'n min utenfra, og det eneste vi står igjen med som problem for at det ikke funker, er at ingen av portene vi prøver, er åpne for at det skal kobles noen til.

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Humm. Noen som vet hvordan det er med åpne porter og slikt på studenthyblene? Skjønner jo forsåvidt at man ønsker å stenge litt både her og der med tanke på piratkopiering.

Men det er jo faktisk en del situasjoner både med torrenter (lovlige that is) og annet, hvor man skulle hatt folk til å koblet seg til pc'n min utenfra, og det eneste vi står igjen med som problem for at det ikke funker, er at ingen av portene vi prøver, er åpne for at det skal kobles noen til.

 

Såvidt jeg vet har vi ikke åpnet noen porter inn mot studentboliger. Jeg skjønner godt problemstillingen, men det er ikke bare opp til oss, det er også hva SOPP ønsker. Pluss at hovedregelen er at ting ikke skal hostes fra studenthyblene, og da kan en stor snøball begynne å rulle hvis noe plutselig skal åpnes, da mange kan komme med nye ønsker/krav osv.

 

(Dog, en venn av en venn har fått torrents til å kjøre med pene hastigheter uten problemer på studbynettet ;) ).

 

Jeg kan evt. høre med nettverksadmin hvis du ønsker ytterligere svar på dette. :)

 

(Jobber på IT-tjenesten, men har ikke ansvar for nettverk)

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet har vi ikke åpnet noen porter inn mot studentboliger. Jeg skjønner godt problemstillingen, men det er ikke bare opp til oss, det er også hva SOPP ønsker. Pluss at hovedregelen er at ting ikke skal hostes fra studenthyblene, og da kan en stor snøball begynne å rulle hvis noe plutselig skal åpnes, da mange kan komme med nye ønsker/krav osv.

 

(Dog, en venn av en venn har fått torrents til å kjøre med pene hastigheter uten problemer på studbynettet ;) ).

 

Jeg kan evt. høre med nettverksadmin hvis du ønsker ytterligere svar på dette. :)

 

(Jobber på IT-tjenesten, men har ikke ansvar for nettverk)

 

Har full forståelse for at det er sånn, noe annet ville jo egentlig vært merkelig :)

 

Torrents har egentlig ikke vært noe problem før de aller siste dagene, og nedlastingen går jo fint, opplastingen ble det værre med.

 

Men hør gjerne med sjefen over alle sjefer du :)

Lenke til kommentar

Alle innkommende pakker som ikke er en del av en etablert TCP-sesjon blokkeres. Men, AFAIK, så er UDP åpent inn.

 

Men om du trenger ekstern tilgang til maskinen din, så kan du utnytte ssh-tilgangen til "loke.hig.no". Bygg en ssh-tunnell mot den boksen, så skal du få tilgang til maskinen din på studentnettet.

 

EDIT:

Du logger på loke med studnummer/passord som du bruker til alt mulig annet på hig.

Endret av ZeRKoX
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...