Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?


Anbefalte innlegg

Når jeg var der var det helt i begynnelsen av mai, så ikke særlig velegnet sånn sett. Så lenge man er tjenestedyktig på sesjon spiller nok ikke karakterene derfra noen rolle.

 

Ok:) Ja, jeg får se. Hadde vært tøft å prøvd seg i allefall, men det kan da være muligheter for å søke neste år.

De har jo en pulje i slutten av juni også, der russen vanligvis kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den DMT-testen. Hva går egentlig den ut på? Da faren min var til opptak i luftforsvaret skulle de føre en penn gjennom en stjerne de fikk se i et speil. Hver gang man kom i kontakt med "grensenelinjene" til stjerner pep det. Dette fungerte da som en stressfaktor. Meningen er vel at man skal kunne korrigere seg ved hjelp av disse pipene tror jeg(?). Men hva går egentlig denne testen ut på? :)

 

Med tanke på fag så tror jeg at jeg oppfyller kravene. Tar for øyeblikket Matematikk R1, Fysikk 1 og 2, Internasjonal Engelsk og så begynte jeg på Breddeidrett dette året. Har valgt fag med tanke på forsvaret. Mangler jeg noe? Tror karakterene mine er gode nok.

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Den DMT-testen. Hva går egentlig den ut på? Da faren min var til opptak i luftforsvaret skulle de føre en penn gjennom en stjerne de fikk se i et speil. Hver gang man kom i kontakt med "grensenelinjene" til stjerner pep det. Dette fungerte da som en stressfaktor. Meningen er vel at man skal kunne korrigere seg ved hjelp av disse pipene tror jeg(?). Men hva går egentlig denne testen ut på? :)

 

Med tanke på fag så tror jeg at jeg oppfyller kravene. Tar for øyeblikket Matematikk R1, Fysikk 1 og 2, Internasjonal Engelsk og så begynte jeg på Breddeidrett dette året. Har valgt fag med tanke på forsvaret. Mangler jeg noe? Tror karakterene mine er gode nok.

Den stjernetesten er ikke der lenger. Kan ikke si hva DMT-en går ut på, for det ødelegger testen hvis du vet noe om den. Er ikke noe skummelt eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Mange takk for svar. :)

 

Når det kommer til fag, oppfyller jeg kravene? Tar for øyeblikket Matematikk R1, Fysikk 1 og 2, Internasjonal Engelsk og så begynte jeg på Breddeidrett dette året. Har valgt fag med tanke på en utdanning i forsvaret. :)

 

Har fremdeles igjen et år på videregående skole (i tillegg til dette året). Så jeg har forholdsvis god tid til å ta flere fag. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Nok en gang, mange takk for godt svar.

 

Valgte dem ikke med tanke på fordeler fremfor andre søkere, heller med tanke på at ting jeg kan komme borti i en potensiell flygerkarriere. Matematikk er viktig, engelsk ikke minst. Fysikk er også viktig har jeg funnet ut. Breddeidrett i forhold til fysisk helse. :)

 

Hvordan liker du deg i forsvaret da? :)

 

Er du ferdig med utdanningen? Hva har du lyst til å flyge?

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Hørest helt fantastisk ut. Får håpe du kommer på F-16. Må sikkert være helt fantastisk å ha fått realisert drømmen. :D

 

Dette er drømmen for meg også. Håper veldig sterkt på at jeg kommer inn. Dersom ikke er planene klare og Hillsboro i USA står antagelig for tur. Kommer til å satse på en sivil utdannelse dersom jeg ikke kommer inn i forsvaret. :)

 

Men først og fremst kommer jeg til å satse alt på forsvaret. Har drømt om dette helt siden jeg var en liten guttunge som stabbet rundt på alle fire. Da jeg fikk min første helikoptertur var jeg helt i ekstase. Ingen tvil om at det er dette jeg har lyst til å drive med. :love:

 

Når det gjelder disse testene. Generell kunnskap, vil det si f.eks. hva du kan om historie, geografi etc. eller er det noe helt annet? :)

 

Kunnskaper om fly: Går det ut på flytyper og hva du kan om disse? F.eks. vil det bety noe at Norge har seks P-3 Orion, seks AC-130 Herkules, seks Lynx, 18 Bell 412, 12 Seaking og 57 F-16? :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Hei!

Har veldig lys til å bli pilot i forsvaret, men lurer litt på hvor god man må være i engelsk og norsk.. Jeg snakker bedre engelsk enn de fleste i klassen min og har ingen problemer med å forstå andre, men jeg er ikke så flink skriftelig til å skrive "lange gode tekster".. man må vel ikke skrive en tekst på opptaksprøve eller noe sånt? sliter også med tekster i norsk.. Har gode karakterer i matte og andre fag, men sliter litt i norsk og engelsk skriftelig.. jeg gikk på NTG-U i 8. klasse, men droppa ut pga lang vei ogat det ble lite fritid, så jeg er bedre fysisk ennde fleste, ikke noe problem med syn, ingen allergier og ingen sykdommer. Hvordan er det egentlig å sitte i et Jagerfly? er det veldig mange som spyr første gang, og i tilfelle,vender man seg til det? Jeg klarer ikke å lese i bil eller på tog eller fly, men jeg har ingen problemer med å se film og andre ting. kan noen som har sittet eller fløyet et jagerfly si litt hvordan det er?

Takk! :innocent:

Lenke til kommentar

Halloen, når en tar flygerutdanning i forsvaret, er det da lurt å kanskje kunne fly litt fra før av, altså at en kan de grunnleggende tingene før en begynner med flygingen?? Viss dere skjønner hva jeg mener.. Og viss en kommer inn og skal fly for første gangen, hva er egentlig forventningen de har da?

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Halloen, når en tar flygerutdanning i forsvaret, er det da lurt å kanskje kunne fly litt fra før av, altså at en kan de grunnleggende tingene før en begynner med flygingen?? Viss dere skjønner hva jeg mener.. Og viss en kommer inn og skal fly for første gangen, hva er egentlig forventningen de har da?

Takker for svar. :)

 

Opplæringen er jo lagt opp til at du aldrig har fløyet før.

De forventer en viss progresjon fra gang til gang, så det er ikke nødvendigvis noen fordel å kunne det fra før av :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...