Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra tråd :thumbup:

Vet du om det er noen fordel med flyteknisk bakgrunn? Jeg går nå VG3 flyfag, og vi lærer om Low/High speed flight, Helikopter, aerodynamikk, instrumenter, mange forskjellige systemer, Menneskelige faktorer og Lover & regler. Det er vel relevante fag?

 

Jeg vet at jeg må ha studiekompetanse, men har sendt søknad allikevel ;) Jeg la ved et "frier" brev der jeg spurte om min tekniske innsikt kunne veie opp for eventuell manglende allmenn kunnskap :hmm:

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har søkt luftforsvarets flygeskole nå med online søknadsskjema. Jeg fikk beskjed om å ettersende vitnemål/karakterprotokoller til forsvarets mediesenter. Dette har jeg gjort, og venter nå bare på to ekstra skjemaer som de som har søkt LFS visst nok skal få tilsendt.

 

Er det noen som vet når disse skjemaene kommer? Evt. når jeg får noe tilbakemelding på søknaden?

 

Begynner å bli en stund siden jeg søkte nå (ca. 3 uker - 1 uke siden jeg sende inn karakterene), og jeg har ikke fått noen form for tilbakemelding :ermm: Er litt bekymret for at noe ikke har kommet fram dit det skal..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
når vil egentlig fase 2 finne sted? Er dette mitt i skoletiden og foregår det over flere dager?

Hva med å lese første post?

 

"Fase 2: slutten av juni for resten. Opptaket foregår på Rygge Flystasjon, og varer en- til halvannen uke."

Lenke til kommentar
Ting tar tid, det må du nok venne deg til ;) Ville ikke blitt bekymret før i midten av desember i hvert fall, siden søknadsfristen er 1. desember. Tenker de venter med tilbakemeldinger til alle søknader er kommet inn. Om du ikke orker å vente kan du alltids ringe og spørre også.

 

Takk for svar. Får vel bare smøre meg med tålmodighet, og satse på at ingen har rota bort søknaden min.. :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...