Gå til innhold

Bok-kafeen - Stedet for småprat og spørsmål rundt litteratur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så på tv for ikke lenge siden om en teateroppsetning som er basert på en bok, hovedpersonen i denne boka (og bøkene, det var en serie bøker) ble omtalt som en "norsk James Bond og Indiana Jones". Er det noen som vet noe om forfatteren bak bøkene? Ble skrevet om i mellomkrigstiden, og er selvfølgelig norsk

Lenke til kommentar

Driver å leser Sven Hazel for tiden.

Virkelig anbefalt lesing om 2. Verdenskrig. Begynte på bok nr2 "Døden på larveføtter" og holder på med første boka nå. Grusom lesing til tider men pokker så godt skrevet.

Min bror som tipset meg om bøkene og jeg skulle gjerne ha gitt han hele bokserien (Sven Hazel: Komplett bokpakke") men jeg har ikke tusenlappen til overs til en gave så jeg har bestille bok nr 3 og 4 da han har første og andre boka ifra før.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Takker for tips, men det var Legenden om Marco (bok nr 45 og ikke 25) hun skulle ha. Finner den kun på svensk. Jeg hører som vanlig ikke etter :wee:

 

Skulle fått bøker inn i prisguiden. Gjort det litt enklere.

 

"Legenden om Marco" er dessverre gått ut av produksjon så den er ikkje å finne hos noen bokhandlere på nett (I norsk utgave), Ei heller på de 3 brukthandlerene + QXL, som eg søkte på.

 

Bøker i Prisguide var ein god ide, du får slenge inn eit forslag om det :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk fire bøker til jul.

 

Oppløsning av C. J. Sansom

A Short History of the Future av W. Warren Wagar

Engelens Spill av Carlos Ruiz Zafon

Snømannen av Jo Nesbø

 

Så har nok å gjøre i jula, i tillegg til at jeg bare nettopp har begynt på Bestialitetens Historie :)

 

Hva med dere?

Endret av cnon
Lenke til kommentar

Til bursdagen min, som var for ikke så veldig lenge siden fikk jeg Beatles (Lars Saabye Christensen) og Himmelblomstreet(Gert Nygårdshaug, tidligere Himmelblomsttreets muligheter), som er oppfølgeren til Mengele Zoo.

Til jul fikk jeg Bly (L.S.Christensen) og Muleum (Erlend Loe).

 

Beatles er ferdiglest og jeg har såvidt begynt å lese Himmelblomsttreet. Jeg liker virkelig Nygårdshaug!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Noen som vet noe om forholdet mellom Jens Bjørneboe og Andre Bjerke endret seg etter at først nevnte sluttet og jobbe på Steinerskolen og startet sitt nye og våtere liv? Jeg tenker mest på hvordan Bjerke forholdt seg til depresjonen Bjørneboe led av, hva han syntes om den nye livsstilen hans? Kommer dette frem i noe han har skrevet? (Bjerke)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen som er kjent med Ismail Kadare sine bøker her?

 

Har dere lagt merke til at i Agamemnons datter og H for Homer så snakker han om en by som han bare kaller "N..."?

 

Noen som vet hvorfor, og hvilken by dette skal være? Jeg forstår jo at det kanskje har noe med sensur og at det ble skrevet under Hoxas tid. Men han ga da vell ut bøkene sine fra Frankrike? Forstår ikke helt det her, men er sikkert en sånn helt åpenlys greie man egentlig burde ha forstått.

 

Edit:

 

Ingen som vet dette? Blir sprø, finner ikke noe som helst angående byen "N..." på nettet

Endret av Mirzá_Rezá_Kirmán
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan Bury my heart at Wounded Knee - Dee Brown (den engelske versjonen) er? Har hørt at det er noen kapittler som er utelatt i den norske oversettelsen. Hvordan er den, og hvor kan jeg eventuelt få tak i den? Har sett litt rundt forbi i noen butikker men jeg har ikke sett noe til den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...