Gå til innhold

Bok-kafeen - Stedet for småprat og spørsmål rundt litteratur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hya. Jeg leter etter navnet pa en barnebok jeg leste som liten i USA, jeg er usikker pa om den er spesielt populaer i resten av verden. Den er fantastisk tegnet og handlet blant annet om en gutt som kler seg ut som et monster. Han er fantastisk skjonn der han gar rundt og tramper med armene i vaeret og roper, men jeg husker dessverre ikke hva den heter og Googling har feilet meg (eller jeg har feilet..).

 

 

Where the wild things are?

Helt 100% riktig, tusen takk.

Lenke til kommentar

Det sto i Dagbladet 6. august at "Jenta som lekte med ilden" ikke kommer som pocketutgave før i januar 2009, siden den fremdeles selger så godt i innbundet utgave. "Luftslottet som sprengtes" kommer som pocket i løpet av 2009, uten noen mer nøyaktig dato.

 

Du kan jo låne de to siste på biblioteket? Eventuelt se etter den innbundne utgaven i en bruktbutikk.

Endret av Kaamilla
Lenke til kommentar

Bok-kafeen er nok stedet å lufte en liten frustasjon...

 

Jeg kjøper en del bøker, som regel i innbundet utgave. Når bøker koster

så pass mye som de gjør, hvorfor har da så mange utgivelser så lav kvalitet?!

Bare de siste ukene har jeg lest gjennom to bøker som mangler sider:

Dag Solstads Artikler (Oktober forlag) hadde blanke sider midt i en av artiklene,

Beretninger om beskyttelse (Cappelen) manglet 20(!) sider midt i boken.

 

Generelt holder heller ikke innbindinger eller papir lenger den kvaliteten den en gang holdt, så hvorfor

er da prisen på bøker så høy som den er?!

 

Jeg synes jevnt over at bøker burde vært rundt 100 kr billigere.

 

andre tanker?

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke så gammel, men jeg synes at både bøker og andre ting (bla klær og mat) har tapt seg i kvalitet de siste årene. Kanskje det har noe med at det skal være billigest mulig å produsere, for å få størst mulig fortjeneste?

 

Kan for eksempel vise til den saken med at Stieg Larsson sin "Jenta som lekte med ilden" ikke kommer som pocket før to år etter at den innbundne utgaven ble lansert. Gyldendal vil ikke utgi den som pocket siden den innbundne utgaven fremdeles selger godt. Forlaget vil altså bare tjene mest mulig penger, ikke sørge for at flest mulig får lese boken. Det er ganske stor forskjell i prisen på en innbunden bok og en pocketutgave.

Lenke til kommentar
Da blir det verre.

Kanskje noen andre bøker du kan gi bort?

Kjøpte den som er i pocket jeg, så får jeg heller kjøpe de andre når de kommer. :)

 

 

Forlaget vil altså bare tjene mest mulig penger, ikke sørge for at flest mulig får lese boken. Det er ganske stor forskjell i prisen på en innbunden bok og en pocketutgave.

Ja, det er helt tåpelig. Kun penger, penger, penger. Dessverre fortsetter folk å kjøpe de innbundte bøkene fordi de ikke finnes i pocket. :mad:

Lenke til kommentar

Jeg kaster pocketboker etter jeg har lest dem ferdig. Er den derimot innbundet (hvis det er en god bok, og ikke Vince Flynn-pocket) sa far den plass i hyllen. Jeg leser mer pocket enn noe annet, da jeg flyr og tar tog en del, men alt over kiosklitteratur fortjener en skikkelig utgave.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...