Gå til innhold

Bok-kafeen - Stedet for småprat og spørsmål rundt litteratur


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det fins en annen film av Ingvar Ambjørnsen jeg kan sammenligne med "Den siste revejakta" ?

Og fins det et bilde der ute av Ingvar A som har helt hvit bakgrunn, som jeg kan bruke i en skole-oppgave, der du bare ser personen, ingen bakgrunn liksom.

Takk for svar. Den som svarer på dette håper jeg siterer svaret slik at jeg oppdager at noen har svart på det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er sinnsykt gnien når det kommer til bøker har jeg funnet ut, i mye større grad enn med cder eller filmer. Hater å kjøpe en dårlig bok, for da tenker jeg alltid at jeg bare kunne ha lånt den på biblioteket. Kan jo være fordi biblioteket "mitt" er helt nydelig da. :love: (Hovedbiblioteket, Bergen)

Lenke til kommentar

Jeg skal ha en muntlig test i morgen om en bok jeg har har lest. Den er på engelsk og heter "The white tiger" (Hvit tiger). Pga dårlig tid har jeg kun fått lest halvparten av boken, men har lest forskjellige sammendrag på internett, og jeg føler jeg vet hva boken går ut på. Lurer på om noen andre har lest boken? Leser at hovedpersonen Balram Halwai blir gründer, så jeg lurer på hvilken virksomhet han driver?

Lenke til kommentar

Du kan prøve deg på The Catcher in the Rye av J. D. Salinger, One Flew Over the Cuckoo's Nest av Ken Kesey og Invisible Man av Ralph Ellison. Kanskje The Jungle av Upton Sinclair også. Ellers er Slaughterhouse-Five av Kurt Vonnegut, Catch-22 av Joseph Heller, Fahrenheit 451 av Ray Bradbury, Brave New World av Aldous Huxley og Nineteen Eighty-Four av George Orwell vel verdt å sjekke ut.

 

EDIT: Charles Bukowski er også å anbefale.

Endret av Era Vulgaris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...