Gå til innhold

Bok-kafeen - Stedet for småprat og spørsmål rundt litteratur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor det? Jeg syntes det var litt morsomt å lese om å kjøpe agurker som sexleketøy, og ha sex med 14åringer, men samtidig var den veldig insisterende kompromissløs hele tiden. "Se hva jeg skriver! Dette er umoralsk og forjævlig, ikke sant? Blir du ikke sjokka?". Fikk i hvert fall litt sånne vibber mot slutten. Stund siden jeg leste dem dog.

Lenke til kommentar

Du snakker om Macht und Rebel, eller også Cocka Hola Company? Eksemplene dine er jo bare fra Macht und Rebel. For når det gjelder Macht und Rebel skal jeg være enig i at den virker litt i overkant try-hard til tider. Jeg lurer på om det kanskje kan ha noe med at Cocka Hola Company ble lovpriset da den kom ut, og at Faldbakken ikke var særlig fan av det.

 

Forsåvidt så virker det ikke som at meningene som blir nevnt i boka er poenget. Poenget med boka må jo være at det skal være umoralsk og forjævlig, men at man allikevel skal innse at det faktisk er ting man ikke synes er like far-out som man hadde forventet. Ingenting er svart-hvitt lissom dissom. Jeg vil altså si at jeg liker bøkene på tross av at de er irriterende (selv om Cocka Hola Company er vanvittig underholdende), og at det faktumet i seg selv gjør at jeg liker dem enda mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg har jo ikke lest Cocka Hola Company, en liten skriveleif som ga det intrykket gitt.

 

Er enig i det du sier. selv om jeg ikke fant like mye glede i irritasjonenen etter hvert kanskje. For M&R. Syntes Frode Johansen Riopelle er inne på noe av det kjipe i misantropien i denne artikkelen fra Morgenbladet.

 

Lurer forøvrig på hvordan hans far skriver.

Endret av Badering
Lenke til kommentar

Du snakker om Macht und Rebel, eller også Cocka Hola Company? Eksemplene dine er jo bare fra Macht und Rebel. For når det gjelder Macht und Rebel skal jeg være enig i at den virker litt i overkant try-hard til tider. Jeg lurer på om det kanskje kan ha noe med at Cocka Hola Company ble lovpriset da den kom ut, og at Faldbakken ikke var særlig fan av det.

 

Forsåvidt så virker det ikke som at meningene som blir nevnt i boka er poenget. Poenget med boka må jo være at det skal være umoralsk og forjævlig, men at man allikevel skal innse at det faktisk er ting man ikke synes er like far-out som man hadde forventet. Ingenting er svart-hvitt lissom dissom. Jeg vil altså si at jeg liker bøkene på tross av at de er irriterende (selv om Cocka Hola Company er vanvittig underholdende), og at det faktumet i seg selv gjør at jeg liker dem enda mer.

Jeg har det på samme måte, jeg digger de to bøkene.

Skjønt, den tredje boka i trilogien om skandinavisk misantropi, har jeg fortsatt ikke klart å fullføre, og det irriterer vettet av meg.

"Unfun" virker bare too far out, selv for meg - som elsker ting som det.

Må prøve å få fullført den i løpet av høsten, kan ikke ha noe av at jeg bruker 2-3 år på ei lita bok heller. :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som har lest Phenomena bøkene ?

Vet det er litt for barn men er kun 15 år selv. Den anbefales vell for barn i 12-13 år alderen.

 

Synes bøkene der er spennende og jeg vil ikke slutte og lese.

Har i tidligere bøker hatt et problem med at jeg går lei pga lite spenning, men det skjer ikke her.

 

Synes Ruben Eliassen som er forfatteren her har gjort en veldig god jobb :)

 

Jeg leste faktisk en av bøkene for første gang i 12 års alderen. Men det ble for vanskelig til ås kjønne logikken osv... Så synes den passer bedre for meg nå. Men jeg fikk med meg det viktigste da og og syntes den var god men...

Endret av LFCboy
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Noen som kan anbefale meg noen bøker rundt det å seile / være på havet? Har lest en del reiseskildringer skrivd av folk som har vært på forskjellige jordomseilinger. Kunne tenkt meg romaner gjerne rundt skip i den viktorianske tiden, eller noe fra nyere tid. Da tenkte jeg rundt 1900-1950. Er Jack Londons The Sea Wolf noe å satse på?

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale meg noen bøker rundt det å seile / være på havet? Har lest en del reiseskildringer skrivd av folk som har vært på forskjellige jordomseilinger. Kunne tenkt meg romaner gjerne rundt skip i den viktorianske tiden, eller noe fra nyere tid. Da tenkte jeg rundt 1900-1950. Er Jack Londons The Sea Wolf noe å satse på?

Joseph O'Connors «Star of the sea», kanskje?

 

---

 

En slags reklame: jeg er en sucker for krigsdikt, men har blitt lettere desillusjonert av nettsider som enten er fulle av grell reklame eller beregnet for folk med doktorgrad og seriøst forstyrrende fotnotefetisjer.

 

Ramlet aldri over noen overbevisende alternativer for lett nostalgisk surfing med whiskyglasset i en hånd og hodeskallen i den andre, så i går kokte jeg sammen Their Name Liveth. Foreløbig ganske tom, men det kommer seg etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...