Gå til innhold

Førsteinntrykk: Grand Theft Auto IV (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med respekt å melde gamer.no

 

Er det ikke mulig å drøye slike artikler litt, slik man får en fullverdig omtale med karakter, i steden for en "preview" når spillet er mer eller mindre ute? Samme gjorde dere med Crysis.

 

Bare et forslag.

Tingen er at omtalen til GTAIV på gamer.no som vanlig mest sannsynlig ikke er klar til i morgen. Fordi de liker å være litt mer grundige enn de andre sidene - og det blir vrient når Take2 sender ut ting veldig veldig seint (mest sannsynlig fikk gamer.no spillet på fredag).

 

Og da publiserer de et førsteinntrykk, for å gjøre en slags mellomting vs å ikke ha noe som helst klart før feks fredag.

Lenke til kommentar
Om de bruker like lang tid denne gagen, så blir det vel akkurat i årsskiftet. Men vi får se, er vel lite annet å gjøre enn å vente i tålmodigheten uansett.

 

Jeg er mer spent på hva de som ikke var overvettes begeistret for GTA3 synes om dette spillet, synes ikke GTTA3 var så fantastisk personlig, så det blir interessant å se om denne varianten lever opp til forventingene som er satt. I fare for å hisse på meg noen, så er det jo standard prosedyre at store forhåndsopphausede titlere får veldig bra kritikker om de er ganske bra spill eller bedre. Ofte så er de dog ikke så fantastiske når hypen har lagt seg (dog helt greie titler).

 

AtW

 

Ja, jeg er enig med deg. Dette spillet ville fått 10/10 uansett hvor dårlig det måtte ha vært. Dessverre følger spillanmeldere hypen hver eneste gang, og overser ofte veldig vesentlige mangler. Ingen som tør ha egne meninger lenger. GTA3 var i mine øyne et veldig middelmådig spill. Nå sier jeg ikke at GTA4 ikke er bra, for det ser unektelig meget bra ut, men jeg stiller store spørsmål ved AI'en når jeg ser noen av disse videoene. Dessuten så spawner vel politi rett ut av luften når man gjør noen sprell, leste jeg i en anmeldelse. Det er meget svakt. Synes ikke akkurat historien virker spesielt overbevisende heller, men om folk bare har spilt Crysis og Doom, så skjønner jeg begeistringen.

 

Den imponerende bevegelsesfriheten og alle detaljene de har lagt i spillet gjør nok at jeg kommer til å kjøpe det selv, for det virker som et ganske bra spill.

 

Allikevel morsomt å lese gamle anmeldelser av GTA1, spesielt den fra Gamespot, som gav 6.4 av 10, med denne kommentaren først.

 

"It's hard to say why Grand Theft Auto is so much fun to play, since many people seem to get bored with it quickly. The simplicity of the gameplay might be one factor: You spend most of your time driving a little car through city streets, collecting points for committing crimes."

 

Det er jo i bunn og grunn det man gjør i dag også, selv om det selvsagt har blitt forbedret i alle aspekter av spillet.

 

Hype is everything.

Lenke til kommentar
Tviler på at IV er ute på PC i løpet av 2008... San Andreas ble lansert i oktober '04 til PS2, og kom på PC i juni '05.

 

Om de bruker like lang tid denne gagen, så blir det vel akkurat i årsskiftet. Men vi får se, er vel lite annet å gjøre enn å vente i tålmodigheten uansett.

 

Jeg er mer spent på hva de som ikke var overvettes begeistret for GTA3 synes om dette spillet, synes ikke GTTA3 var så fantastisk personlig, så det blir interessant å se om denne varianten lever opp til forventingene som er satt. I fare for å hisse på meg noen, så er det jo standard prosedyre at store forhåndsopphausede titlere får veldig bra kritikker om de er ganske bra spill eller bedre. Ofte så er de dog ikke så fantastiske når hypen har lagt seg (dog helt greie titler).

 

AtW

 

Man kan jo satse på det. Vet ikke hvor lang tid det til ta å få ut en PC-versjon, jeg. Dette spillet er vel mye større enn alle tidligere versjoner òg?

Lenke til kommentar
Tviler på at IV er ute på PC i løpet av 2008... San Andreas ble lansert i oktober '04 til PS2, og kom på PC i juni '05.

 

Om de bruker like lang tid denne gagen, så blir det vel akkurat i årsskiftet. Men vi får se, er vel lite annet å gjøre enn å vente i tålmodigheten uansett.

 

Jeg er mer spent på hva de som ikke var overvettes begeistret for GTA3 synes om dette spillet, synes ikke GTTA3 var så fantastisk personlig, så det blir interessant å se om denne varianten lever opp til forventingene som er satt. I fare for å hisse på meg noen, så er det jo standard prosedyre at store forhåndsopphausede titlere får veldig bra kritikker om de er ganske bra spill eller bedre. Ofte så er de dog ikke så fantastiske når hypen har lagt seg (dog helt greie titler).

 

AtW

 

Man kan jo satse på det. Vet ikke hvor lang tid det til ta å få ut en PC-versjon, jeg. Dette spillet er vel mye større enn alle tidligere versjoner òg?

Har ikke noe å si hvor stort spillet er for konvertering til pc noe dem sikkert har allerede, heller det at dem tjener mere på konsoll.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...