Gå til innhold

Førsteinntrykk: Grand Theft Auto IV (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei, men er det morro med lagg?.

Konsoller skal ikke lagge Imo. Det blir bare feil, for man kan på ingen måte skru ned grafikken eller noe, for og unngå fps drop.

Så da er man dømt til og lagge, uten om at man får gjort noe med det

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Eneste gangen jeg har opplevd lagg (som jeg har lagt merke til) var når jeg tok meg en tur på promenaden.

Meide ned 15-20 fotgjengere og noen benker. Da hakket det i 1-2 sekund. Spiller på 60GB PS3.

 

Hadde nettop et av de råeste missionene til nå. (har kommet ca 33%)

Niko var skikkelig forbanna, noe som gjorde meg og litt aggresiv. Det hjalp virkelig på missionet.

Lenke til kommentar
Meide ned 15-20 fotgjengere og noen benker. Da hakket det i 1-2 sekund

 

Ganske kraftig lagg med andre ord :hmm: , av det jeg har lest høres det faktisk ut som Rockstar har satt på mer eyecand en konsollen klarer. Når man merker slik dropp ligger ikke spillet så høyt generelt sett heller, skulle gjerne sett en fps kurve på dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hvis spillet ikke hadde lagget, går det jo an å spørre seg om Rockstar har lagt til nok detaljer i byen ;) Men det går vel ikke værre enn hva noen av de andre gta spillene har gjort uansett.. jeg klarer fint å leve med det da spillet er så usannsynlig rått uansett..

 

edit:

(men det går jo an å lure hvorfor konsollene ble skrytt opp i skyene med prosessorkraft til månen, når det meste av spill hakker..ikke bare gta..)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
edit:

(men det går jo an å lure hvorfor konsollene ble skrytt opp i skyene med prosessorkraft til månen, når det meste av spill hakker..ikke bare gta..)

Dette er jeg enig i, jeg er skuffet over både ps3 og xbox 360, mest over ps3 egentlig.

Noe av den laggen jeg har fått når jeg spiller der går ut over gameplayet, det er så mye at det omtrent er umulig og styre bilen, skyte eller andre ting man må gjøre for og overleve.

Det er ikke noe særlig gøy og dø, på grunn av kraftig fps drop :p

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Jeg har nå spilt det i 3-4 timer hos en kamerat, han har det på ps3.

Men, jeg er litt småskuffa.. Grafikken er ikke imponerende, og det lagger veldig fort, om det skjer "mye" :ermm:

Grafikken... dårlig?

Man kan ikke sammenlikne Crysis med GTA, og man må forvente noe dårligere grafikk, når spillet er såpass stort.

Viktig å poengtere at størrelsen på spillet ikke har noe å si på hvor flott grafikken kan være. Det er antall detaljer, polygoner, texturer osv. i bildet til enhver tid som bestemmer det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

hakking kan være relatert til båndbredde mellom lagringsmedium og databrikker, ja?

 

uten å ha prøvd siste GTA så vil jeg mistenke at det foregår en god del lasting i bakgrunnen. og når en da har en god del som skjer på skjermen samtidig så kan det rett og slett ikke bli nok data hentet. hadde ikke PS3 en ganske begrenset minnemengde? noe som igjen gjør caching mer vanskelig?

Lenke til kommentar
hakking kan være relatert til båndbredde mellom lagringsmedium og databrikker, ja?

 

uten å ha prøvd siste GTA så vil jeg mistenke at det foregår en god del lasting i bakgrunnen. og når en da har en god del som skjer på skjermen samtidig så kan det rett og slett ikke bli nok data hentet. hadde ikke PS3 en ganske begrenset minnemengde? noe som igjen gjør caching mer vanskelig?

 

Dårlig framerate leier sjeldent å være relatert til slikt, enten så har man vel hentet inn teksturene ellers så har man ikke?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
hakking kan være relatert til båndbredde mellom lagringsmedium og databrikker, ja?

 

uten å ha prøvd siste GTA så vil jeg mistenke at det foregår en god del lasting i bakgrunnen. og når en da har en god del som skjer på skjermen samtidig så kan det rett og slett ikke bli nok data hentet. hadde ikke PS3 en ganske begrenset minnemengde? noe som igjen gjør caching mer vanskelig?

 

I fare for å ikke ha helt peiling på dette, så tror jeg ikke det fører til hakking. Det er mange ganger at teksturer blir lastet for seint i gta, slik at ting plutselig "popper" frem, eller at usynlige ting blir synlige igjen, uten at det medfører noe hakking

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...