Gå til innhold

Noen som tror på Funcom-aksjer?


Malakai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AoC har 500.000 aktive spillere - som forøvrig spiller gratis nå. Funcoms inntjening går i mindre grad på antall solgte eks, men heller på antall betalende spillere over tid. Personlig tror jeg det er litt sjansespill å gå inn i aksjen igjen. Kan selvsagt vippe begge veier, men blir ikke overrasket om den faller mer.

Lenke til kommentar

At dem idag har 500 000 aktive spiller er jo en ting, det andre er hvordan salget er. Både Amazon og play.com fikk inn et parti for et par dager siden, som ble revet vekk med en eneste gang.

Noe som er meget positivt at salget enda er bra. Funcom er inne i en negativ trend sånn aksjemessig, noe som kan skylles at mange av dem med små poster selger seg ut. Nordnet og Netfonds er største nettoselgere, nettokjøpere idag er "proffene" ifra de store husene, det var Morgan Stanley som var største kjøper idag. At et hus ifra utlandet kjøper mye kan bety at en større aktør ønsker å kjøpe seg opp. Man kan spekulere i om det er oppkjøp på gang.

 

Hvordan tror dere utviklingen vil være frem til Q2 i august?

Lenke til kommentar

Det at aksjen faller litt nå for tia er i grunn forventet, har vært en god del startproblemer og er fortsatt langt ifra noe ferdigutviklet MMO, men jeg har full tro på at spillet vil komme til sin rette om kanskje en måned da de har fått fikset litt. Jeg solgte meg ut på mandag før den hadde fallt altfor langt, men vil gjerne inn igjen pga. et "brev" som gamedesigner Gaute skrev til spillerne som ga litt fornyet tro, så venter egentlig bare på den rette tiden å kjøpe seg inn.

 

8,5 av gamespot er en god nyhet, 500k aktive spillere er en veldig god nyhet, spesielt med tanke på at jeg selv fortsatt sliter med å få tak i spillet og at det helt sikkert er flere som sitter i samme båten. Hvis spillet får en god review fra IGN tror jeg mye er gjort, spillet vil gradvis bli bedre og skaffe seg flere spillere, og når de lanserer et ordentlig polert spill i Asia vil aksjen hoppe :) Tror jeg.....

Lenke til kommentar

Dere må nok vente til folk er ferdige med dens "gratis spille mnd" som følger med når du kjøper spillet, og folk starter å faktisk betale for å spille. Blir vel etter det at ting vil begynne å skje i askjene.

 

Greit nok den selger mye osv, men spørsmålet er hvor mangen spillere de klarer å holde.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Et spørsmål som egentlig går på noe annet: Vil snart børsposten gå ned til kanskje 300 aksjer eller noe? Så vidt jeg forstår det skal det koste rundt 10k å kjøpe seg inn i en aksje, og nå er jo nesten det minste man kan komme seg inn med 24k..

Lenke til kommentar
Et spørsmål som egentlig går på noe annet: Vil snart børsposten gå ned til kanskje 300 aksjer eller noe? Så vidt jeg forstår det skal det koste rundt 10k å kjøpe seg inn i en aksje, og nå er jo nesten det minste man kan komme seg inn med 24k..

 

Børspost går på noe annet. Les gjerne denne.

 

Du kan trygt kjøpe deg inn i aksjen for hva du vil. Børspost står kun for hva minsteomsetningen i aksjen må være for en kursnotering. Så du kan kjøpe for under 10 000 kr.

Lenke til kommentar

Hovedgrunnen til at jeg alltid bare handler i fulle børsposter er at det gjør det enklere både å få kjøpt og solgt. I Funcom er en børstpost 500. Det betyr at dersom noen har lagt ut 1000 for salg kan jeg kjøpe 500 av dem uten at det er noe problem, selgeren blir da sittende igjen med en børstpost på 500.

 

Ønsker jeg derimot bare å kjøpe 499 må selgeren ha godtatt å selge ikke komplette børsposter. Har han ikke det får jeg ikke kjøpt noen av de 1000 aksjene som faktisk ligger ute for salg. Når jeg så skal selge dem igjen må kjøperen ha godtatt det samme. Det hjelper ikke at noen har lagt ut en kjøpsordre på 1000 stk hvis de bare ønsker vanlige børsposter og jeg ikke har det.

Lenke til kommentar

Ute av denne nå, gikk vel i 0 eller noe. Kan komme positive nyheter, men det at meldig om 600k spillere lar vente på seg er ganske negativt. Aksjen kommer ikke til å krasje helt, men heller ikke noe ekstremt potensiale med slik spillet er nå.

 

Får se om det kommer muligheter på billigere inngang, eller om funcom imponerer med oppdateringer.

Lenke til kommentar

Etter børsens stengetid ble det kjent at Northzone IV K/S ønsker å selge fire millioner aksjer i spillselskapet Funcom, tilsvarende en eierandel på 7,6 prosent. Det vil skje gjennom en bookbuildingprosess onsdag kveld. Dersom vi tar utgangspunkt i dagens sluttkurs på 46,70 kroner (-3,71 prosent), betyr det at Northzone frigjør 186,8 millioner kroner.

 

Phew sier jeg, hentet fra hegnar.no

 

Når de ikke sitter, så er jeg glad for at jeg solgte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...