Gå til innhold

Noen som tror på Funcom-aksjer?


Malakai

Anbefalte innlegg

"Kun" 400 000 på under ei uke?

Det var harde ord ;P

Ja, siden det ble snakket om oppimot en million... Jeg vet ikke, men at kursen falt med 7% i dag må vel ha en sammeneheng med denne pressemeldingen...? At "ukyndige" folk muligens hadde forestilt seg at det skulle være mange flere abonnenter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er også funcom sitt feil det også, når de ikke klarer å forutse den store interressen for spillet nå som den har så mye oppmerksomhet ifra mediene og gir ut så få eksemplarer av spillet. Er jo utsolgt overalt, ikke det smarteste sjakktrekket spør du meg, for når hypen er over blir det vanskelig å rektruttere nye spillere.

Lenke til kommentar

Tror nok ikke antallet spillere overrasket markedet, prisen har vært kunstig høy. og Flere har benyttet dagen til å selge ut og ta fortjeneste. Tror vi ser godt fall gjennom hele uken. Men på sikt vil nok aksjen stige både opp til 50 og 60 kr.. men kort sikt.. Fall, mye fall ;)

Lenke til kommentar
"Kun" 400 000 på under ei uke?

Det var harde ord ;P

Ja, siden det ble snakket om oppimot en million... Jeg vet ikke, men at kursen falt med 7% i dag må vel ha en sammeneheng med denne pressemeldingen...? At "ukyndige" folk muligens hadde forestilt seg at det skulle være mange flere abonnenter?

 

400 000 på en uke er ikke verst med tanke på WoW sammenligning + andre under. Dermed abonnenterxx5.png

 

Funcom kan falle tilbake til 40 kroner utover det har den god støtte. De som har is i magen tjener penger mens andre taper iallefall over tid. Det kan være mulig å evt. selge nå og kjøpe tilbake på et senere tidspunkt. 7% fall i dag er nest mest, men ikke store greiene med tanke på at mange andre store selskaper med høy omsetning faller nærmere 5%. Fallet i dag skyldes to ting

 

1. Meldingen om 400 000 (fall på 2-4% pga dette)

2. Ose faller stygt (over 2,5%)

 

Over tid kan vi se kursen nærmere 60 kroner men i det siste har aksjen vært utsatt for enn del daytrading + overkjøping. Meget sannsynlig en korreksjon ned før vi begynner på en ny stigning ettersom folk tar gevinster.

 

I tillegg har Funcom valgt en litt rar strategi hvor man ikke publiserer ant. aktive spillere og betalende ofte, men heller velger å gjøre dette mer skjeldent og heller på kvartalresultat fremleggelsene. Dette medfører usikkerhet i markedet.

Endret av tha_man
Lenke til kommentar

Hvor mange spill har de solgt fysisk fra butikkene når de har 400 000 abonnementer på så kort tid?

 

Og er ikke dette gratis abonnementer?

 

kan pirater ha lastet ned spillet fra nettet, og så registrert seg gratis?

 

 

Altså at de teorien egentlig ikke har tjent en krone?

Endret av enim2
Lenke til kommentar
Hvor mange spill har de solgt fysisk fra butikkene når de har 400 000 abonnementer på så kort tid?

 

Og er ikke dette gratis abonnementer?

 

kan pirater ha lastet ned spillet fra nettet, og så registrert seg gratis?

 

 

Altså at de teorien egentlig ikke har tjent en krone?

 

Hmm...

 

1. Dette er registerte spillere, som har fått spillet og satt det i gang. Jeg har 2 spill, ikke registert noen av dem enda.

2. Dette er registerte kontoer, og de må som regel settes opp mot et prepaid kort, eller kredittkort.

3. NEI, 100% umulig.

4. Akkurat nå har folk betalt en god del for spillet, og de har koblet opp mot enten forhåndsbetalt kort, eller mot et kredittkort som trekkes automatisk etter 30 dager.

Lenke til kommentar
Er også funcom sitt feil det også, når de ikke klarer å forutse den store interressen for spillet nå som den har så mye oppmerksomhet ifra mediene og gir ut så få eksemplarer av spillet. Er jo utsolgt overalt, ikke det smarteste sjakktrekket spør du meg, for når hypen er over blir det vanskelig å rektruttere nye spillere.

 

Dette gjør dem med god grunn. Dersom de slipper for mange inn på serverne, så kan dette gjøre dem overbefolket, og skape en negativ opplevelse for alle. Derfor start "tripp trapp" -vis og slipp inn deler av gangen ettersom de oppretter nye servere, og slipper den ustabile opplvelsen første ukene som så å si alle MMO har slitt med. AOC slapp mye av de tekniske problemene, selv om de har noen software feil, men hvilket MMO har ikke det selv i dag....

Lenke til kommentar

Jeg greide så vidt å få solgt mine funcom aksjer før fallet under 50 ble faktum og tjente 15 000 kr. Skal nok kaste pengene inn igjen når den har falt ferdig. Men funcom må snart rydde opp i diverse feil som plager spillet og gjør spillet stressende.

 

Mange som fikk head start begynner å nærme seg 60, min barbar er 51. Jeg har hørt rykter om at noen har runda 73. Pvp ser nesten ut til å ikke ha noe hensikt, uten om dustete jævler fra wow som ganker lowbi pvp zonene som tortage underhals og white sands.

Endret av Seaman1
Lenke til kommentar
Jeg greide så vidt å få solgt mine funcom aksjer før fallet under 50 ble faktum og tjente 15 000 kr. Skal nok kaste pengene inn igjen når den har falt ferdig. Men funcom må snart rydde opp i diverse feil som plager spillet og gjør spillet stressende.

 

Mange som fikk head start begynner å nærme seg 60, min barbar er 51. Jeg har hørt rykter om at noen har runda 73. Pvp ser nesten ut til å ikke ha noe hensikt, uten om dustete jævler fra wow som ganker lowbi pvp zonene som tortage underhals og white sands.

 

Mange som har blitt lvl 80, delvis pga en hemma glitch i apprenticesystemet. Men open world pvp har jo aldri noen hensikt, minigame pvp og siege battles derimot blir nok gøy ;)

 

Jeg er sjokkert over at aksjene faller så sykt nå. Spillet har sin share med bugs, men det er på ingen måte uspillelig og det er vel en av de bedre MMO-launchene historisk. Det fikk 9,4 i score hos gamerzone elno, sjekk gamerankings.com, og det har hatt en brattere kurve hittil enn wow. Skjønner ikke noe annet enn at aksjen bør øke litt snart.

Lenke til kommentar
Jeg greide så vidt å få solgt mine funcom aksjer før fallet under 50 ble faktum og tjente 15 000 kr. Skal nok kaste pengene inn igjen når den har falt ferdig. Men funcom må snart rydde opp i diverse feil som plager spillet og gjør spillet stressende.

 

Mange som fikk head start begynner å nærme seg 60, min barbar er 51. Jeg har hørt rykter om at noen har runda 73. Pvp ser nesten ut til å ikke ha noe hensikt, uten om dustete jævler fra wow som ganker lowbi pvp zonene som tortage underhals og white sands.

 

Mange som har blitt lvl 80, delvis pga en hemma glitch i apprenticesystemet. Men open world pvp har jo aldri noen hensikt, minigame pvp og siege battles derimot blir nok gøy ;)

 

Jeg er sjokkert over at aksjene faller så sykt nå. Spillet har sin share med bugs, men det er på ingen måte uspillelig og det er vel en av de bedre MMO-launchene historisk. Det fikk 9,4 i score hos gamerzone elno, sjekk gamerankings.com, og det har hatt en brattere kurve hittil enn wow. Skjønner ikke noe annet enn at aksjen bør øke litt snart.

 

Er veldig få som har fulgt funcom som er overraska over fallet.. Prisen var kunstig høy selv med 400.000 spillere.. ingen vet hvor mange av disse spillerene som vil begynne å betale om 30dager.. Fallet vil nok forsette ned mot og under 40. Dagen har vært preget av MYE shorthandel og dette har nok drevet prisen oppover..

Lenke til kommentar
Jeg greide så vidt å få solgt mine funcom aksjer før fallet under 50 ble faktum og tjente 15 000 kr. Skal nok kaste pengene inn igjen når den har falt ferdig. Men funcom må snart rydde opp i diverse feil som plager spillet og gjør spillet stressende.

 

Mange som fikk head start begynner å nærme seg 60, min barbar er 51. Jeg har hørt rykter om at noen har runda 73. Pvp ser nesten ut til å ikke ha noe hensikt, uten om dustete jævler fra wow som ganker lowbi pvp zonene som tortage underhals og white sands.

 

Mange som har blitt lvl 80, delvis pga en hemma glitch i apprenticesystemet. Men open world pvp har jo aldri noen hensikt, minigame pvp og siege battles derimot blir nok gøy ;)

 

Jeg er sjokkert over at aksjene faller så sykt nå. Spillet har sin share med bugs, men det er på ingen måte uspillelig og det er vel en av de bedre MMO-launchene historisk. Det fikk 9,4 i score hos gamerzone elno, sjekk gamerankings.com, og det har hatt en brattere kurve hittil enn wow. Skjønner ikke noe annet enn at aksjen bør øke litt snart.

 

Er veldig få som har fulgt funcom som er overraska over fallet.. Prisen var kunstig høy selv med 400.000 spillere.. ingen vet hvor mange av disse spillerene som vil begynne å betale om 30dager.. Fallet vil nok forsette ned mot og under 40. Dagen har vært preget av MYE shorthandel og dette har nok drevet prisen oppover..

 

Nei tviler sterkt på at kursen fortsetter nedover nå med en gang. Tror fallet i dag skyldes litt overprising samt at mange tok gevinst da sksjen begynnte å falle enda mer. Kombinert med ellers usikker børs går det jo kun en retning da. Er en fin motstand på 42-43 som mange bruker som en inngang. Tror aksjen vil bli en trader yndling de neste dagene hvor kursen vil variere mellom 40 - 50. Likevell tror jeg aksjen vil gå ned over tid før Q2 nærmer seg og mer informasjon utgis.

 

Som andre har jeg aldri helt forstått den høye prisingen, men tror nok en korreksjon vil drøye ut over lengre tid. Selv gikk jeg inn på 43,5 idag og satser på å selge meg ut på 5 - 6% stigning i morgen. Samtidig kan man vel se sammenhengen mellom fallet på Oslo børs og fallet i Funcom kursen. USA børsene er opp idag (foreløpig med Nasdaq opp 0,83) tross dårlige makrotall og tross at asia børsene gikk ned på mandag. Dette tror jeg vil virke positivt på Oslo børsen i morgen og sende indeksen oppover. Dette vil igjen ta seg godt ut for Funcom sett kun for morgendagen.

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
"Kun" 400 000 på under ei uke?

Det var harde ord ;P

Ja, siden det ble snakket om oppimot en million... Jeg vet ikke, men at kursen falt med 7% i dag må vel ha en sammeneheng med denne pressemeldingen...? At "ukyndige" folk muligens hadde forestilt seg at det skulle være mange flere abonnenter?

De har solgt 6-700 000 kopier ref dem selv, 400 000 har aktivert spillet.

 

Børskursen raser fordi folk har satset på at kursen skulle opp ved lansering, det har den gjort så nå selger alle småsparerene seg ut. :)

Lenke til kommentar
Jeg greide så vidt å få solgt mine funcom aksjer før fallet under 50 ble faktum og tjente 15 000 kr. Skal nok kaste pengene inn igjen når den har falt ferdig. Men funcom må snart rydde opp i diverse feil som plager spillet og gjør spillet stressende.

 

Mange som fikk head start begynner å nærme seg 60, min barbar er 51. Jeg har hørt rykter om at noen har runda 73. Pvp ser nesten ut til å ikke ha noe hensikt, uten om dustete jævler fra wow som ganker lowbi pvp zonene som tortage underhals og white sands.

 

Mange som har blitt lvl 80, delvis pga en hemma glitch i apprenticesystemet. Men open world pvp har jo aldri noen hensikt, minigame pvp og siege battles derimot blir nok gøy ;)

 

Jeg er sjokkert over at aksjene faller så sykt nå. Spillet har sin share med bugs, men det er på ingen måte uspillelig og det er vel en av de bedre MMO-launchene historisk. Det fikk 9,4 i score hos gamerzone elno, sjekk gamerankings.com, og det har hatt en brattere kurve hittil enn wow. Skjønner ikke noe annet enn at aksjen bør øke litt snart.

 

Er veldig få som har fulgt funcom som er overraska over fallet.. Prisen var kunstig høy selv med 400.000 spillere.. ingen vet hvor mange av disse spillerene som vil begynne å betale om 30dager.. Fallet vil nok forsette ned mot og under 40. Dagen har vært preget av MYE shorthandel og dette har nok drevet prisen oppover..

 

Nei tviler sterkt på at kursen fortsetter nedover nå med en gang. Tror fallet i dag skyldes litt overprising samt at mange tok gevinst da sksjen begynnte å falle enda mer. Kombinert med ellers usikker børs går det jo kun en retning da. Er en fin motstand på 42-43 som mange bruker som en inngang. Tror aksjen vil bli en trader yndling de neste dagene hvor kursen vil variere mellom 40 - 50. Likevell tror jeg aksjen vil gå ned over tid før Q2 nærmer seg og mer informasjon utgis.

 

Som andre har jeg aldri helt forstått den høye prisingen, men tror nok en korreksjon vil drøye ut over lengre tid. Selv gikk jeg inn på 43,5 idag og satser på å selge meg ut på 5 - 6% stigning i morgen. Samtidig kan man vel se sammenhengen mellom fallet på Oslo børs og fallet i Funcom kursen. USA børsene er opp idag (foreløpig med Nasdaq opp 0,83) tross dårlige makrotall og tross at asia børsene gikk ned på mandag. Dette tror jeg vil virke positivt på Oslo børsen i morgen og sende indeksen oppover. Dette vil igjen ta seg godt ut for Funcom sett kun for morgendagen.

 

Selv med dagens sluttkurs ligger P/E på 9 ca.. noe som er veldig høyt.. jeg satser på videre fall og tipper vi ser 30 tallet før fredag.

Lenke til kommentar
Selv med dagens sluttkurs ligger P/E på 9 ca.. noe som er veldig høyt.. jeg satser på videre fall og tipper vi ser 30 tallet før fredag.

 

Hvilkene andre selskap sammenlikner du med da? Synes ikke nødvendigvis P/E 9 er så veldig høyt. Jeg synes også det blir feil å bruke P/E i Funcom nå da alt er bygget på antatt salg i fremtiden og ingen vet.

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...