Gå til innhold

Noen som tror på Funcom-aksjer?


Malakai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor kan jeg kjøpe aksjer kjappest og billigst mulig? På nordnet må jeg visst sende inn noen papirer som sikker tar flere uker.

 

jeg kjøpte det gjennon netbanken min, har kun gjordt det en gang, så er nokk ingen askje "geek" men jeg trengte ikke å sende inn noe, gikk enkelt og grett på skandiabanken.

Lenke til kommentar
Hvor kan jeg kjøpe aksjer kjappest og billigst mulig? På nordnet må jeg visst sende inn noen papirer som sikker tar flere uker.

 

Vel hvis du hadde intressert deg for å kjøpe Funcom aksjer så hadde du kansje tatt opp telefonen og ringt Nordnet for å finne ut hvor lang tid det tar. Men la meg spare deg for 1 minutt det tar 3-5 virkedager kansje litt lengre. Noe du gjør en gang i livet ditt og thats it. http://www.aksjenorge.no/ har noen filmer og mye info. Billigste megler er på "etrade.no" men ikke nødvendigvis lettest for deg.

 

Hvor kan jeg kjøpe aksjer kjappest og billigst mulig? På nordnet må jeg visst sende inn noen papirer som sikker tar flere uker.

 

jeg kjøpte det gjennon netbanken min, har kun gjordt det en gang, så er nokk ingen askje "geek" men jeg trengte ikke å sende inn noe, gikk enkelt og grett på skandiabanken.

 

"For å handle med aksjer trenger du en VPS-konto i Verdipapirsentralen"

 

Dermed har banken sikkert lagd dette for deg. Nå har jeg hørt utrykket aksje geek også jaha. Tror det er svært få som er "besatt" av aksjer, det er nok heller et noe man kan drive på med som et yrke eller en sparingmulighet. Dessuten de som er besatt av aksjer blir utbrent og taper alt rimelig fort, siden de mister entusiasmen og gleden ved det.

 

Dessuten er Nordnet blant de billigste for å bekrefte det. I tillegg kan man på dagsbasis selge deretter kjøpe igjen til billigere kurs i funcom siden den beveger seg rimelig mye per dag. Man kan fort tjene flere tusen slik per dag.

 

Man har også rare analytikere som sier masse rart, beste er å høre på seg selv spesseilt med funcom. Ikke heller å glemme å være realistiske over hva funcom for eksempel kan få i antall brukere og gjøre grundig research. Eksempel på dette er gjennom google som viser at søke frasen "age of Conan" er blitt søkt på 3x fler fra norske ip adresser en andre lands ip adresser. Dessuten er Svergie og Finland på 2. og 3. plass.

 

Gå inn på funcom.com og les under investor Realation, mye viktig info der samt på oslobors.no

 

Jeg ser ingen hindringer for videre Funcom oppgang, dermed er anbefalingen på STERK KJØP og kursmål på 60 kr i første omgang.

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hvordan hypen for dette er i Asia? Warcraft/starcraft var jo nesten som en relegion der så solgte nok godt der fra start av. Om Conan er like populær er jeg ikke sikker på? Er ikke det i hovedsak populært her i vesten?

 

Edit: Det er vel ikke satt opp servere for asia heller, noe som vil si at de går glipp av MANGE spillere.

Ble litt mer skeptisk nå, men vurderer å kaste inn 10k bare for å se.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jeg kasta inn 10k bare for å teste. Greit nok, synket bittelitt

siste dagene, men ikke nevneverdig.

 

Satser på en liten fortjeneste når det kommer ut, og så selge.

Lenke til kommentar

Og der solgte jeg meg ut. Steg 9% i dag på nyhet om vellykket testkjøring i helgen. Nå tror jeg ikke det er mye oppside igjen i den aksjen. Med mindre salgstallene går til himmels og det kan jo tenkes at de gjør det. Gikk inn på kurs 22,5 for noen måneder siden og forlot skuta idag på 44,2. Var en morsom seilas.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt for meg hvilke nyheter som skulle sparke denne aksjen ytterligere oppover - bortsett fra positive salgstall, men de kommer jo ikke på en stund. Dessuten er det innbakt ganske høye forventninger på salgstall allerede i dagens kurs. Jeg er ikke lysten på å sitte på denne aksjen over lanseringen. DnBNOR påpeker at det er mye venture-kapital i Funcom og for dem er det natulig å selge seg ut når produktet er ute i markedet.

 

Jaja, bare tiden vil vise. Og som sagt over, Oslo Børs kan svinge noe voldsomt så det er nok fortsatt muligheter.

Lenke til kommentar

Jammen kan ikke denne aksjen gå høyere? kilik posta jo dette:

 

Kaupthing har regnet litt på aksjepris gitt PE 12, USD 15 pr. mnd og EBITDA 45-50% ved mer enn 300.000 brukere:

 

300.000 brukere = aksjekurs 20

450.000 brukere = aksjekurs 32

600.000 brukere = aksjekurs 45

750.000 brukere = aksjekurs 57

1.000.000 brukere = aksjekurs 77

1.500.000 brukere = aksjekurs 117

2.000.000 brukere = aksjekurs 158

2.500.000 brukere = aksjekurs 198

3.000.000 brukere = aksjekurs 239

4.000.000 brukere = aksjekurs 320

5.000.000 brukere = aksjekurs 401

6.000.000 brukere = aksjekurs 482

7.000.000 brukere = aksjekurs 563

8.000.000 brukere = aksjekurs 643

10.000.000 brukere = aksjekurs 805

 

klippet fra stocktalk

 

Hvor lang tid tok det før wow fikk 2 millioner brukere? Hvis dette spillet gjør det bra i forhold til antall brukere kan jo aksjen gå enda lenger opp i verdi... eller tar jeg helt feil her? Jeg vet at det tar tid før det får flere brukere, men det er vel verdt ventingen liksom?!?! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...