Gå til innhold

Noen som tror på Funcom-aksjer?


Malakai

Anbefalte innlegg

FunCom ble børsnotert i 2006. Men hvis jeg skal si mitt så syns jeg at funcom ikke er verdt mer enn 1milliard, ikke 1,6 som de er verdt nå.

 

Grunnen til det er at de kun får inn 20% av det totale salget pga distrubitøren skal ha sitt, pakking, lisenser, transport, butikk osv. og man regner med at kun 50% vil fortsette å spille men om ikke får fingeren ut og får fikset på problemene med spillet tror jeg tallet vil bli enda mindre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FunCom ble børsnotert i 2006. Men hvis jeg skal si mitt så syns jeg at funcom ikke er verdt mer enn 1milliard, ikke 1,6 som de er verdt nå.

 

Grunnen til det er at de kun får inn 20% av det totale salget pga distrubitøren skal ha sitt, pakking, lisenser, transport, butikk osv. og man regner med at kun 50% vil fortsette å spille men om ikke får fingeren ut og får fikset på problemene med spillet tror jeg tallet vil bli enda mindre.

Hva andre skal ha spiller absolutt ingenrolle, prising av aksjer skal gå på inntjeningen. Selv om marginene kanskje er dårlige så kan det hende at x selskap tjener mye penger og da skal de prises deretter.

Lenke til kommentar
Tror ikke du vet så mye om aksjemarkedet og bedrifter generelt hvis du er seriøs med den uttalelsen der..

Funcom satt igjen med 707000kr ifjor.

Ja, og de ble priset etter fremtidig inntjening slik ser du overalt på børs, det er få selskaper på Børsen som blir priset etter hvordan inntjeningen er NÅ. Aksjemarkedet ligger nesten alltid i forkant, noe vi ser meget godt i markedet nå om dagen.

 

 

Når det gjelder bedrifter så er det klart det spiller en rolle, men ikke for prisingen av aksjen.

Det er klart det er mer gunstig at de vil tjene mer penger og da også vil bli mer verdt dog har dette ikke noe med verdisettingen av aksjen. Du blander kortene ved verdisetting og hvordan bedrifter drives, det er et dårlig utgangspunkt for å gjøre det bra i aksjemarkedet.

 

Tro er noe man gjør i kirken.

Endret av Cape
Lenke til kommentar
FunCom ble børsnotert i 2006. Men hvis jeg skal si mitt så syns jeg at funcom ikke er verdt mer enn 1milliard, ikke 1,6 som de er verdt nå.

 

Grunnen til det er at de kun får inn 20% av det totale salget pga distrubitøren skal ha sitt, pakking, lisenser, transport, butikk osv. og man regner med at kun 50% vil fortsette å spille men om ikke får fingeren ut og får fikset på problemene med spillet tror jeg tallet vil bli enda mindre.

 

Det du glemmer er at de skal ha det meste av månedsavgiften på 15$/15euro (det tas ikke høyde for kursforskjeller) for hver enkelt spiller, samt at de tjener 100% på kjøp over nett...

 

Det største inntjeningspotensialet for MMOer ligger uansett ikke på salg av selve spillet, men i den månedlige avgiften.

Endret av Syv
Lenke til kommentar

De får ikke 100% av nettsalget uansett, som sagt lisens for bruk av conan, eidos, visa, de som lagde betalingsløsningen osv er sikkert mange fler, men la oss glemme det litt. Mitt hovedpoeng er at spillerne klager over ett uferdig spill med masse problemer, derfor om Funcom ikke fikser det så vil ikke spillerne betale den månedlige avgiften og tjene mer penger. Det er jo derfor aksjekursen gikk så mye opp pga troen på at de hadde sikret seg en god inntektskilde som ville vedvare over en lang stund, men mange begynner å tro at antall abbonnenter tidligere antatt ikke kommer til å holde pga problemene spiller opplever.

Lenke til kommentar

Det er altid noen som klager I MMOer (og andre spill), det er nesten et kjennetegn ved sjangeren. På offisielle forum feks, er det altid de som av en eller annen grunn er misfornøyd som skriker høyest. Majoriteten som er relativt fornøyd ser du ikke så mye til.

 

Ta f.eks Bethesda sitt spill The Elder Scrolls: Oblivion. Jeg var aktiv på forumet deres før slippet for to år siden. Med en gang spillet kom ut ble forumet oversvømt av negativitet, til tross for at spillet fikk toppscore i all spillmedia. Folk mente de hadde forenklet ting for mye i forhold til de foregående spillene (sier meg enig, men syns det ble bra til tross for dette) etc. Det forhindret uansett ikke spillet i å selge millioner av kopier.

 

Det er klart at hardbarkede online-rollespill-fans vil klage på en ganske lineær verdensfremstilling som Age of Conan har (de er vant til en annen fremstilling), men et viktig poeng er at det ikke forhindrer mange i å nyte spillet for hva det er (med tanke på AoC er det da også en god del som gjøres bedre enn hos konkurrentene).

 

Av naturlige årsaker hører du ikke den fonøyde, stille majoritet syte; jeg har aldri vært borti et online-spill hvor alle er fornøyd.

 

AoC har hatt en av de bedre lanseringene noensinne. At man lanserer seg selv som nummer 2 blant vestlige MMO-spill betyr en del...

Endret av Syv
Lenke til kommentar

Noen som vet når andre kvartalsrapport kommer ut? Og hvilke sider får man sånn informasjon fra som er relevant for for eksempel aksjekursen i funcom? Har forumer mye å si for aksjekursen, altså traderforumer eller hva du kaller det? Hvilke forumer er det??

 

bare lurer liksom lizzom...

Lenke til kommentar

Forum har sannsynligvis veldig lite å si, da de som diskuterer der eier veldig få aksjer sammenliknet med et totale antallet. Det er også større investorer inne i bildet som neppe har rømt skipet ennå.. :p Kort sagt, du får neppe noe veldig verdifull info før noen andre, og dermed er Funcom aksjen bare et morsomt gambling objekt når ting er så ustabilt som det for tiden er.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Sommeren er vel ikke den måneden for mest vekst for denne typen spill, håper for Funcom sin del at de vil ha en del å vise frem på GDC i Tyskland nå til uken. De har sagt at de da skal vise frem DirectX 10-motoren sin (eller var det lansering også?), men uansett så ligger vel ikke problematikken med grafikken, men på gameplay-siden.

 

Funcom har så langt falt med 19.02% i dag, så får håpe de har noen triks i ermet.

Lenke til kommentar
Det er ingen grunn til å eie funcom aksjer, selskapet klarer ikke tjene penger nå så vil de neppe aldri klare det.

Følger du helt med eller? Det er Q2 tallene de har gitt ut i dag. Selvfølgelig tjente de ikke penger i Q2 når spillet kom i slutten av mai (null inntekt før lansering, og masse markedsføringsutgifter både før og etter). Dessuten fikk de ingen abonnementsinntekter første måned, og det er det de tjener my penger på (ikke salg av spillet).

 

Det er vel ikke før Q4 resultatet det vil bli mulig å se hvorvidt de faktisk tjener penger på AOC.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...