Gå til innhold

Noen som tror på Funcom-aksjer?


Malakai

Anbefalte innlegg

Hvor mange skal invistere i Funcom aksjer ?

 

Siden det er mang en utsettelse faller jo aksjene, men med stor tro på suksess (betatester) tar jeg en aksje eller to i funcom. Stor tro på at dette spillet vil ta av bare de får luket ut bugsene. Men det er jo standard.

 

Go Go Funcom !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man bestemmer seg for å investere i Funcom er det vel enten vinn eller forsvinn! Blir ulidelig spennende å se om AoC kan hamle opp med store, etablerte WoW!

Mange har prøvd siden WoW ble lansert, og jeg kan si med god samvittighet at ingen har fått det til! Enda.

Jeg synes investering i Funcom virker veldig spennende, men har ikke penger til det, dessverre.

Lenke til kommentar
Hvis man bestemmer seg for å investere i Funcom er det vel enten vinn eller forsvinn! Blir ulidelig spennende å se om AoC kan hamle opp med store, etablerte WoW!

Mange har prøvd siden WoW ble lansert, og jeg kan si med god samvittighet at ingen har fått det til! Enda.

Jeg synes investering i Funcom virker veldig spennende, men har ikke penger til det, dessverre.

 

Saken er jo at WOW er snart 5 år gammelt, og dermed burde vel markedet være klart for noe nytt. Så lenge det er veldig bra - og det mener jeg AOC er. Tabula rasa er ikke noe alternativ i allefall.

Lenke til kommentar
(...)

 

Saken er jo at WOW er snart 5 år gammelt, og dermed burde vel markedet være klart for noe nytt. Så lenge det er veldig bra - og det mener jeg AOC er. Tabula rasa er ikke noe alternativ i allefall.

 

Tror ikke det er helt riktig tankegang, egentlig. WoW har over 10 millioner aktive spillere fremdeles, og om ikke lenge kommer en ny expansionpack, WotLC. Dette vil muligens fornye spillet, rekruttere flere nye spillere og hale tilbake gamle spillere. Det skal mye til for å ta knekken på et sånt monster! :)

Lenke til kommentar
(...)

 

Saken er jo at WOW er snart 5 år gammelt, og dermed burde vel markedet være klart for noe nytt. Så lenge det er veldig bra - og det mener jeg AOC er. Tabula rasa er ikke noe alternativ i allefall.

 

Tror ikke det er helt riktig tankegang, egentlig. WoW har over 10 millioner aktive spillere fremdeles, og om ikke lenge kommer en ny expansionpack, WotLC. Dette vil muligens fornye spillet, rekruttere flere nye spillere og hale tilbake gamle spillere. Det skal mye til for å ta knekken på et sånt monster! :)

 

 

Er ikke så siker på det. Er vel mest fordi det ikke er noe godt alternativ for øyeblikket. LOTR er jo bare en dårlig WOW klon, mens AOC byr på noe nytt. Ett meget bra kampsystem bla. På tide å slakte det mosteret der, og tror AOC kan klare det. Er grenser for hvor lenge Blizz kan holde det gående. DØ å brenn i helvete.... :p

 

edit. Tror folk er keen på next gen grafikk også.

Endret av Malakai
Lenke til kommentar

Funcom retter seg mot aldersgruppen 20-40 år med Age of Conan.

Blizzard har aldersgruppe 8+ som target med WoW .

Det sier seg egentlig selv at målgruppen til Funcom får et mye mer skreddersydd produkt enn kundene til Blizzard .

 

Måtte Funcom oppleve suksess , jeg unner dem det :) Bare dem får ferdig endel av spillet og at det som er ferdig virklig fungerer som de vil . Jeg vil heller at de utsetter spillet til det blir ferdig enn at de "gjør en Vanguard" . Også endelig får vi et MMO med gore og blod , ikke at jeg er fan av slikt men det gjør combat og slikt mer realistisk og bedre stemning i spillet !

Lenke til kommentar

Det blir særdeles spennende å se hva AoC har å by på, hadde vært sååå gøy om det blir en suksess med tanke på at det er norskprodusert :D

 

Mangler kapitaler til å investere i FunCom men mener absolutt det kan være noe for de som har noen penger å sette av, markedet er kanskje modent nok til noe helt nytt, på samme måte som World of Warcraft banet vei og tok sjanser :)

 

 

Go FunCom!

Lenke til kommentar

FunCom selv har ikke ambisjoner om å velte WoW (og ikke kommer de til å klare det heller) - lykke til hvis du skal bruke en eventuell utkonkurrering av WoW som eneste indikasjon på om det er verdt å investere i FunCom eller ikke. Så lenge spillet selger når mai engang kommer, vil aksjene komme til å stige etter release. Selger det mer enn forventet, og spillpressen er snill med omtalene, stiger de enda mer.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Som flere har nevnt mer eller mindre tidligere her så har ikke Funcom tenkt å utfordre wow på noe sett og vis. De har som plan å enkelt å greit gi ut et annet spill, med fokus på en annen , litt eldre målgruppe. AoC vil skal tilby noe annet en det wow har, slettes ikke konkurere med det, noe som ville vært mer eller mindre dødfødt uansett.

Lenke til kommentar

WoW er et oppsop av alle MMOs og tilrettelagt den yngre garde , gjort mer arcademessig for å nå "familien" der Tutta på 8 år kan spille sammen med Oskar på 30 . Conan har ALLTID vært ment på voksen kundegruppe , bøker , tegneserier og film beviser dette, så en konkurranse med WoW er hinsides all fornuft.

Nå må det jo sies at den eldre gruppen 20+ år som spiller WoW , så vil sikkert endel av disse bli tiltrukket av Conan :)

Lenke til kommentar
Ville holdt meg unna foreløpig. Hvis det kommer en ny utsettelse og aksjen kommer ned på 15-20 kroner igjen skal jeg investere, men ville ikke gått inn på 25 kroner og mer. For stor risiko.

Nå har Funcom sagt ved flere anledninger og i samtlige av de nye videoene at de garanterer ingen flere utsettelser. AoC KOMMMER 20. mai for CE og 23. mai for resten. :)

Lenke til kommentar

Joda, men som vi har sett på ca alle MMO'er som har kommet etter WoW, så betyr ikke utgivelse av spillet at det faktisk er ferdig. Jeg blir imponert om de klarer å lappe sammen ting nok til at det blir en release opplevelse uten følelsen at man spiller på en beta build.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...