Gå til innhold

Noen som tror på Funcom-aksjer?


Malakai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter børsens stengetid ble det kjent at Northzone IV K/S ønsker å selge fire millioner aksjer i spillselskapet Funcom, tilsvarende en eierandel på 7,6 prosent. Det vil skje gjennom en bookbuildingprosess onsdag kveld. Dersom vi tar utgangspunkt i dagens sluttkurs på 46,70 kroner (-3,71 prosent), betyr det at Northzone frigjør 186,8 millioner kroner.

Dette har forsåvidt vært spådd i lang tid. At venture-kapitalen selger seg ut når spillet gikk gold. Dette vil nok kunne påvirke kursen i tiden fremover. De solgte forresten til 43,50.

Lenke til kommentar
Hadde jeg hatt aksjer i Funcom så ville jeg nok solgt meg ut ganske fort. Har lite tro på at spillet blir en stor suksess, og tar man en liten titt på det offisielle forumet så forstår man fort hvorfor.

Spar meg, du har tydeligvis ikke spilt MMORPG fra start før. Spesielt WoW.

Lenke til kommentar
Hadde jeg hatt aksjer i Funcom så ville jeg nok solgt meg ut ganske fort. Har lite tro på at spillet blir en stor suksess, og tar man en liten titt på det offisielle forumet så forstår man fort hvorfor.

Forum lever i en egen verden. Mer konsentrasjon av dommedagsprofeter skal man lete lenge etter. Har selv erfart at så lenge jeg ikke leser aoc-forumet, synes jeg faktisk spillet er veldig bra og koser meg med det.

Lenke til kommentar
Noen vet hvorfor Funcom har rast så voldsomt i det siste? Solgte på 51, om det ikke er noe spesiell grunn til fallet er det kanskje lurt å kjøpe seg inn igjen?

Generell nedgang på verdens børser. Usikker på om faren for en langsiktig nedgang er mer tilstede nå en tidligere. Ser for meg nedgang, men ikke alla 2001 da det var nærmest fullstendig krakk.

For en aksje kan det være veldig vanskelig å stige i slike tider, selv om de gjør det bra resultatmessig. Aoc kan holde seg stabil, eller til om med stige, men det er somregel vanskelig når resten av linja går nedover. Akkurat hva kursen bør ligger rundt er vansklig å si før man har noen resultater på bordet. Vil tro rundt 40 kr er en grei kurs, jeg syns ivertfall ikke det er kunstig høyt. En kan si den har doblet seg fra siden den siste nyheten om utsettele. Produktet er her, nå gjelder det bare å se om det slår an.

 

Byggebransjen kan snart på en smell, deretter reiseliv og flyselskaper. Samt det meste som har med salg av varer å gjøre. Så kommer industrien og olje industrien helt til slutt.

 

Børsene holder seg generelt rolig om sommeren, så det er litt spesielt av vi har nedgang nå. Kontinuerlig renteøkninger er absolutt faresignaler for aksjekursene, samtidig er det kort vei fra pessimisme til optimisme, ivertfall på Oslo børs.

Vansklig å spå fremtiden, men folk har så store lån, og når renta da stiger relativt hyppig vil kjøpekraften forsvinne, og dra med seg resten av røkla etterhvert. Faktisk tror jeg langt flere en vi er klar over sliter med betalingene allerede.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Det er jo sikkert sant det du sier, men er vel vanskelig å si at en spillaksje har halvert seg på en måned eller noe fordi det har vært generell nedgang. Tror heller det er fordi mange innser at spillet langt ifra har hatt en vellykket lansering, iaffal ikke med tanke på å gi det de har lovet. Spillet vil nok miste rimelig mange kunder når subscriptionene begynner å gå ut :)

 

Men jeg kjøper meg inn nå. Mener fortsatt kursen er altfor lav, tror Conan vil kunne klare en mill i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...