Gå til innhold

Hvordan reagerer en 6 åring på en ukes Playstation forbud?


R@ge

Anbefalte innlegg

6 år og allerede avhengig av PS3!

 

Det ble skikkelig bråk når vi nektet guttungen å spille Playstation 3 i dag.

Årsaken var at han rett og slett hadde oppført seg helt ufyselig og vi nektet han derfor å spille.

Han brukte alle triks i boka for å overbevise oss om at han bare måtte få spille.

 

Men det var først da jeg sa at forbudet ville bli utvidet at han klikket skikkelig :p

 

 

Vi kan vel konkludere med at denne gutten trenger litt avvenning fra Playstation 3, huff :p

 

Kilde: www.sinna.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man trenger IKKE og være 6 år for og være avhengig av spill, vi har en på 11år han var helt hekta, og da er var et sant "helvete" når vi begynnte og sette foten ned. Han lurte oss trill rund og gjorde alt som sto i hans makt for og få spille. Men nå et år seinare begynner det og roe seg, han har forstått at det bare er en time for dagen maks, (det er ikke alle dager han får spille)og det har begynnt og ble flere og flere dager han "glemmer" og spille :!: og det viser seg igjen og igjen at de liker grenser og at de blir bedre og ha med og gjøre når de ikke får spille så mye. :p Så et tips til alle med barn og spill/data tilgjngelig sett grenser for bruken fra begynnelsen av.

Lenke til kommentar
Jævlig dårlig gjort å filme slikt og legge på youtube.. Tenker det blir morro for "sinnataggen" når hele skolen har sett dette ja.

det er jo noen år til det blir et problem skulle jeg tro...

 

Men ja, du kan være sikker på at vi skal vise disse filmene til gutten om noen år....

 

Dette er jo sånnt som er hysterisk morsomt å ta når de gifter seg til eksempel.. *wicked*

Lenke til kommentar

Det er tull å si at dette er dårlig oppdragelse. Hvis R@ge takler slike situasjoner på samme måte uten kameraet til stede syns jeg han er flink.

 

Er ikke mange fedre som ikke "klikker" tilbake, og skriker like mye som barnet.

 

Edit: Men å legge det ut på youtube likte jeg ikke helt.

Endret av Dataprob
Lenke til kommentar

1 time er mye på den alderen da, helt frem til 3. klasse elns fikk jeg bare spille en halvtime om dagen. Ble etterhvert utvidet til halvannen time, og så ble det fjernet helt, siden jeg spilte jo ikke noe etterhvert uansett. Jeg spilte dog av og til hos venner selv, men dro ikke til venner for å spille.

Lenke til kommentar

Som nevnt av flere andre her synes jeg det er meget betenklig at dette skal vises på Youtube. Når gutten din finner ut "at pappa har lagt ut en film på internet for å latterliggjøre meg" risikerer du at han får store tillitsproblemer til deg senere i livet.

 

Du har heller ingen garanti for at denne filmen kan misbrukes av mobbere mot sønnen din.

 

Dessuten er vel dette strengt talt ikke noe nytt. Barn som sutrer over at de ikke får is/godteri/playstation/være sent oppe, er vel noe som samtlige foreldre har opplevd mange ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...