Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er samme programmene jeg kjører. Legger du til Illustrator så har du stort sett alt jeg bruker :p

 

Ontopic:

Siden jeg er newbie i EVE så lurer jeg på hva poenget er med å raffinere mineralene når jeg får mer penger for de ved å selge de uten noe forarbeid?

 

Jeg har nå samlet opp mye Dense Veldspar. Men vil gjerne ha best pris for det. Jeg taper jo mye penger på å raffinere det.

 

(Det heter raffinere på norsk?) :p

Lenke til kommentar
Det er samme programmene jeg kjører. Legger du til Illustrator så har du stort sett alt jeg bruker :p

 

Ontopic:

Siden jeg er newbie i EVE så lurer jeg på hva poenget er med å raffinere mineralene når jeg får mer penger for de ved å selge de uten noe forarbeid?

 

Jeg har nå samlet opp mye Dense Veldspar. Men vil gjerne ha best pris for det. Jeg taper jo mye penger på å raffinere det.

 

(Det heter raffinere på norsk?) :p

 

Hvis du kan selge ore det for mer enn du får for mineralene, så betyr det enten at buy orders for minerals er veldig lave i det området du prøver å selge, eller at dine refining skills er for lave. Vanligvis så lønner det seg å selge minerals, men det kommer an på dine skills og utstyret som du refiner med (ikke alle stasjoner har 50 % utstyr, og de siste 0.5% må du ha standings mot eieren av stasjonen for å få). Refining er en skill du vil ha hvis du planlegger å mine mye, refining efficiency er en annen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har planer om å begynne med eve, men er veldig mye og sette seg inn i. Sliter veldig med å finne ut hvilke rase,bloodline etc jeg skal velge for og ikke ødlegge for meg senere i spillet. Det jeg har mest lyst til og gjøre er å PvP det er dette jeg har likt best i andre mmorpg jeg har spilt f.eks Anarchy-Online og WoW. Har lest utalige forum poster, guider etc, men har enda ikke funnet ut helt hva jeg brude velg av rase.bloodline etc og hvilke skills jeg burde trene og i hvilke rekke følge. Noen som kan hjelpe meg litt på veien?

 

Lurte også på om det var noen active spillere her på forumet, hadde vært greit om det var noen som jeg kunne snakke med online, hvis det var noe jeg lurte på eller bare ville slå av en prat :)

 

Som sagt jeg er helt ny, lest rundt på forskjellige forum i en uke nå. Lage meg et par chars for noen dager siden bare for og sette meg litt inn i spillet. For så og slette disse når jeg har funnet ut hvilke rase og fått plottet ut en plan på hvordan jeg skal trene skills :)

Lenke til kommentar

Begynte å spille EVE for tre dager siden etter 5 år med star wars galaxies.. anderledes, men artig selv om jeg har knappe 100k med kredits til dags dato..... :)

 

 

Har zip erfaring, men tenker å bruke litt tid fremover på solo spill før jeg kaster meg ut i organisert kriminalitet, eller hva det heter på EVE'sk :)

Lenke til kommentar

Alle, nye som gamle bør søke opp Eve fitting tool og EVEmon.

EVE fitting tool er programmet som du kan legge inn din karakter og sette opp skip utifra skillsa dine..

 

Evemon overvåker karakteren din og skilltraininga di automatisk etter du installerer denne, og her kan du finne ett type skip du vil trene deg opp til, eller finne det skipet fra battleclinic.com sine loadout forums og lage en optimalisert skilltrainings plan for akkurat det skipet..

 

Evemon er ett must syns jeg ihvertfall..

 

ash'wa ingame om dere lurer på noe ellers..

Lenke til kommentar
Har planer om å begynne med eve, men er veldig mye og sette seg inn i. Sliter veldig med å finne ut hvilke rase,bloodline etc jeg skal velge for og ikke ødlegge for meg senere i spillet. Det jeg har mest lyst til og gjøre er å PvP det er dette jeg har likt best i andre mmorpg jeg har spilt f.eks Anarchy-Online og WoW. Har lest utalige forum poster, guider etc, men har enda ikke funnet ut helt hva jeg brude velg av rase.bloodline etc og hvilke skills jeg burde trene og i hvilke rekke følge. Noen som kan hjelpe meg litt på veien?

 

Lurte også på om det var noen active spillere her på forumet, hadde vært greit om det var noen som jeg kunne snakke med online, hvis det var noe jeg lurte på eller bare ville slå av en prat :)

 

Som sagt jeg er helt ny, lest rundt på forskjellige forum i en uke nå. Lage meg et par chars for noen dager siden bare for og sette meg litt inn i spillet. For så og slette disse når jeg har funnet ut hvilke rase og fått plottet ut en plan på hvordan jeg skal trene skills :)

 

 

Kontakt meg i spillet så skal jeg hjelpe deg å sette opp en pvp character og gi deg noen tips for å komme deg ut i pvp så fort som mulig..

Jeg heter Ugluuk i spillet akkurat som her..

Lenke til kommentar
Alle, nye som gamle bør søke opp Eve fitting tool og EVEmon.

EVE fitting tool er programmet som du kan legge inn din karakter og sette opp skip utifra skillsa dine..

 

Evemon overvåker karakteren din og skilltraininga di automatisk etter du installerer denne, og her kan du finne ett type skip du vil trene deg opp til, eller finne det skipet fra battleclinic.com sine loadout forums og lage en optimalisert skilltrainings plan for akkurat det skipet..

 

Evemon er ett must syns jeg ihvertfall..

 

ash'wa ingame om dere lurer på noe ellers..

 

Ja de 2 verktøyene er ypperlig.

Jeg brukte det for å finne ut tech 2 oppsett, hvordan få den capstable, hvordan få de etterlengtende Medium Pulse II på Retribution.

 

Rett å slett ypperlig verktøy disse to, sku ønske dem ble smeltet sammen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Heisann igjen.

 

Jeg må bare si i fra at jeg har laget en flash web side som er litt om meg og byen jeg bor i, men er for det meste om EVE Online.

 

Jeg har en topic om siden på EVE forumet, og den kan du se her.

 

Hvis du ikke skulle klare å komme deg inn på den siden der, så kan du gå direkte til siden min her. Siden blir nesten hele tiden oppdatert for å få de siste detaljene finpusset.

 

Har ikke fått den registrert på en skikkelig host enda, men det er fordi om 17 dager så drar jeg i militæret, og blir borte i 1 år da.

 

Hei Nightmare :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ugluuk`s nyeste video

 

Tenkte jeg kunne legge ut en link til min nye video og se om det er noen likesinnede nordmenn her som også driver med mye solo pvp..

 

I denne Video`n er det en del Megathron pvp og noen små skala pvp kamper..

Varer i 20 minutter og er fri for zooming og fancy flashes som gir deg epilepsi..

Bra video det der, Mega er fin skute. Blir ikke så mye solo på meg gitt, går mest i Jaguar eller Taranis om det er noe. Noe small-gang pvp blir det da, må vel innrømme at nano-skuter har blitt brukt en del. I tillegg er det artig å fly rundt med 2-3 Vexor, veldig bra cruiser synes jeg.

Lenke til kommentar

ingen norske corps her der det faktisk skjer noke? har lyst å begynne med EVE igjen etter eg leste artikkel idag. hehe.

 

Har en hulk + T2 frig, BC eller noke sånt.

 

siste norske corps eg var med i var ting helt dødt. folk fant aldri på ting ilag, og det var konstant flytting og herjing og nermaste buddy var 30 jumps unna :(

Lenke til kommentar
Heisann igjen.

 

Jeg må bare si i fra at jeg har laget en flash web side som er litt om meg og byen jeg bor i, men er for det meste om EVE Online.

 

Jeg har en topic om siden på EVE forumet, og den kan du se her.

 

Hvis du ikke skulle klare å komme deg inn på den siden der, så kan du gå direkte til siden min her. Siden blir nesten hele tiden oppdatert for å få de siste detaljene finpusset.

 

Har ikke fått den registrert på en skikkelig host enda, men det er fordi om 17 dager så drar jeg i militæret, og blir borte i 1 år da.

 

Hei Nightmare :p

 

Litt sent svar, men hei hei. Ja det er meg NightmareX.

 

Ser ut til at noen her kjenner godt til navnet mitt i EVE heh :D .

 

Og foresten, jeg er tilbake i Triumvirate. alliansen nå igjen. Heg er i et corp som heter D00M. Vi klarte nylig å miste en Erebus (Gallente Titan). Du kan se selveste killmailen her: LINK. Men den klarer vi oss uansett uten. Vi fortsetter bare å gjøre det vi er best til, nemlig fleet fights.

 

Her kan du f.eks se en kill som jeg hadde i den siste STORE fleet fighten jeg var i: LINK. Heh, jeg er øverst på listen der, og det mener at jeg tok mest damage på han før han daua. Men du kan også se en oversikt over den kampen på hvor mange vi var og hvilke skip vi hadde og hvor mange fienden hadde og hvilke skip dem hadde. Det kan du se HER.

 

Der har vi 96 kills mot 8 losses. Ikke værst det :thumbup: .

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Btw Terminator 3:

Dere har 38 capitals i den fighten mot motstandernes 2. Ikke så rart dere ikke mistet særlig mange skip :)

Joa, men dem var nok mange flere enn 85 stk mot oss der. Dem var vel rundt 200-250 stk der totalt. Det var ikke alle vi skøyt heller, pga at det var så mye lagg at det nesten ikke var mulig å gjøre noe som helst.

 

Dette er foresten våres siste video i fra Triumvirate hvor du også kan se noen sekunder i fra den fighten helt på slutten av filmen. Vi var 150 stk i gang, og local var oppe i 400. Og ja, jeg var i den fighten.

 

Linken til den filmen finner du her: LINK. Filmen er i MKV format, så pass på å ha en film avspiller som støtter det formatet, eller pass på å ha en H.264 codec installert hvertfall.

 

Ellers kan du se en litt eldre film i fra Triumvirate. Den er noen måneder gammel da, men den er ganske bra. Den inneholder blant annet Titan'en til F4ze hvor han Doomsday'er en fleet og warper til en planet hvor han blir tacklet etterpå.

 

Hva som skjedde videre med han der får du se i filmen på denne LINKEN. Denne filmen er i WMV format, så den er grei. Men filmen tar 704 MB og varer i 42 minutt og 24 sek heh. Mye action med andre ord.

 

EDIT: Har foresten oppdatert min web side som da er en del om EVE Online nå. Linken finner du HER. Husk å ha Flash 9 installert før du åpner siden :D .

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...