Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg trenger noen gode råd.

 

Jeg har NETTOP startet, oh har skaffet meg noen "penger" ved å ha solgt det jeg skaffa i astroidene.

 

Det jeg lurer på er hvor jeg kan få tak i, eller kjøpe meg noen bedre skip.

Jeg lurer også på hvoprdan jeg får tak i bedre våpen, og "moduler".

 

 

takk på forhond.

 

;)

Lenke til kommentar

Startet også i dag og storkoser meg... for det meste. Etter å ha spilt WoW i nesten 3 år så er dette MYE mer avansert, men jeg liker det :D

 

Trod du kjøper skip å Markets på romstasjoner som har et slikt tilbud. Der kan du kjøpe skip som også da har plass til større våpen... I tillegg må du ha visse skills for å kunne bruke disse våpnene... Jeg er sykt noob men tror det har noe med dette å gjøre...

 

Hvis noen vil hjelpe heter jeg Einherjar Bloodoath :)

Lenke til kommentar

Det beste tipset til nybegynnere er å gjøre alle de 3 tutorial quest arcene (3 arcs med 10 missions i hver arc), samt epic arcen.

Når disse er fullført har du ca 10 mill i banken og en god del skills og utstyr å leke deg med.

Epic arcen begynner i Arnon systemet, for de som har tatt de 3 tutorial arcene.

Lenke til kommentar

Ok, jeg holder på med det ene missionet nå, det med å gå rundt og mine ting... Funker fett... Men jeg lurer på, jeg trykket "Delay" på alle de agentene som ga meg de missionene... Burde jeg heller bare krysse de ut og snakke med de senere? For nå står det at de går bort etter 7 dager... Eller hadde de gått bort etter dette selv om jeg hadde krysset de ut eller svart delay? Føler at jeg har driti meg litt ut... Men funker sikkert å bli ferdig med de...

 

Synes fortsatt spillet er sykelig avansert (i hvert fall i forhold til andre MMO's jeg har spilt som WoW), men føler jeg kan LITT mer enn det jeg gjorde i går.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri testa EVE Online før, men bestemte meg for å prøve da boxed versjonen kom ut. Har hørt at EVE har blitt lettere med tanke på læringskurven, selv synes jeg spillet faktisk var veldig lett å komme inn i. Var bare viktig å gå igjennom den tutorialen i starten og så var det bare å utforske, bruke hjelpekanalen av og til, selvfølgelig. Har 8 millioner ISK nå og har akkurat begynt å trene Mining Barge, har strip miners i stasjonen så snart blir det hardcore mining :p

har for øyeblikket en Magnate og en Bestower. Spilt i litt over en uke ... Om det er en ting som jeg ikke liker med spillet så er det konsekvensene ved å dø, mister jo alt man har ... Huff. Men sikkert digg når man dreper noen selv da :p

Lenke til kommentar
Ok, jeg holder på med det ene missionet nå, det med å gå rundt og mine ting... Funker fett... Men jeg lurer på, jeg trykket "Delay" på alle de agentene som ga meg de missionene... Burde jeg heller bare krysse de ut og snakke med de senere? For nå står det at de går bort etter 7 dager... Eller hadde de gått bort etter dette selv om jeg hadde krysset de ut eller svart delay? Føler at jeg har driti meg litt ut... Men funker sikkert å bli ferdig med de...

 

Synes fortsatt spillet er sykelig avansert (i hvert fall i forhold til andre MMO's jeg har spilt som WoW), men føler jeg kan LITT mer enn det jeg gjorde i går.

 

Om du trykker "Delay" eller "krysser ut" vinduet har akkurat samme effekt. Du har ikke gjort noe galt :)

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar

Et annet tips er å alltid sjekke fittingen på skipet man setter seg inn i...

Jeg mistet akkurat en Thorax fordi jeg raste ut i low sec, ble angrepet, targetter det fiendtlige skipet, skal trykke på blasterne mine... Men der var det tomt gitt...

Ute i low sec, med null våpen, null fitting.

Byebye Thorax....

Lenke til kommentar

Det er tre typer space det snakkes om i Eve...

 

High-sec: 1.0 -> 0.5

Her er du forholdsvis trygg. Concord vil komme til unnsetning hvis du blir angrepet av andre spillere.

 

Low-sec: 0.4 -> 0.1

Her vil Concord ikke beskytte deg, men ved hver gate er det satt opp gateguns som vil skyte på den som angriper først. Aldri dra til low-sec uten å være klar for det!

 

0.0:

Her er det ingen regler, men kan være lurt og finne ut hvem som har Sovereignty i systemet. De fleste 0.0 alliancer er såkalt NBSI (Not Blue; Shoot It). Det vil si at du i de fleste tilfeller vil bli drept :p

 

 

Jeg driver selv med PvP i high-sec, og er hele tiden i krig med noen av de store alliansene. Fryktelig gøy, og jeg vil anbefale alle og starte med PvP så fort så mulig. Selv en T1 frigate med en Warp Disruptor er nyttige i kamper!

Endret av Tharzul
Lenke til kommentar

Man kan se på det flere steder.

Lettest er vel se på kartet. Holder du muspekeren over systemene vil det dukke opp mye info, blandt annet security rating.

Man kan også øverst til venstre på skjermen sin, hvor det står info om systemet du nå befinner deg i. (Dette kan kanskje være litt sent dersom du allerede befinner deg i low-sec :p )

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...