Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

NoSec(Norcorp Security) er da ikke dødt, eller det kommer vel an på hvordan en ser på det. Vi er jo med i SCA(Southern Cross Alliance) som igjen er medlem av GBC(Greater BoB Community), og enten man nedi Querious der vi bor, eller oppi nord(tribute) og sloss mot MM osv... så er det jo masse som skjer uansett. Er kanskje ikke så mye som skjer når det bare kommer til NoSec alene, da vi som regel henger oss på de andre i alliancen, men ser ikke på det som et problem. Men tror du neppe finner et større reint norsk corp i EVE. Såklart er det nok mer liv i et internasjonalt corp, men det sier jo seg selv, vi i Norge er ganske så smått iforhold til resten av verden, så syns ikke vi skal klage akkurat.

 

Edit: Du har jo også Norcorp Enterprise som er "highsec" versjon av Norcorp Security(NoSec lever i 0.0), altså for carebears som vi kaller de :p Vet ikke hvordan det står til med de, men det er vel liv i de også.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@Terminator 3

Vet du om TRI er intrisert i flere corps?

Vi er et lite cap heavy corp på 120, med ca 40 members.

Akkurat det vet jeg ingenting om nå, men tar jeg ikke feil, så tror jeg ikke Triumvirate tar inn noen for øyeblikket. Har ikke sett nye corp i Tri siden jeg joinet utenom R.U.S.T som joinet i går. Men dem har hele tiden vært friendly da. Så blir noe annet da.

 

Men utenom det. Vi hadde noen enormt stor fleet fights 1-2 dager siden i våres hoved system.

 

Local var oppe i 560 stk på det meste. Vi var 200 stk mot 350 stk, og var mye vi ikke fikk gjort på grunn av at dem hadde så mye flere folk enn oss. Men vi prøvde oss frem og fikk til etterhvert. Det begynnte med at vi hadde en fleet fight mot enormt mange i starten, ble så mange at vi bare warpet til våres POS etter vi hadde drept en god del, og så finne ut hva vi skal gjøre nå. Men like etter at vi hadde warpet ut, så var det fortsatt noen i noen bubbles som vi hadde på dem, så våres Titan warpet inn og fyrte løs en doomsday, og ca 30 stk døde da, og fikk warpet ut Titan'en våres etter det. Var enormt mye lag, så var derfor vi tok avgjørelsen med å warpe ut til våres POS etter en stund.

 

Men her er oversikten over hva vi drepte og hva vi mistet: Killboard Link.

 

Dem warpet nå fra POS til POS i en god stund før dem kom tilbake til våres hoved POS. Nå var dem med en del Snipers og capital skip ved POS'en og skøyt på våres POS ting, og da gjorde vi det som snudde hele situasjonen til våres side :thumbup: . Vi klarte å hive en bubble på de fleste ved POS'en, og warpet da inn 2 Titaner :!: i grid'en vi var. Vi alle var da inni POS'en, innkludert meg, så da vil ikke Doomsday'en ta damage på oss.

 

Så ble de 2 Doomsday'ene fyrt løs mens jeg satt å så på da, og dem mistet en hel haug med Snipers og support skip. Og siden en doomsday dreper alt som heter bubbles, wrecks og containers's osv, så mistet vi bubbelen på alle capital skipene. Så da fikk vi en ny bubble på dem før dem stakk, og så warpet så hele våres Sniper fleet ut og regrouped. Så noen få minutt senere kom dem inn med hele våres Sniper fleet og begynnte da å ta ned Carrier'ene og Dread'ene.

 

Tok så ned alle capital skipene vi hadde bubblet. Så etter det warpet vi bare rundt i systemet våres og drepte det som var igjen å finne. Og ja, vi drepte en gooooooood del. Og endte med at vi vant hele fighten.

 

Her kan du se oversikten over den fighten på hva vi drepte og mistet: Killboard Link.

 

Dere kan lese om hva som skjedde i hele den fighten HER. Som dere ser det, så er ikke engelsken hannes så veldig bra, men dere skjønner sikkert hva han sier der. Men ja, vi eide dem seriøst der . Vi hadde ca 250 kills innkludert en del capital kills til ca 60 losses totals på slutten :D .

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
hva skal til for å joine en 0.0 corp? går det for meg som har spilt en måned og cruiser rundt i en gallente battlecruiser?

 

De fleste 0.0 corp har 10m sp som minimum.

0,0 blir litt for mye når du bare har spilt i en måned.

Endret av Vek
Lenke til kommentar

På lørdag stresset jeg rundt med ting og tang i leiligheta.

Gikk forbi min PC, så var det en drøss med neutrals på mitt safespot.

Noe som er ganske ille når man sitter i et mothership :ermm:

 

Siden de var litt unna meg, å jeg ikke hadde tid til å leke med dem så ble det en kjapp ctrl+q. Var kun 2 empire corps med 10-15bs, kunne knapt lage en ripe i lakken.

Endret av Vek
Lenke til kommentar
På lørdag stresset jeg rundt med ting og tang i leiligheta.

Gikk forbi min PC, så var det en drøss med neutrals på mitt safespot.

Noe som er ganske ille når man sitter i et mothership :ermm:

 

Siden de var litt unna meg, å jeg ikke hadde tid til å leke med dem så ble det en kjapp ctrl+q. Var kun 2 empire corps med 10-15bs, kunne knapt lage en ripe i lakken.

 

Er veeeeeeeeldig dårlig ide å gå AFK i safespot, spesielt når du er i et Mothership. Du skulle i det minste ha cloaket når du var i safespot.

når er den neste oppdateringa med nytt kontent skal komme? trur eg kjem til å vente til den kjem.

Kommer i Mars 2009.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Da har eg laga meg en trial konto. må teste litt før eg betaler 100kr for å aktivere hovedkontoen min igjen.

stund sia eg har spelt det her =)

 

endte opp med følgande stats

 

12 intelligence

14 perception

3 charisma. hehe

8 willpower

8 memory.

 

er det okidoki?

 

får fyke gjennom tutorialen.

var nice den tids indikatoren en får på våpen og mining utstyr. husker det var irriterande før når en miner for full guffe uten å vite kor langt en var komt i cycle.

Endret av Solefald
Lenke til kommentar
Hvordan ligger det an med bugs og slikt etter den siste patchen? Ser det er masse sutre/klage/emo-tråder på forumet deres, så jeg tror jeg drøyer en måned eller to med å reaktivere min konto.

Har gått mer smertefritt enn det pleier. Jeg har litt grafiske problemer, men de er ikke veldig til bry. Det meste av whiningen denne gangen er vel over endra spillmekanikk? Det som var bra før er ikke bra nå ...

Lenke til kommentar

Det er en del stygge feil med siste expansion når det kommer til fleets.

Moduler som kun virker en cycle, selv om de er aktive.

 

Gønns er ganske obvious, skyter bare en gang.

Men de flete tenker ikke på at alle hardner og reps også bare kjører en cycle.

 

Ellers så er jeg ikke veldig happy med det nye systemet for Gunnery/Missiles.

Her må ting balanseres en hel del.

Lenke til kommentar

Hvordan ligger det an med 0.0 small gang warfare. Jeg har spilt siden RMR, men tok en pause i Januar. Drev først og fremst med 0.0 roaming, var velding "fan" av nanos, fløy curse, arazu, sleipninr, nano domis osv. Etterhvert ble det bare kjas, gangen fikk rykte på seg, og 9/10 safespotta + cloacka eller logget av når jeg scouta local.

 

Er det like hardt å jakte i 0.0 fortsatt? Hvor lett er det å burne fra boublecamps i 0.0 med nano nerfen(spesielt mht Arazu/Sleipnir/Vagabond/Curse o.l)? Jeg vet at local skal nerfes i 0.0 til våren, men hvordan ligger det an akkurat nå?

Lenke til kommentar
Det meste av whiningen denne gangen er vel over endra spillmekanikk?

Nope. Små og store bugs som er introdusert etter patch (eller expansion som CCP kaller den). Noen av de er bare irriterende, mens andre gjør for mange spillet nærmest uspillbart. Flere tråder om det i "Issues, Workarounds & Localization" på forumet der.

 

Hovedgrunnen til at jeg la kontoene mine på is var masse tilfeldige frakoblinger (disse var knyttet opp mot konto, siden jeg testet med 3 forskjellige nettleverandører), og det virker som dette fortsatt er et problem for mange.

 

Missiler gjør skade basert på størrelse, ikke fart (som før). Endelig har Target Painter blitt bra både for turret- og missil-baserte skuter.

Missiler gjør vel fortsatt skade basert på eksplosjonsradius og eksplosjonshastighet? Er det ikke eksplosjonshastigheten som redusert i denne patchen (bl.a. for cruise), slik at de gjør mindre skade på skip som fly raskt? Target Painter har vel alltid vært nyttig for enklere å treffe skip som er mindre enn turret/missile class en bruker.

Endret av Jalladoode
Lenke til kommentar
Missiler gjør skade basert på størrelse, ikke fart (som før). Endelig har Target Painter blitt bra både for turret- og missil-baserte skuter.

Missiler gjør vel fortsatt skade basert på eksplosjonsradius og eksplosjonshastighet? Er det ikke eksplosjonshastigheten som redusert i denne patchen (bl.a. for cruise), slik at de gjør mindre skade på skip som fly raskt? Target Painter har vel alltid vært nyttig for enklere å treffe skip som er mindre enn turret/missile class en bruker.

Det er riktig at expl. velocity er redusert sånn at missiler ikke gjør full skade på skip som flyr 300-400m/s og lign. Men det er kompensert ved å endre på hvordan skade regnes ut. Gjorde noen forsøk med heavy missiles (vanlige) på Vagabond og Jaguar (Sacrilege brukt til å skyte missiler, så ingen bonuser):

 

Skade på Vagabond:

Stillestående: 133,7

Orbit (uten AB): 58,8 [515m/s]

Orbit (med AB): 31,6 [1274m/s]

Orbit (med MWD): 56,4 [3200m/s]

 

Skade på Jaguar:

Stillestående: 40,4

Orbit (uten AB): 22,2 [443m/s]

Orbit (AB): 12,5 [1020m/s]

Orbit (MWD): 24 [2350m/s]

Orbit ("webbed" + MWD): 55,9 [683m/s]

 

Så som du ser er det omtrent ikke forskjell på å ha MWD på og MWD av med tanke på skade.

Lenke til kommentar

Jepp, fant ut at de har endret formelen for missileskade. Sjekk denne tråden om du er interessert. Man kan faktisk gjøre full skade med missiler uansett hastighet på målet, dersom signaturen til målet er stor nok (dvs target painter eller MWD).

 

tipper jeg kjøper EVE online ihelga

Du vet at du kan laste ned og spille gratis i 10 dager før du må betale ikke sant?

Endret av Jalladoode
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...